לקוח ומקדם יקר, 
במאמר זה יפורטו כלל יכולות ה - SEO במערכת קונימבו.
זהו מאמר מרכז אחד הכולל הסברים ודוגמאות.
כאן תמצא כל מה שמקדם צריך לדעת כדי להביא את הלקוחות שלו לביצועים מצוינים. 
במידה ומצאת שגיאות או יש לך רעיונות לייעול ופיתוח נשמח לשמוע ממך, חשוב לנו להשתפר (-:
נא שלח אליינו מייל ל- avitalk@konimbo.co.il (מנהלת השיווק בקונימבו) ואנחנו ניקח את זה משם.

 תוכן עניינים: (לחץ על הסעיף לגלילה)

  1. עריכת מטא תג title & description & keywords ו-slug
    1. תיאור החנות
    2. דף הבית
    3. דף קטגוריה
    4. דף מוצר
    5. דף יצרן
    6. דף סינון
    7. דפי חנות
    8. תגים
  2. יצירה, ניהול והגדרות הפניות 301
    1. היכן ניתן לנהל ולצפות בהפניות בחנות
    2. ייבוא הפניות מקובץ אקסל 
    3. סיבות ופתרונות להפניות שלא עובדות
    4. מחיקת דפים והפניות אוטומטיות בחנות
  3. עריכת עמוד שגיאת 404
  4. יצירה וניהול קובץ robots.txt
  5. מפת אתר xml/html sitemap
    1. מפת אתר (ברירת מחדל)
    2. טעינת מפת אתר 
  6. דפי תודה לאחר רכישה / פניה ודף תשלום
    1. קישור לדף התודה לאחר רכישה / פנייה
    2. מידע על הזמנה בדף תודה 
    3. דף תשלום 
  7. הטמעת קוד Google Analytics
  8. איזור SEO מתקדם 
  9. הסבר על כתובת IP של החנויות בקונימבו
  10. עמוד הפנייה "למעבר לדף המבוקש"
  11. הפעלת סריקות על דפי החנות
  12. שינוי תג קנוניקל (Canonical) בדפי החנות 
    1. הצגת עימוד בקנוניקל
    2. שינוי תג קנוניקל בדפי סינון
  13. חסימת סריקת מנועי חיפוש בדפי החנות
    1. הגדרה פרטנית לדף מסויים בחנות  
    2. מערכת קונימבו hybrid
    3. שדה יעודיי (בדפי מוצר)
    4. קובץ robots.txt
    5. nofollow לסינונים מרובים בקטגוריות 
  14. יצירת דפי תוכן בחנות
    1. יצירת דפי חנות
    2. קטגורית בלוג מעוצבת בחנות
  15. הוספה ומיקום תוכן בדפי החנות

    1. הוספת תוכן חדש באתר

    2. שינוי מיקום תיאור דף הקטגוריה

  16. טעינה אינסופית, דפדוף (pagination), פירורי לחם וlazy loading

    1. הגדרת דפדוף וטעינה אינסופית בדפי הקטגוריה  

    2. מבנה פירורי לחם בדפי חנות 

    3. lazy loading בדפי חנות

  17. עריכה ועדכון תגיות alt

    1. הגדרה ועדכון תגית alt בתמונות ומסמכי המוצר

    2. יצירת תגיות alt בעורך תוכן html

    3. עדכון תגיות alt בתמונות בחנות

  18. מערכת Konimbo Hybrid 
  19. פתרונות ומוצרי קידום בחנות התוספים של קונימבו
  20. שיפור ציון גוגל 
  21. תמיכה בקריאת נתונים מובנים בשיטת schema.org


1. עריכת מטא תג title & description & keywords ו-slug

בכל דף בחנות קיימים תגי מטא המספקים מידע לסריקה של מנועי חיפוש (כמו גוגל), תגים אלו נשלפים באופן אוטומטי על ידי מערכת קונימבו וגם ניתן לשנות אותם (מומלץ לבצע זאת על ידי מקדם אתרים).

בכל דף במערכת (דף מוצר, דף קטגוריה, דף חנות, דף הבית, דף יצרן, דפי סינון, דף תג ודפים נוספים) ישנם שדות title, description, keywords אותם ניתן למלא ולהחליף את התוכן שהמערכת מייצרת אוטומטית.

  • כותרת Title - הינה כותרת העמוד המוצגת בלשונית, הגדרה אוטומטית של שדה זה (כאשר הוא ריק) הינה הכותרת של שם המוצר + שם הקטגוריה / שם הקטגוריה / שם התג וכו'. 

  • תיאור Description - הינו תקציר של תוכן הדף בחנות, יכול לכלול משפט או שניים ואפילו פיסקה קצרה, הגדרה אוטומטית של שדה זה (כאשר הוא ריק) הינה התיאור של המוצר / הקטגוריה / התג וכו'. 

  • מילות מפתח Keywords - הינן מילות מפתח עבור חיפוש, הגדרה אוטומטית של שדה זה (כאשר הוא ריק) הינה התיאור של המוצר / הקטגוריה / התג וכו', עם הפרדה של פסיקים בין המילים.  

 

  • Slug -  סיומת כתובת ה-URL, הגדרה אוטומטית של שדה זה (כאשר הוא ריק) הינה הכותרת של שם המוצר / שם הקטגוריה / שם התג וכו'. 

                         

שימו לב, הסיבה לכך שהמספר המזהה של העמוד נשאר הינה כי במידה והכותרת (שם) של העמוד תשתנה או הslug, הגולשים / מנועי סריקת אתרים וכו' לא יגיעו לדף 404 אלא תמיד יגיעו לדף הנכון. 

כתובת ה-canonical הקיימת בדף תיסרק על ידי מנועי חיפוש ותציג את הכתובת החדשה עם השם/slug החדש (למעשה כמו הפנייה אוטומטית חכמה).

 

    1.1. תיאור החנות 

תיאור החנות משמש כתוספת לtitle של דף הבית, דפי החנות ועמודי הקטגוריה, ניתן להוסיף תיאור לחנות דרך הגדרות > כללי > שורה 32 תאור החנות, מורשה למשתמש אדמין בלבד.

לדוגמה title של קטגוריה בשם "עיצוב": 

  

    2.1. דף הבית  

על מנת לעדכן שדות אלה לדף הבית נכנס להגדרות > כללי > שורות 24-26 גוגל - דף הבית.

  

    3.1. דף קטגוריה  

    על מנת לעדכן שדות אלה בדף קטגוריה יש להיכנס להגדרות > קטגוריות > עריכה (של הקטגוריה הרלוונטית אותה נרצה לעדכן).

 

4.1. דף מוצר  

    על מנת לעדכן שדות אלה בדף מוצר יש להיכנס לעריכת המוצר > ללשונית גוגל.

 

5.1. דף יצרן  

על מנת לעדכן שדות אלה בדף יצרן יש להיכנס להגדרות > יצרנים > עריכה (של היצרן הרלוונטי אותו נרצה לעדכן).

 

    6.1. דף סינון  

  •     על מנת לעדכן שדות אלה לסינון מסויים בקטגוריה בחנות ניתן להיכנס להגדרות > קטגוריות > סינונים (לקטגוריה הרלוונטית) > ללחוץ על שם הסינון > וללחוץ על עריכה של ערך הסינון

  

 

  • על מנת לעדכן את שדות אלו גם לסינון משולב (שרשור של מס' סינונים יחד). כלומר, אם נסנן את המוצרים בקטגוריה לפי מספר פרמטרים שונים, נוצר דף חדש בחנות המשלב את כל הסינונים האלו יחד.

    ניתן להעתיק את הקישור לדף זה, להכנס לדפים > דפים נוספים > יצירת דף חדש. שם נזין כותרת לעמוד (מה שנרצה) ובשדה "הצג תוכן של דף זה ב URL הזה" נזין את הקישור לעמוד הסינון המשולב שיצרנו. בחלק התחתון של הדף נוכל לשלוט בתגי המטא עבור העמוד שבחרנו.

    פתרון זה רלוונטי ומתאים רק לדפים שאין להם מקום יעודי בממשק הניהול להזנת תכנים או תגי מטא.

דוגמה לדף סינון משולב -

כך נראת כתובת העמוד לאחר בחירת הסינונים -

 

וכאן ניתן לעדכן את כתובת זו ואת תגי המטא -

    

    7.1. דפי חנות (דפים נוספים)

     על מנת לעדכן שדות אלה לדף קיים בחנות ניתן להיכנס לדפים > דפים נוספים > הדף הרלוונטי > בחלק התחתון של עריכת הדף יופיעו השדות לעדכון.

 

ניתן לעדכן את שדות אלה בדפים המוגדרים מראש בחנות כמו אודות, צור קשר, הגעה, תקנון, דף 404 ומעקב הזמנות. 

    8.1. תגים  

    על מנת לעדכן שדות אלה לתגים, יש להיכנס להגדרות > תגים > עריכה (של התג הרלוונטי).

  


 2. הגדרות ושינוי תגיות H1 H2 H3

1.2. הסבר על הגדרות הקיימות בדפי החנות

  • באופן רוחבי, הגדרת ברירת המחדל במערכת בכל סוג עמוד, השדה בשם "כותרת" הוא זה שיכיל את התגית H1 בעמוד. כמו שם קטגוריה, שם המוצר, שם דף חנות וכו'.

  • בדף המוצר, תגית H3 מוגדרת לכותרות של האלמנטים בדף כמו "תוספת ושדרוגים", "מאפיינים", "מידע נוסף" וכו'.

  • בדף הקטגוריה, השמות של המוצרים בגריד מוגדרים כ-H3.

2.2. שינוי הגדרת תגיות בדפי החנות

  • ניתן להתקין את תוסף על מנת לבצע שינויים בתגיות html המופיעות בכל דף באתר. כל הפרטים עבור התקנה ושימוש בתוסף מפורטים בדף התוסף בחנות התוספים של קונימבו.

 

 3. יצירה, ניהול והגדרות הפניות 301  

כל אתר מנהל בנק קישורים אשר מבצעים הפניה של עמוד מסויים ממיקום אחד לאחר. את ההפניות האלו הרובוט של מנועי חיפוש (כמו גוגל) או כל שירות חיפוש ואינדוקס אחר סורק וקולט. המטרה של בנק הקישורים היא לנהל את האתר הקיים כך שלא יפגע הקידום שקיבלתם בעבר ממנוע החיפוש.

    1.3. היכן ניתן לנהל ולצפות בהפניות בחנות  

ניתן לערוך את ההפניות בממשק הניהול דרך הגדרות > הפניות, שם נוכל לראות את ההפניות הקיימות כרגע בחנות, לערוך או למחוק אותן.

כדי ליצור הפניות חדשות נלחץ על "יצירת הפניות חדשות", בעמוד זה ב"כתובת קודמת" נזין את הקישור הישן ממנו אנחנו רוצים ליצור הפנייה וב"כתובת נוכחית (רצויה)" נציין את הקישור אליו נרצה שהגולש יגיע.  

מומלץ לוודא שיש הפניות לדפים הכי נצפים באתר אשר לא מוצגים יותר (למשל מוצר שלא נמכר יותר), ניתן להשתמש באנליטיקס של אותו אתר ולנתח את התוצאות להלן מדריך בנושא: איך לעשות הפניות לדפים הכי נצפים בחנות.

    2.3. יבוא הפניות מקובץ אקסל  

ניתן לייבא הפניות באמצעות אקסל על ידי יצירה של שתי עמודות, ניכנס להגדרות > הפניות ונלחץ על "יצירת הפניות חדשות", יש לבצע העתקה והדבקה שלהם שתי העמודות באקסל לשדה "הדבק כתובות מתוך אקסל - ישן חדש" שנמצא בתחתית הדף, סדר העמודות הוא כפי שמופיע בממשק ניהול.

מומלץ לבצע בדיקה על הפנייה אחת בהעתקה מאקסל על מנת לוודא כי העמודות ממוקמות באופן תקין בעמודות.

    3.3. סיבות ופתרונות להפניות שלא עובדות  

קיימות מספר אפשריות שהפניה לא תעבוד כראוי וכדאי לבדוק את המצבים הבאים:

  • קישור HTTPS - הפניה של אתר בפרוטוקל https חייבת להיות מhttp. כלומר בעמודה של "כתובת קודמת" הקישור צריך תמיד להתחיל עם http://.
  • קישור ארוך מדי - קיימת הגבלה של 250 תווים לקישור בהפנייה, במידה ואורך הקישור נגרם מתווים בשפה העברית שהופכים ל"ג'יבריש" הפתרון להמיר את התווים הוא באמצעות השירות הזה.
  • תו מיוחד/חריג שמפריע להפניה - יכול להיות שבקישור יהיה תו מיוחד (גם שלא נראה) וצריך לבודד את התו הזה כדי להבין שזאת אכן הסיבה. כלומר, לראות אם יש תווים מיוחדים (לדוגמה - @,$,*) או להתחיל לקצר את ההפניה ולראות אם היא עובדת, לקצר עוד ולראות אם עובדת עד שמוצאים את התו שצריך למחוק. 
  • הפניה לדף הבית - במידה ויצרתם הפנייה לדף הבית והיא לא פועלת יש ליצור קשר עם התמיכה הטכנית לבדיקת ההגדרות בחנותכם.
  • כפל הפניות - אם קיימות שתי הפניות מאותו דף, לדוגמה - דף אודות מפנה לשני דפים שונים בחנות, המערכת לא תדע לאן להפנות ולא לא תתבצע הפנייה כלל. הפתרון הוא לבצע חיפוש במערכת ההפניות, חפשו את הקישור או חלק ממנו ובדקו שלא קיימת הפניה כפולה עבורו.

דוגמה להפנייה תקינה:

http://www.old-domain.co.il/contact-us >> TO >> http://www.new-domain.co.il/contact  

 

    4.3. מחיקת דפים והפניות אוטומטיות בחנות

לכל סוג דף בחנות קיימת אפשרות למחיקה ו/או הסתרה שלו מהחנות.

להלן פירוט של כלל ההגדרות והמקרים האפשריים של דפי החנות (דף ריק מתוכן, דף לא מוצג או מחוק).

מוצרים -

  • דף מוצר לא מופיע/מוסתר/מחוק - מופנה לדף הקטגוריה.
  • דף מוצר מחוק לצמיתות - מופנה לדף 404.

קטגוריות -

  • דף קטגוריה ריקה ממוצרים - דף פעיל אך לא מוצג בסרגל הקטגוריות.
  • דף קטגוריה מחוקה - מופנה לדף 404.

יצרנים -

  • דף יצרן ריק ממוצרים - דף פעיל.
  • דף יצרן מחוק - מופנה לדף 404.

סינונים -

  • דף סינון/ערך סינון ריק ממוצרים - מופנה לדף הקטגוריה.
  • דף סינון/ערך סינון רוחבי ריק ממוצרים - דף פעיל.
  • דף סינון/ערך סינון/סינון רוחבי מחוק - מופנה לדף 404.

דפי חנות -

  • דף חנות/דף אבא ריק - דף פעיל.
  • דף חנות/דף אבא מחוק/לא מופיע - מופנה לדף 404.

תגים -

  • דף תג ריק ממוצרים - דף פעיל.
  • דף תג מחוק/לא מופיע - מופנה לעמוד כל המוצרים.

4. עריכת עמוד שגיאת 404  

מערכת קונימבו יוצרת אוטומטית דף 404, אותו תוכלו לשנות בקלות דרך ממשק הניהול ועורך התוכן.

בממשק הניהול גשו לדפים > דף 404, בעורך התוכן הזינו את התוכן שתרצו.

 


5. יצירה וניהול קובץ robots.txt  

Robots.txt הוא קובץ טקסט המאפשר ליצור הנחיות לרובוטים באינטרנט (בדרך כלל רובוטים מנוע החיפוש) איך לסרוק דפים באתר האינטרנט שלהם.

קובץ ה-robots.txt הוא חלק מפרוטוקול אי ההכללה של רובוטים (REP), קבוצה של תקני אינטרנט המסדירים כיצד רובוטים סורקים את האינטרנט, מקבלים גישה לתוכן, מבינים אותו ומציגים תוכן זה למשתמשים.

לדוגמה, אם נרצה שדף בחנות לא יסרק במנועי חיפוש (כמו גוגל) נוכל לבצע זאת דרך הוספת קובץ robots.txt, הסבר נוסף לגבי קובץ robots.txt ניתן למצוא כאן

שימו לב, קובץ זה נכנס ישירות לתיקייה הROOT אבל אינו פעיל בסאבדומיין (אתר הבדיקות) אלא רק בדומיין הראשי של החנות.

על מנת ליצור קובץ זה יש להכנס לממשק הניהול, דרך דפים > יצירת דף חדש, בשדה "כותרת" הזינו robots (או כל דבר אחר שתרצו) ובשדה "הצג תוכן של דף זה ב URL הזה" הזינו "/robots".

בשדה של עריכת הדף תוכלו להזין כל קוד שתרצו במבנה של קובץ robots.

לדוגמה -


 6. מפת אתר xml/html sitemap  

על מנת שלרובוט של מנועי חיפוש (כמו גוגל) יהיה יותר קל לסרוק את האתר, המערכת מייצרת קובץ בצורה אוטומטית של כל הקישורים החשובים באתר (מוצרים, קטגוריות ועוד). 

     1.6. מפת אתר (ברירת מחדל)   

לאחר עליה לאוויר ניתן להתקין את מפת האתר המוגדרת כברירת מחדל על ידי הקבצים הבאים, לאחר ההתקנה יוצג קישור למפת האתר -

הכתובת של מפת האתר היא www.your-doamin.co.il/sitemap.xml או www.your-doamin.co.il/sitemap.html.

דוגמה למפת האתר XML:

<urlset xmlns="http://www.sitemaps.org/schemas/sitemap/0.9">
<url>
<loc>http://www.domain.co.il/</loc>
<lastmod>2017-03-21</lastmod>
<changefreq>hourly</changefreq>
<priority>0.9</priority>
</url>
<url>
<loc>http://www.domain.co.il/about</loc>
<lastmod>2017-03-21</lastmod>
<changefreq>hourly</changefreq>
<priority>0.8</priority>
</url>
<url>
<loc>http://www.domain.co.il/contact</loc>
<lastmod>2017-03-21</lastmod>
<changefreq>hourly</changefreq>
<priority>0.8</priority>
</url>
<url>
<loc>http://www.domain.co.il/location</loc>
<lastmod>2017-03-21</lastmod>
<changefreq>hourly</changefreq> 

דוגמה למפת האתר HTML:

    2.6. טעינת מפת אתר  

   במידה ותרצו להעלות מפת אתר שונה, תוכלו לבצע זאת עצמאית ללא צורך בפנייה לתמיכה הטכנית.

        לאחר התקנת הקובץ בממשק בפורמט שבחרתם, יש לגשת בקובץ ללשונית כללי > sitemap content ושם להדביק את המפת האתר החדשה שיצרתם בפורמט המתאים, פעולה זאת תחליף את מפת האתר הקיימת במידה ויש.

        ניתן לגשת למפת האתר בקישור הבא - www.your-doamin.co.il/sitemap.xml או www.your-doamin.co.il/sitemap.html, תלוי בסוג הקובץ שבחרתם להעלות.


 7. דפי תודה לאחר רכישה/פניה  

על מנת לאפשר לכם לעקוב אחרי תנועת הגולשים בכלי מדידה שונים, אלו הם דפי התודה שבסיום רכישה מגיע אליהם הגולש. 

    1.7. קישור לדף התודה לאחר רכישה/פנייה

כתובות הURL, אליהן הלקוחות מגיעים בדפי התודה בחנות הם:

  • דף תודה לתשלום טלפוני
    • https://secure.konimbo.co.il/finished_order?subdomain=subdomain#success 
  • דף תודה לתשלום באשראי
    • https://secure.konimbo.co.il/success?uniqueID=subdomain 
  • דף תודה לתשלום בPAYPAL
    • https://secure.konimbo.co.il/finished_order?store_subdomain=subdomain
  • דף תודה לאחר פנייה
    • http://domain.co.il/tickets
  • דף תודה לאחר הרשמה לניוזלטר  
    • http://domain.co.il/tickets?type=newsletter 

במקום subdomain יש להזין את שם החנות כפי שמוצג בממשק הניהול (בפינה הימנית העליונה של הממשק).  

במקום http://domain.co.il יש להזין את הכתובת המלאה האתר. 

 בנוסף, תוכלו להזין לדף תודה עבור הזמנה או פנייה קוד המרה דרך מערכת konimbo hybrid שלנו.

הערות:

  • חשבון גוגל אנליטיקס מוגדר לעבוד גם עם הדומיין של קונימבו (בדף התודה) ולכן אין בעיה במעבר לדומיין של קונימבו.
  • בדף התודה האמיתי שהגולש יגיע אליו יופעל גוגל אנליטיקס.

2.7. מידע על הזמנה ופנייה בדף תודה  

        בקוד המקור של דפי התודה בחנות קיים מידע בפורמט JSON המכיל נתונים עבור ההזמנה והפנייה הנוכחית, ניתן להשתמש במידע זה עבור פיתוחים מיוחדים, שליחת אירועים (איוונטים) לאנליטיקס ועוד.

  • JSON בדף תודה לאחר הזמנה - 

בדף התודה תוכלו למצוא JSON המכיל את כל המידע עבור ההזמנה, אותו ניתן לשדר למערכות חיצוניות למטרות שונות, הJSON נקראה order_json.

אלו השדות הקיימים בו -       

  1. line_items - שרשור מידע על כל המוצרים הזמנה
  2. item_id - מזהה ייחודי מוצר
  3. quantity - כמות המוצר
  4. price - מחיר המוצר
  5. full_price_with_upgrades_and_intrest - מחיר סופי למוצר כולל שדרוגים וריבית
  6. id - מזהה ייחודי לשורה של המוצר בהזמנה
  7. title - שם המוצר
  8. affillate_field - ערך שדה אפיליאציה בדף עגלה
  9. newsletter - האם הלקוח נרשם לניוזלטר (true/false)
  10. order_id - מס' ההזמנה
  11. line_item_upgrades - שרשור מידע על כל השדרוגים הזמנה
  12. quantity - כמות השדרוג
  13. line_item_id - מזהה ייחודי לשורה של המוצר בהזמנה
  14. price - מחיר השדרוג
  15. title - ערך הנבחר בשדרוג
  16. phone - מס' הטלפון של הלקוח
  17. email - האימייל של הלקוח
  18. line_item_discounts - הנחה עבור המוצר
  19. total_price - סכום ההזמנה
  20. name - שם הלקוח
  21. payment_status - מצב תשלום 
  • JSON בדף תודה לאחר פנייה -

בדף התודה תוכלו למצוא JSON המכיל את כל המידע עבור הפנייה, אותו ניתן לשדר למערכות חיצוניות למטרות שונות, הJSON נקראה ticket_json. 

אלו השדות הקיימים בו -

  1. newsletter - האם הלקוח נרשם לניוזלטר (true/false)
  2. ticket_id - מס' פנייה
  3. phone  - מס' הטלפון של הלקוח
  4. email - האימייל של הלקוח
  5. name - שם הלקוח
  6. title - סוג הפנייה/מקור הפנייה   

    3.7. דף תשלום 

ניתן לשדרג את דף התשלום המונפק על ידי חברת קרדיטגארד, לדף תשלום חדש, אשר נמצא תחת מערכת קונימבו ומחזיק iframe בלבד של דף התשלום.

מה חדש בדף התשלום הזה?

  • ניתן להטמיע אירועים (איוונטים) או כל קוד אחר בדף זה בכתוב באמצעות מערכת konimbo hybrid. בבחירת אפשרות זו ב"בחר דף להטמעה" -

  • הדף איננו סטטי או קבוע והוא מתעדכן באופן שוטף בהתאם לשינויים באתר, מבחינת תכנים או הטמעות קודים רוחביים, כגון פיקסל פייסבוק.
  • לא מתבצע מעבר בכתובת URL מדף העגלה של קונימבו לדף תשלום של קרדיטגארד וכך הנתונים בחשבון גוגל אנליטיקס יכולים לעבור בצורה חלקה יותר ללא מעביר נוסף של דומיין.

להתקנת דף התשלום החדש יש ליצור קשר עם התמיכה הטכנית.


8. הטמעת קוד Google Analytics  

במערכת קונימבו קיים מעבר בין שלושה דומיינים שונים בתהליך הרכישה בחנות:

1. דומיין החנות.

2. דומיין מאובטח HTTPS של דף העגלה להזנת פרטים אישיים.

3. דף התשלום מאובטח במעבר לקרדיטגארד להזנת פרטי אשראי. 

בתהליך הקמת החנות אנו מבצעים בחשבון האנליטיקס הגדרה כזו שלמרות מעברי הדומיין, עדיין ישמר כל המידע באופן תקין בגוגל אנליטיקס. 

כדי שהגדרה זו תפעל כראוי יש להשתמש בשדה פנימי הייעודי לכך אצלנו בממשק (לא ניתן לשנות את הנתון באופן עצמאי). 

אם תבוצע הטמעה עצמאית של קוד גוגל אנליטיקס באתר, לא תהיה תמיכה במעבר בין הדומיינים ויתקבל מידע חלקי באנליטיקס לגבי הרכישות בחנות.

לכן אין אפשרות להטמיע קוד גוגל אנליטיקס באופן עצמאי לא ממולצת, גם לא דרך google tag manager. 

במידה ויש צורך לשנות את קוד האנליטיקס באתר, יש לפתוח פנייה לתמיכה הטכנית לשינוי הקוד. 


9. איזור SEO מתקדם  

על מנת לפתוח איזור זה בממשק יש ליצור קשר עם התמיכה הטכנית. ניתן להגיע לאזור זה יש להיכנס להגדרות > SEO מתקדם

אפשרות זו נותנת לכם לבצע פעולות גורפות באמצעות מלל קבוע ומשתנים על השדות הבאים -

קטגוריה title - מטא תג title בדפי קטגוריה

קטגוריה desc - מטא תג description בדפי קטגוריה

קטגוריה h1 - כותרת הקטגוריה בדפי קטגוריה

מוצר title -  מטא תג title בדפי מוצר

מוצר desc  - מטא תג description בדפי מוצר

מוצר h1 - כותרת המוצרים

סינון title -  מטא תג title בדפי סינון

סינון desc - מטא תג description בדפי סינון 

סינון h1 - כותרת הסינון בדפי סינון

דף title -  מטא תג title בדפי חנות

דף desc - מטא תג description בדפי חנות  

*שימו לב - השינוי בתגי מטא מתבצע רק עבור דפים שלא הוגדר עבורם תגי מטא באופן פרטני.

כלומר, אם השדה גוגל title ריק במוצר, השינוי יחול עליו. אך אם כן הגדרנו לדף מסויים גוגל title ייחודי בעריכת העמוד, השינוי לא יחול עליו.

רשימת משתנים נפוצים לשימוש -

שם המוצר -  {/{item.title}/}

תיאור המוצר - {/{item.desc}/}

מחיר המוצר - {/{item.origin_price}/}

שם קטגוריה - {/{store_category.title}/}

שם קטגוריה ראשית - {/{store_category.parent_title}/}

תאור קטגוריה - {/{store_category.show_desc}/}

שם דף - {/{page.title}/} 

 

שינוי התו המפריד בין הערכים הדיפולטי -

אם רוצים לשנות את התו הדיפולטי (מקף) שמפריד ניתן להכנס להגדרות > מילון החנות ולשנות את "seo_title_separator" לתו שרוצים. 

 

דוגמאות לשימוש באפשרות זו - 

  • שינוי בכל תגי מטא description בדפי החנות, עם שימוש בשם המאמר באופן דינאמי בכל דף ודף:

שם דף המאמר בממשק -

ההגדרה בseo מתקדם -

התוצאה בקוד האתר -

 

  • הוספת מלל לכל שמות המוצרים בחנות:

שם המוצר בממשק -

ההגדרה בseo מתקדם -

    

 התוצאה באתר -

 


10. הסבר על כתובת IP של האתרים בקונימבו  

קונימבו מאחסנת את האתרים שלה בשרתים היציבים והבטוחים ביותר בעולם - amazon cloud. השרת יושב באירלנד ולכן כתובת האתר נמצאת בחו"ל.
כדי לאפשר גלישה מהירה באתרים חברנו לחברת CDN בינלאומית (Content Delivery Network) עם שרתים בארץ ובעולם המאפשרת להגיש את הקבצים הסטטיים - גרפיקות, תמונות וקבצי מדיה על בסיס מיקום הגולש וזאת על מנת להשיג ביצועים גבוהים ומרשימים משמעותית.

למעשה המערכת יודעת לזהות את המיקום הגאוגרפי של הגולש ולפיו להעלות את התכנים של החנות מהשרת הקרוב ביותר אליו, פעולה זו מקצרת את זמני הטעינה עבור כל גולש. בכך, גם בשעות העומס הגדולות אנו עדים לשיפור משמעותי במהירויות הגלישה ובטעינת דפי החנויות.

לקוח שמעוניין ב IP ייחודי לחנות שלנו יכול עשות זאת באמצעות התקנת מערכת קונימבו SHIELD. קונימבו SHIELD - כוללת 3 שכבות נוספות לאבטחת האתר ונותנת מענה לתקנים החדשים (//:https) שהעמידו ענקיות האינטרנט ובראשן google, לגלישה בטוחה יותר ברשת. לפרטים נוספים לגבי קונימבו SHIELD - לחצו כאן.


11. עמוד הפנייה "למעבר לדף המבוקש" 

במערכת קונימבו קיימת מערכת הגנה על החנות שלך מפני סורקי אתרים זדוניים ולכן היא מזהה וחוסמת אותם על ידי דף מעבר המציג קישור "למעבר לדף המבוקש", חסימה זו מופיעה אך ורק כאשר הכניסה היא לדף סינון או תת סינון באופן ישיר, כלומר לא באופן בו גולש בחנות היה ניגש אליו דרך האתר.

עם זאת, החסימה לא תפעל במידה והגולש הגיע לקישור דרך חיפוש במנועי חיפוש (כמו גוגל), בלחיצה עליו מתוצאות החיפוש, אלא רק על ידי הזנה של כתובת ה-URL ישירות לדפדפן.

בנוסף, המערכת מזהה את השרתים של גוגל וחסימה זו אינה מופיעה לשרתי גוגל. 


12. הפעלת סריקות על דפי החנות  

בקונימבו אנו עושים מאמצים שהחנויות הוירטואליות של הלקוחות שלנו תהיינה באוויר ללא נפילות וללא תקלות.

חנויות רבות בעולם נופלות עקב עומס על השרתים בהם הן מאוחסנות, על מנת למנוע מצבים אלה קונימבו מבצעת חסימות לרובוטים שסורקים את החנויות בקצב שיכול לגרום לנפילה של השרתים, רובוטים אלו לרוב הם זדוניים ונחסמים אוטומטית.

מקדם אתרים שרוצה לסרוק את האתר יכול לבצע זאת על ידי הורדה של מהירות הסריקה בהגדרות של כלי הסריקה שלו, ובכך לא להחסם. 

אין לסרוק את דפי החנות בקצב של יותר משנייה אחת לדף, סריקה של 2 דפים בשנייה תיחסם.

במקרה שכבר נחסמתם פנו לתמיכה הטכנית שלנו עם מספר ה-IP שלכם לשחרור החסימה. 

 

דוגמה לכלי המאפשר את הנ"ל - ב-"The Screaming Frog SEO Spider" תוכלו לבצע את ההגדרה בצורה הבא: 


13. שינוי תג קנוניקל (Canonical) בדפי החנות  

על מנת לאפשר שינוי של תגי קנוניקל באתר יש לפנות לתמיכה הטכנית לפתיחת אפשרות זו בצירוף סוגי הדפים בהם תרצו לשנות תג זה.

לדוגמה - דפי מוצר, דפי קטגוריה, דפי סינון, דפי חנות ועוד. אנו לא מאפשרים את הגדרה זו בצורה רוחבית מכיוון ששינוי בשדה זה צריך להתבצע על ידי איש מקצוע (מקדם אתרים) בלבד.

שימוש בשדה זה מחליף את הגדרת ברירת המחדל של המערכת ומשנה את הקישור אשר מוצג בסריקה של מנועי חיפוש (כמו גוגל), כלומר, אם קישור זה לא יהיה תקין, סריקת הדף ע"י גוגל תהיה לא תקינה ועלול להיגרם לנזק לאתר.

לאחר שאפשרות זו מוגדרת לכם בממשק הניהול, היא תופיע בצורה הבאה של "עריכת שדות נוספים" בחלק העליון של הדף הרלוונטי.

לדוגמה, אם נבחר לשנות את התג הקנוניקל בדף קטגוריה, יופיע לנו קישור חדש בחלק העליון של דף עריכת הקטגוריה.

בעמוד "עריכת שדות נוספים" זה יהיה ניתן לשנות את תג הקנוניקל של אותה קטגוריה בשדה "canonical_path", בה נכניס את כתובת הURL שנרצה שתוצג בתג הקנוניקל -

לאחר הזנת הקישור החדש ניתן לראות בקוד המקור של הדף שהתג השתנה -

 

1.13. הצגת עימוד בקנוניקל

כאשר מבצעים שינוי בקנוניקל בדפים עם דפדוף (כמו קטגוריות) ניתן לבחור האם בקנוניקל יופיע גם העימוד המקורי של אותו עמוד או לא. 

בהגדרת ברירת המחדל, העימוד יופיע בצורה הבאה - 

במידה ותרצו לבצע זאת יש לסמן "לא" בשדה "הצגת עימוד בקנוניקל".

שימו לב במידה ומזינים כתובת קנוניקל, שאינה מכילה את הID המקורי של העמוד, כלומר שיוך לעמוד שונה, הקישור עדיין יכיל את הדפדוף המקורי של העמוד. כך יכול לקרות שהכתובת של הקנוניקל לא תהיה תקינה ולכן יש לבטל את העימוד במקרים אלו. 

2.13. שינוי תג קנוניקל בדפי סינון

כאשר מבצעים שינוי בקנוניקל בסינונים, ניתן לבחור את הסינון עצמו או ערך מסויים בסינון, במקרה של שילוב (עמוד המכיל כמה סינונים) הקנוניקל שיוצג יהיה של הסינון האחרון שיבחר.

במידה ולא רוצים לשנות לכל ערך וערך של סינון את קנוניקל בנפרד, ניתן לשנות רק לסינון עצמו וזה יחול על כל הערכי סינונים שתחתיו מלבד ערכי סינון שהוזן להם קנוניקל אחר.

 

14. חסימת סריקת מנועי חיפוש בדפי החנות  

במידה ותרצו שדפים מסויימים לא יסרקו במנועי חיפוש (כמו גוגל), ניתן להטמיע תגית robots meta, שהיא קטע קוד המספקת הנחייה לסורקים כיצד והאם לסרוק את הדף.

יש להשתמש באפשרות זו בזהירות ואנחנו ממליצים ששינוי זה יתבצע על ידי איש מקצוע (מקדם אתרים) כי אם יבוצע שינוי לא תקין, גוגל לא יסרוק את הדף ועלול להיגרם לנזק לאתר.

לדוגמה, ניתן להטמיע תגית robots meta זו בדף אותו תרצו להוריד מהסריקה: <META NAME="ROBOTS" CONTENT="NOINDEX, NOFOLLOW">  

במערכת קונימבו ניתן לבצע הטמעה זו במספר דרכים:

1.14. הגדרה פרטנית לדף מסויים באתר  

על מנת לאפשר הגדרה זו יש לפנות לתמיכה הטכנית להתקנת תוסף "תגיות SEO" בצירוף סוגי הדפים בהם תרצו להציג אותה.

לדוגמה - דפי מוצר, דפי קטגוריה, דפי סינון, דפי חנות ועוד. 

לאחר שאפשרות זו מוגדרת לכם בממשק הניהול, היא תופיע בצורה הבאה של "עריכת שדות נוספים" בחלק העליון של הדף הרלוונטי. 

לדוגמה בדף תג  -

בעמוד זה ניתן להוסיף תגית robots לפי בחירתכם -

 

2.14. מערכת קונימבו hybrid  

בזמן יצירת קובץ חדש, ניתן להטמיע את תגית robots בשדה "head_html", בקונימבו hybrid ניתן לבחור באיזה סוגי דפים התגית תישלף רוחבית.

בהגדרה מתקדמת יותר ניתן לבחור עמוד מסויים על ידי css class לעמוד מסויים, בלשונית "הגדרות נוספות" > "שליפת קוד ע"פ css class" (במקביל יש לשייך css class לאותו עמוד/ים).

דוגמה להטמעת תגית robots בכל דפי התג באתר באמצעות קונימבו hybrid -   

       

3.14. שדה יעודיי (בדפי מוצר) 

בדף עריכת המוצר מסויים ניתן לגשת ללשונית "קוד" > "head_html liquid" ושם ניתן להכניס את התגית.

 

4.14. קובץ robots.txt

            כפי שמפורט בכתבה זו, לחצו כאן

5.14. nofollow לסינונים מרובים בקטגוריות 

מכיוון שהסינונים בדפי הקטגוריה בחנות מאפשרים הצלבה של אופציות מרובות והתוכן המוצג בקישורים והתוצאות האלו חוזר על עצמו, הגדרת ברירת המחדל במערכת קונימבו הינה סריקה של כל הערכים בכל הסינונים אבל ללא הצלבה של שני סינונים שונים. ההגדרה הזאת מופיעה כתגית nofollow בקישור המוביל לסינון ברמה שנייה. 

לדוגמה, במידה ויש בעמוד הקטגוריה סינונים בשם "זום" ו"גודל מסך", מנוע החיפוש יסרוק את כל אפשרויות ב"זום" וכל אפשרויות ב"גודל מסך" ולא יסרוק את האפשרויות של שני הסינונים יחד - "זום" + "גודל מסך".הגדרה זו פותרת את עניין עמודי הסריקה הרבים והמיותרים, כתוצאה מריבוי שילובים של כלל הסינונים בקטגוריות.

בנוסף לכך שסריקה מיותרת בדפי החנות יכולה תאורתית לפגוע בקידום האתר, כתוצאה מסריקת דפים שלא מוסיפים תוכן אמיתי ומחזיקים תוכן כפול.

קיימת אפשרות לשנות את כמות הסינונים לה תוגדר תגית nofollow לעד כ-7 סינונים על ידי פנייה למחלקת התמיכה, אך פעולה זו אינה מומלצת. 


15. יצירת דפי תוכן בחנות  

במערכת קונימבו קיימות שתי אפשרויות מובנות להקמת דפי תוכן.

1.15. יצירת דפי חנות 

כדי ליצור דף תוכן חדש בחנות, יש לגשת לסרגל העליון בממשק, להיכנס לדפים > דפים נוספים.

במסך "כל הדפים" תוכלו לעדכן דפי חנות המוגדרים כברירת מחדל, כמו "אודות", "צור קשר" וכו'.

בנוסף, תוכלו ליצור דפי תוכן חדשים בחנות שלכם באמצעות עורך תוכן HTML ולהשתמש בהיררכיה לדפים כדי ליצור בלוג וקישור בין הכתבות השונות.

כיצד יוצרים דף חדש בחנות?

‏‎ראשית ניכנס לקישור "יצירת דף חדש".

במסך זה יוצגו לכם כל האפשרויות הקיימות ביצירת הדף -

  • תצוגה מקדימה - מציג את תוכן הדף, פעיל לאחר שמירת התוכן בדף.
  • דף אבא - במידה ותרצו שהדף יהיה תחת דף אחר (כמו בבלוג), תוכל לסמן כאן את הדף הראשי אליו ישתייך המאמר הנוכחי.
  • כותרת - כותרת הדף, שם הכתבה/מאמר.
  • תצוגה בחנות - מגדיר את הדף כפעיל בחנות, ניתן להסיר את התצוגה של הדף מהחנות בלי למחוק אותו.
  • מיקום כללי - מגדיר את המיקום של הדף ברשימת הדפים בחנות ובממשק. במידה והדף הוא דף בן, זה יהיה המיקום שלו ברשימת דפי הבנים.
  • הצג תוכן של דף זה ב URL הזה - אם תרצו להציג את התוכן שמופיע בדף זה בעמוד אחר, המערכת תימשוך את המידע המוגדר בדף זה לתוך דף אחר בחנות (קטגוריה / סינון וכו'). יש להזין בשדה זה את הכתובת המלאה של הדף האחר. (נראות תוכן זה תלוי בעיצוב וגירסת האתר)
  • קטגוריה - ניתן לקשר את הדף לקטגוריה בחנות, המאמר יופיע כקישור באופן אוטומטי בחלק של תיאור הקטגוריה. (נראות הקישור בדף הקטגוריה תלויה בעיצוב וגירסת האתר)
  • עריכת הדף - הכנסת התוכן לדף באמצעות עורך תוכן HTML.
  • גוגל - title - כותרת העמוד לצורך קידום.
  • גוגל - description - תיאור העמוד לצורך קידום.
  • גוגל - keywords - מילות מפתח העמוד לצורך קידום.
  • גוגל - slug - סיומת הURL שתחליף את הכותרת הקיימת של הדף בכתובת.
  • יצירת דף פנימי חדש - ניתן ליצור דף פנימי (דף בן) לדף הנוכחי ובכך להפוך את הדף הזה לדף אבא עבורו.
  • דפים פנימיים עבור (שם הדף) - רשימה של כל הדפים הפנימיים של דף האבא הנוכחי, ניתן לגשת לעריכת הדפים או למחוק אותם לצמיתות.

 לדוגמה, כך נראה דף בלוג ראשי אשר מכיל בתוכו דפים פנימיים -

 

זה אותו עמוד בלוג בחנות עצמה, ניתן לראות את ההיררכיה שהוגדרה בממשק והתוכן יופיעו בצורה זו (עלול להשתנות בהתאם לעיצוב וגירסת החנות שלכם) -דפי הבנים של הבלוג הראשי הם גם דפי אבא של דפים אחרים, וכך ניתן להמשיך את ההיררכיה בדרך זו.

 

לדוגמה, זאת ההיררכיה של "מאמר נין" מבחינת פירורי הלחם בדף -

הנראות המוצגת כאן הינה הנראות הבסיסית של מערכת קונימבו, ניתן לייחד ולעצב את דפי החנות בהתאם לצרכים והרצון שלכם, שירות זה ניתן בעלות. 

2.15. קטגורית בלוג מעוצבת בחנות 

במידה ותרצו שמבנה הבלוג בחנות יהיה בפורמט קטגוריות ומוצרים, ניתן לפתוח את אפשרות זו עבורכם בעלות נוספת.

מבנה זה מאפשר שימוש בחיפוש בחנות, מערכת סינונים ועוד, חשוב לדעת שחלק מהתכונות הקיימות למוצרים ניתנות להתאמה ופיתוח בעלות (לדוגמה מוצרים נלווים, אייקונים ועוד).

מעוניינים לרכוש את תוסף זה לחנות שלכם? לחצו כאן.

קיימים ממספר סוגי עיצוב לדף הקטגוריה, לדוגמאות (להמחשה בלבד) -

  


16. התאמת החנות למובייל/אתר רספוניסיבי  

מרבית חנויות קונימבו הינן חנויות רספוניסיביות או חנויות בעלות התאמה מלאה לגלישה במובייל ועומדות בדרישות של גוגל.


במידה והחנות אינה בגרסה המותאמת לנייד יש לפנות למחלקת התמיכה ולבצע התאמה למובייל בעלות חד פעמית.
אפשרות נוספת היא לעצב את האתר מחדש בטכנולוגית BOOTSTRAP לאתרים רספוניסיביים, במקרה זה תינתן הצעת מחיר לכל לקוח בהתאם לאיפיון האתר שלו למול מחלקת המכירות.  


17. העברת החנות לפרוטוקול HTTPS

על מנת לתת פתרון אבטחה מקיף לחנות שלך בקונימבו, יצרנו את קונימבו שילד, פתרון סייבר מקיף, אלסטי ומתקדם ועונה על כמה צרכים מקבילים תחת הכותרת "אבטחת החנות הוירטואלית" ללקוחות שלנו. 

קונימבו שילד כולל כמה מערכות משולבות היוצרות פתרון אבטחה מהרמות הגבוהות ביותר בכל קנה מידה בעולם האינטרנט תחת מוצרי ומערכות האבטחה של ענקית האינטרנט (AWS (Amazon Web Service.

Konimbo Shield בנוי בעיקרו משלוש שכבות/מערכות משולבות יחד:

  1. Amazon shield - מערכת אבטחה מתקדמת המונעת מתקפות DDOS המשפיעות על קצבי גלישה וזמינות שרתים.
  2. Cloudfront - המספקת שני פתרונות חשובים:
    • CDN content delivery netwok למידע דינאמי - אחראי על יציבות התנועה, מהירות תגובת השרתים.
    • מפתח SSL מוצפן באורך 2048bit - יוצר בטחון בגלישה בדפדפנים השונים עבור הגולשים שלך בחנות, לפרטים נוספים מחברת אמזון המספקת את התעודה.
    • פרוטוקול העברת נתונים HTTPS לכלל דפי החנות.
  3. Waf - פתרון חומת אש מתקדם (firewall) המספק בטחון מפני מתקפות האקרים, מערכות רובוטיות זדוניות לסריקת אתרים ושלל איומים אפשריים ברשת.

לפרטים נוספים ורכישה לחץ כאן.


18. הוספה ומיקום תוכן בדפי החנות

תוכן איכותי ורלוונטי בחנות שלהם הוא נושא חשוב מאוד לצורך קידום אורגני של האתר. בסעיף זה נפרט אפשרויות נוספות בנוגע להוספה ושינוי קטעי תוכן בדפי החנות.

1.18. הוספת תוכן חדש באתר

בנוסף לאלמנטים והשדות הקיימים כיום בקונימבו אשר מאפשרים לכם להזין מלל, תמונות וסרטונים, קיימת אפשרות להוספת תוכן בפורמט html כמעט בכל מקום בו תרצו בחנות. 

על מנת להטמיע את התוכן החדש יש להתקין תוסף המאפשר לכם להזין תוכן בעורך html ולבחור באמצעות css selector את מיקום התוכן באתר.

ניתן להזין את התוכן באופן גורף ורוחבי כמו לדוגמה כל דפי הקטגוריה. או דף ספציפי על ידי שיוך css class לדף מסויים ובכך להציג את המידע רק בדף מסויים ובמיקום שתבחרו.

כל הפרטים עבור התקנה ושימוש בתוסף מפורטים בדף התוסף בחנות התוספים של קונימבו.מומלץ לצפות גם בסרטון ההסברה של konimbo hybrid לפני שימוש בתוסף.

2.18. שינוי מיקום תיאור דף הקטגוריה

במידה ותרצו שתיאור הקטגוריה המופיע בחנות לצורך קידום לא יוצג בחלק העליון אלא בסוף העמוד ניתן להתקין תוסף המבצע את הפעולה הזאת באופן רוחבי בחנות.

כל הפרטים עבור התקנה ושימוש בתוסף מפורטים בדף התוסף בחנות התוספים של קונימבו.


19. טעינה אינסופית, דפדוף (pagination), פירורי לחם וlazy loading

1.19. הגדרת דפדוף וטעינה אינסופית בדפי הקטגוריה

  • תגיות rel = prev / next - מכיוון שדפי הקטגוריה עלולים להכיל כמות גדולה של מוצרים, אשר מחולקים לדפים נפרדים, קיימת תגית בhead של העמוד המציג את המידע הזה לסריקה של מנועי חיפוש (כמו גוגל). כלומר מסביר שהקישור הוא המשך או החלק הקודם של אותו עמוד. 
  • טעינה אינסופית - טעינה אינסופית מבטלת את הדפדוף בין דפי הקטגוריה, כל פעם שהגולש יגיע לסוף רשימת המוצרים בדף, יטענו לו מוצרים נוספים. הגדרה זו מאפשרת לעמוד הראשון להיטען מהר (עם פחות תמונות ומוצרים) אבל גם לא לגרום לגולש ללחוץ על הדף הבא. במידה ותרצו להגדיר טעינה אינסופית יש לפנות למחלקת התמיכה.
  • הצגת מספור הדף בטעינה אינסופית  במידה ותרצו שבזמן טעינה אינסופית בדף הקטגוריה והחיפוש בחנות, עדיין ישתקף בכתובת של אותו עמוד מספר העמוד, לדוגמה, "?page=3" (כמו בדפדוף רגיל) ניתן לרכוש את חבילת SEO מתקדם הכוללת את הפיתוח הזה.

2.19. מבנה פירורי לחם בדפי חנות 

פירורי לחם הינם קישורים המאפשרים לגולש לעקוב אחר הנתיב שלהם מהדף שהם נמצאים בו כעת לדף הבית של החנות שלך. הקישורים מופיעים בחלק העליון של הדף ומשקפות את מבנה החנות שלך. 

את מבנה פירורי הלחם ניתן לראות בדפי החנות כאשר מבצעים היררכיה של דף אבא > בן (אין הגבלה על כמות ההיררכיה) ניתן לראות את שיקוף של ההיררכיה גם בפירורי הלחם באותו עמוד.

בדפי הקטגוריות, ניתן לראות את ההיררכיה של קטגורית אבא > בן.

 

ניתן לראות גם בדפי סינון, ככל שמבצעים עוד ועוד סינונים בדף הקטגוריה, גם פירורי הלחם מתעדכנים בהתאם לעמוד הסינון הסופי.

 

בדפי המוצר, תמיד תוצג בפירורי הלחם הקטגוריה הראשית של אותו מוצר וגם קטגוריה האבא (במידה ויש). אם אותו מוצר משוייך גם לקטגוריות משניות, הן לא יוצגו בפירורי הלחם.

בנוסף לזאת, בקרוב יצא עדכון מערכת אשר יאפשר את הצגת הנתונים של פירורי הלחם בעמוד, למנוע הסריקה של גוגל ועל פי ההנחיות.

בנתיים ניתן להטמיע פרטנית בחנות שלכם את הפיתוח ולאפשר זיהוי מתקדם של פירורי לחם ב-google structured data. להתקנת הקובץ לחצו כאן.

כך מוצגים פרורי לחם בדף -

כך הנתונים יוצגו בכלי של גוגל לבדיקת המידע (Structured Data Testing Tool) לאחר התקנת התוסף -

3.19. lazy loading בדפי חנות

lazy loading הינה הגדרה מסויימת בקוד הדף הפועלת בכדי לדחות הטעינה של התמונה עד לנקודה שבה היא נחוצה. הגדרה זו תורמת ליעילות ומהירות הדפדפן ושיפור חווית הגולש בצורה משמעותית.
בקונימבו, lazy loading קיימת בכלל האתר עבור קצבי התמונות. כך שברגע שהגולש גולל את העמוד בדף הבית לדוגמה, התמונות המוצגות באותה גלילה מוצגות (ולא כל התמונות הקיימות בדף הבית), כך ניתן לשמור על זמני טעינה מהירים של דפי החנות המכילים כמות גדולה של תמונות.


20. עריכה ועדכון תגיות alt

תגית alt מציינת מלל חלופי עבור תמונה במידה והתמונה אינה זמינה להצגה, לרוב בגלל חיבור אינטרנט איטי או שגיאה בקישור למקור התמונה. היא רלוונטית גם עבור סריקה של מנועי חיפוש (כמו גוגל) שאינם יכולים לפרש תמונות.

כמו כן, תגיות אלו שימושיות למשתמשים המציגים דף אינטרנט בקוראי מסך (לצורך נגישות) או בדפדפנים שאינם יכולים לעבד תמונות.

1.20. הגדרה ועדכון תגית alt בתמונות ומסמכי המוצר

באופן אוטומטי, כל תמונות המוצר בגלריה מקבלות תגית alt עם שם המוצר. במידה ותרצו לשנות את תגית זו, יש לגשת לעריכת המוצר > עריכת מפרט תמונות ומסמכים -

בטבלת התמונות ניתן לשנות את הגדרת ברירת המחדל בשדה "alt לקובץ" -

 

ניתן לראות את השינוי של תגית הalt בתמונה הספציפית הוגדר לה בלבד -

 

2.20. יצירת תגיות alt בעורך תוכן html

כאשר מוסיפים תמונה בכל עורך תוכן הקיים בממשק הניהול בקונימבו, ניתן להגדיר לתמונה תגית alt בשדה "תיאור התמונה" -

לדוגמה במידע נוסף בדף המוצר -

3.20. עדכון תגיות alt בתמונות בחנות

באופן כללי, בכל מקום בו ניתן להוסיף תמונה במערכת, ניתן גם להוסיף תגית alt, להלן מספר דוגמאות -

  • אלמנטים בחנות -

  • לוגו -

  • תמונות קטגוריה / שדרוג -

 

21. מערכת Konimbo Hybrid  

בקונימבו חיפשנו את הנוסחה המנצחת בין יתרונות מערכת ה"קוד הסגור" לבין יתרונות מערכת ה"קוד הפתוח".

Konimbo Hybrid מאפשרת לכם מצד אחד להנות ממערכת קוד סגור עם כל יתרונותיה (שירות לקוחות, עדכוני מערכת, שרתים, שימוש בחכמת ההמונים של מאות חנויות ועוד) ומצד שני יתרונות הקוד הפתוח המאפשר לכם גישה ישירה לקוד ולא להיות תלויים במערכת אחת.

מערכת Konimbo Hybrid מאפשרת לכם / למקדם אתרים להטמיע בקלות קודים בחנות, דרך Hybrid > עריכת קוד.

 

בלחיצה על "קובץ חדש" יפתח הדף הבא עם אפשרות להכניס קוד css / html / JavaScript. דוגמאות לקודים שניתן להטמיע:

tag manager

facebook pixel

remarketing

ניתן לבצע אימות לכלים של גוגל

 מומלץ לראות את הסרטון הבא המסביר על מערכת קונימבו hybrid:

   


22. פתרונות ומוצרי קידום בחנות התוספים של קונימבו 

ישנם תוספים אשר ניתן להתקין בחנותכם על מנת לעזור לקידום החנות לדוגמה:

תוכלו לבקר בחנות התוספים ולראות את כל התוספים הקשורים לקידום בקישור הבא - כלי קידום. להתקנת התוספים שלנו יש צורך פרטי התחברות לניהול החנות. 

 

23. שיפור ציון גוגל 

פתרון לשיפור מהירות האתר שלך בגוגל על פי הכלי Google PageSpeed Insights.

הפתרון כולל פיתוחים מתקדמים שצפויים להעלות את מהירות החנות לביצועים מצויינים על פי הדרישות של גוגל. לפרטים נוספים לחץ כאן.

 

24. תמיכה בקריאת נתונים מובנים בשיטת schema.org

גוגל הודיעה כי החל מ ה-6/4/2020 היא תפסיק לתמוך בקריאת נתונים מובנים בשיטת data- vocabulary ותתמוך בשיטת schema.org.

כמו תמיד, גם עכשיו, אתה יכול להיות שקט ורגוע. החנות שלך כבר הותאמה לדרישות החדשות של גוגל. 

אנו ממשיכים ודואגים לעדכן את דרישות גוגל עבור חנויות קונימבו וזאת כדי להמשיך ולשמור על סטנדרט גבוה.  לפרטים נוספים לחץ כאן.

 


 הכותבת: בת-חן בשירי - מנהלת מוצר בקונימבו עדכוני שוטפים: אביטל קליין מנהלת השיווק בקונימבו | תאריך עדכון אחרון: 10.06.2020

צור קשר עוד היום

ותהנה מחנות וירטואלית בסטנדרטים הגבוהים ביותר

שם
טלפון

מה חדש?

מה חדש

מגוון תכונות חדשות לשדרוג ושיפור החנות שלך !

קידום SEO בקונימבו