צור קשר עוד היום

ותהנה מחנות וירטואלית בסטנדרטים הגבוהים ביותר

שם
טלפון

בלוג

בלוג

מבחר כתבות מרתקות בנושאים קרובים אליך

מידע אודות חנות וירטואלית של מכירות פומביות באינטרנט

4 מכל 5 ישראלים נוהגים לקנות באינטרנט מוצרים שונים – אוכל, כרטיסי טיסה, בגדים, גאדג’טים, ספרים, מוצרי חשמל ומה לא בעצם, כך שאך טבעי הוא שגם לעולם המכירות הפומביות תהיה נוכחות הולכת וגוברת ברשת.

עפ"י הערכות שונות, היקף הקניות בשנת 2014 באתרים הישראלים בלבד עמד על כ-6 מיליארד ש"ח, וכמובן שגם באתרים בינלאומיים השאירו הישראלים את פרטי כרטיס האשראי (או חשבון הפייפאל) מיליוני פעמים וביצעו עסקאות בסך מיליארדי שקלים. כאמור אנחנו קונים מגוון רחב במיוחד של פריטים, ואם אנחנו רוכשים ספרים למשל אז למה לא בעצם לרכוש גם יצירה מפעימה של מאיר פיצ’חדזה ובמיוחד אם היא מוצעת במכירה פומבית שמאפשרת לנו ליהנות לא רק מציור מרגש אלא גם ממחיר מלהיב?

 

כל הגדולים כבר שם

מכירות פומביות באינטרנט קיימות כבר מזה מספר שנים, וההיצע בתחום – כמו בכל הקשור לחנויות אינטרנטיות – הולך ומתרחב. סותבי’ס, למשל, בית המכירות רב המוניטין והוותק שכבר הפך שם נרדף למכירות פומביות ופועל בהצלחה מאז המאה ה-18 (!), כבר מפגין נוכחות בולטת ברשת וב-2013 שליש מהמכירות שלו בוצעו ברשת (והיו אחראיות לכ-17% מכלל ההכנסות).

גם גופים ישראלים מובילים כבר מציעים חנות וירטואלית המקיימת מכירות פומביות באינטרנט כך שכל מי שרוצה לרכוש יצירה של יוסל ברגנר, יוסף זריצקי, לאה ניקל, אביגדור סטימצקי, מרדכי ארדון, מאיר פיצ’חדזה, אביבה אורי ואמנים ישראלים מוערכים אחרים יכול לעשות זאת מבלי לצאת מהבית כלל.

 

הסוגים השונים של אתרי מכירות פומביות באינטרנט

ישנם 2 סוגים עיקריים של אתרים העוסקים במכירות פומביות: אתרים שמתקיימת בהם מכירה פומבית של ממש וחנויות מקוונות שניתן לרכוש בהן יצירות אמנות, פריטי ריהוט עתיק, חפצי יודאיקה וכו’ אבל במתכונת של רכישה “רגילה”, כלומר כשהמחיר קבוע מראש (ולרוב אטרקטיבי).

באופן טבעי הקמת חנות וירטואלית מהסוג הראשון הינה פרוצדורה מורכבת יותר, שכן לצד כל המרכיבים ה"רגילים" שחיוניים לחנויות אינטרנטיות – למשל מנגנון סליקה מאובטח היטב, מנוע חיפוש פנימי מדויק ומהיר, ניווט נוח, עיצוב שובה לב (דבר חשוב במיוחד כשמדובר באתרים המציגים יצירות אמנות) וכמובן התאמה למובייל שכן נפח התנועה המתבצעת באמצעות סמארטפונים נמצא במגמת עלייה מתמדת וגם גוגל כבר מייחסת לכך חשיבות רבה – יש לבנות מנגנון המאפשר קיום מכירות פומביות.

מנגנון שכזה חייב להיות מאובטח ברמה גבוהה במיוחד ובנוסף לפעול בצורה חלקה ומהירה כך שידמה מכירה פומבית ב"מציאות" באופן מלא, שהרי אפשרות התגובה המהירה לכל משתתף במכירה הפומבית היא נדבך הכרחי. מסיבה זו יש להפקיד את בניית החנות הווירטואלית למכירות הפומביות אך ורק בידי אנשי מקצוע מנוסים במיוחד.

עוד כדאי לזכור שבנייה מקצועית של חנות שכזו גם תורמת לאמינותה – מרכיב קריטי בנכונות של הקהל הרחב להשתתף במכירות פומביות אינטרנטיות.

 

איך לקנות במחיר משתלם במיוחד מאיר פיצ’חדזה או מיכל נאמן?

הדרך הטובה ביותר ליהנות מציור של מאיר פיצ’חדזה או מיכל נאמן (ואלה כמובן שתי דוגמאות אקראיות, שהרי עולם האמנות בישראל הינו עשיר ומגוון וישנם שלל יוצרים בעלי שם שציוריהם יחמיאו לכל בית ולכל משרד) במסגרת מכירות פומביות באינטרנט היא להתנהל על פי הכלל הידוע “סוף מעשה במחשבה תחילה”.

הסיבה לכך היא שמצד אחד במכירה פומבית אתם קובעים את המחיר שאתם מוכנים לשלם בעבור ציור כזה או אחר, אבל מצד שני בלהט המכירה הפומבית והתחרות עם הקונים הפוטנציאליים האחרים אתם עלולים להיסחף ולשלם יותר מכפי שתכננתם. התמקדות בציורים ספציפיים שמוצאים חן בעיניכם – הקטלוג של כל מכירה מפורסם מראש – והחלטה מושכלת מהו הגבול שאותו לא חוצים מבחינת התשלום עבורן תבטיח רכישות משתלמות במיוחד.

מעוניינים לקרוא עוד על אומנות? למעבר לגלריית תירוש לחצו כאן.