עלות הקמת חנות וירטואלית - מה משפיע על המחיר?


עלות הקמת חנות וירטואלית, היא על פי רוב, השאלה הראשונה ששואל כל בעל עסק שמחליט לבנות אתר. לא בכדי לא מעט אנשים מחפשים מדי חודש וחודשו בגוגל ביטוים כגון “חנות וירטואלית מחיר” וביטויים דומים. 
כבר בשלב הזה חשוב להבין דבר מרכזי, אתר מכירות הוא העסק העתידי שלכם ומנוע הצמיחה העיקרי שיניע את העסק שלכם בשנים הקרובות.

לכן, כל החלטה שתקבלו בשלב הזה, עשויה להשפיע באופן מהותי על ההצלחה שלכם בשנים הקרובות.


מחירי עלות הקמת חנות וירטואלית מגוונים מאוד וישאירו את בעלי העסקים בעיקר מבולבלים.
בעת המחקר ככל הנראה תפנו לכמה חברות בניית אתרים, או פרילנסרים ותקבלו מנעד מחירים רחב.

חנות וירטואלית מחיר של אלפי שקלים או עשרות אלפי שקלים?

במסגרת המחקר שתבצעו סביר להניח שתיתקלו בשני סוגים עיקריים של הצעות:
אתרים הבנויים על מערכת ניהול תוכן בסיסית כאשר התמחור במסלול הזה יהיה על תחזוקה חודשית בלבד וללא עלות הקמה.
במסלול השני נמצאות המערכות המתקדמות יותר עם מגוון רחב של אפשרויות ופיצ’רים, במסלול הזה עלות ההקמה יכולה לנוע בין אלפי שקלים בודדים לבין עשרות אלפי שקלים בנוסף לעלות התחזוקה החודשית.

שיחה עם מגיש ההצעה תפרוש בפניכם מגוון אפשרויות רחב לצידם של טיעונים משכנעים לכאן ולכאן, אשר יקשו עוד יותר על קבלת ההחלטה. אנחנו כאן כדי לעזור לכם לעשות סדר בדברים.

 

 בניית חנות וירטואלית מחיר


מחיר חנות וירטואלית – ממה הוא מושפע?

חנות אינטרנטית היא חנות לכל דבר ועניין (אגב, גם אתר תוכן, אבל זה נושא למאמר אחר)
ולכן שאלת המחיר של האתר זהה לשאלה, מה המחיר של הקמת חנות אינטרנטית? התשובה לשתיהן היא שאלה חוזרת: איזו חנות אתם רוצים לבנות ומה המטרה של החנות?
מה אתם רוצים למכור? מה הגודל שאתם מתכננים לחנות שלכם (האם אתם זקוקים למחסן, כמה מוצרים תרצו להציג על המדפים) אילו שירותים תתנו בחנות (משלוחים, איסוף ידני, שמירת רכוש)
וגם, איך תראה הקופה שלכם כמה עמדות יהיו בה (בחנות פיזית) ואילו אמצעי תשלום תרצו להציע (גם בחנות פיזית ובעיקר בחנות דיגיטלית) ועוד לא דברנו בכלל על הנראות והעיצוב של החנות, אשר משפיעים רבות על העלות שלה.


מחיר הקמת חנות אינטרנטית און ליין

למרות הנטייה הטבעית של כולנו, להסתכל מיד על שורת הסכום, הדבר הנכון ביותר הוא לשאול את עצמכם, שאלה אחת עיקרית: עם איזו מערכת אני אצליח להחזיר את ההשקעה שלי הכי מהר?

החזר ההשקעה הוא הדבר החשוב ביותר שצריך להסתכל עליו כשניגשים לפרויקט של בניית חנות אינטרנטית.
מעבר להחזר ההשקעה כדאי גם להסתכל על המערכת עצמה ולבדוק עד כמה היא מותאמת עבור הצרכים הספציפיים שלי וכמה קל יהיה לי להיכנס לעולם הסחר האלקטרוני עם אותה מערכת ולהגדיל את המכירות באופן עקבי.
לאחר שקיבלתם מושג על המערכות השונות והבנתם את הפיצ’רים העיקריים והיתרונות של כל מערכת, כדאי לבצע “איפיון צרכים” לחנות שלכם, ולענות על הנקודות הבאות:

  • כמה מוצרים תמכרו בכל רגע נתון? מחיר חנות אינטרנטית מושפע מהגודל שלה.
  • אילו פיצ’רים אתם רוצים להציע – למשל, שירות משלוחים. גם במקרה הזה תצטרכו להגדיר מראש את מגוון האפשרויות השונות של השרות.
  • אילו מערכות ניהול תרצו לחבר לחנות? ניהול מלאים, ניהול חשבונות (ERP) ניהול לקוחות (CRM) וכד’
  • מה הן אפשרויות התשלום? כרטיסי אשראי, paypal, מזומן, טלפוני וכד’. לכל אחד דרושה אפשרות התממשקות עם מערכת סליקה וניהול כספים.
  • הנפקת חשבוניות
  • וכמובן, העיצוב של החנות- כאמור, מרכיב משמעותי בעלויות.

    שימו לב שכלל לא הזכרנו כאן התאמה למובייל, הנגשה ואפשרות סריקה טובה של מנועי החיפוש – אלו דברים בסיסיים שחייבים להכלל בכל הצעה שתקבלו ורצוי מאוד לדרוש דוגמאות של אתרים קודמים הן של חברת הפיתוח והן של המערכת אותה היא מציע לכם.


מערכת הניהול של החנות


בדומה למשפט המפורסם גם בדיגיטל, מאחורי כל אתר, עומדת מערכת ניהול. כאשר מדובר בחנות אינטרנטית, למערכת הניהול השפעה דרמטית הן על האפשרויות של החנות, הן על הביצועים שלה והן, על המחיר.

חלק משמעותי נוסף של המערכת, הוא מורכבות הניהול השוטף של החנות, או במילים אחרות חווית השימוש במערכת, גם של הלקוחות, אבל לא פחות חשוב מזה, חווית השימוש שלכם.

ניהול חנות אינטרנטית דורשת עבודה יומיומית שוטפת. החל מניהול המוצרים ועדכונם – כולל, ניהול מלאים – דרך קבלת דוחות מכירה, מעקב רכישות, ניהול הזמנות ועוד. ניהול חנות וירטואלית, זה ניהול חנות לכל דבר ועניין.
כשאנחנו מדברים על מערכת הניהול, מעבר לפן הטכני של הממשק והתפעול השוטף, חשוב לציין את הליווי והתמיכה הנדרשים במהלך הדרך שלכם בעולם הסחר האלקטרוני.

ניהול וקידום חנות וירטואלית הוא תהליך דינמי הכולל המון עדכונים, שינויים, עיצובים והתאמות לרוח התקופה (בדיוק כמו בחנות פיזית).
אחד הדברים החשובים בתהליך הזה הוא היכולת שלכם לקבל תמיכה וליווי מאלו שפיתחו ומנהלים את המערכת איתה אתם עובדים, התמיכה הזו כוללת הדרכות על מערכת הניהול, סיוע טכני במידת הצורך, ייעוץ שיווקי וסיוע בפיתוחים נוספים שיגדילו את המכירות בחנות.

ככל שהתמיכה תהיה נגישה יותר, בשעות ובשפה שנוח לכם לקבל שירות, כך תוכלו להפיק את המקסימום מהחנות הוירטואלית שלכם.
כמובן שככל שהיקף המכירות גדל – כמו גם מגוון המוצרים הנמכרים – כך תזדקקו ליותר אפשרויות של המערכת אשר יסייעו לכם לעשות סדר ניהולי בעזרת אוטומציות מובנות ויחסכו לכם זמן יקר וכמובן כסף רב בשוטף.

מערכת ניהול תוכן תשפיע על מחיר הקמת חנות וירטואלית

מערכות ניהול התוכן מתחלקות לשני סוגים עיקריים: מערכות קוד פתוח ומערכות קוד סגור.


קוד פתוח כדוגמת מערכת וורדפרס, או ג’ומלה ודרופל (שתי האחרונות ירדו מגדולתן ואינן מומלצות לעבודה) מעניקות גמישות בניהול ועבודה מול ספקים,
אך על פי רוב יהיו בעלות מוגבלות מסוימת ביכולות הניהול של החנות ומגוון האפשרויות שהן מציעות. יחד עם זאת הן גם יהיו יותר זולות ובהחלט יכולות להתאים לחנויות קטנות.
יחד עם היתרונות הגדולים של הקוד הפתוח, ראוי לציין את האתגרים שמגיעים יחד עם המערכות השונות לניהול אתרים בקוד זה.
כשבונים אתר בקוד פתוח, יהיה עלינו לאפיין את חווית המשתמש בעצמנו ולקבל את כלל ההחלטות באופן עצמאי ולהגדיר למפתח האתר בדיוק מה אנחנו רוצים ואיך זה הולך לקרות.

במידה ואין לנו את האפשרות לאפיין את האתר בעצמנו, יש לקחת בחשבון שגם תהליך האיפיון טומן בחובו עלויות לא קטנות עוד לפני שהגשנו את האתר לפיתוח ובנייה. מכיוון שלרוב בעלי העסקים אין באמת ניסיון בהקמת אתרי סחר, סביר להניח שכהאיפיון יהיה פחות מדויק וכתוצאה מכך החזר ההשקעה יהיה פחות טוב בתוצאות העסקיות השוטפות של החנות.


קונימבו, היא מערכת קוד היברדית (משלבת קוד פתוח וסגור) אשר הייעוד שלה הוא אך ורק הקמת חנויות און-ליין ועל כן, יכולות הניהול והתפעול של האתרים גבוהות יותר ומאפשרות מגוון אפשרויות רחב יותר.
נכון, סביר להניח שעלות הקמת אתר סחר במערכת קונימבו יהיה גבוה יותר לעומת בניית אתר במערכת קוד פתוח על ידי מפתחים חסרי ניסיון. אך כפי שהצגנו כאן במאמר, הנקודה החשובה ביותר בבחינת כדאיות של בניית אתר סחר היא החזר ההשקעה הצפוי ותוך כמה זמן אני צפוי להחזיר את ההשקעה שלי.

כשמסתכלים על התמונה הגדולה, בניית אתר במערכת קונימבו היא העסקה המשתלמת יותר עבור בעלי עסקים שרוצים להקים חנות וירטואלית רווחית, יציבה וצומחת לאורך זמן.


שקלול נוסף של מחיר חנות וירטואלית הקשור למערכת הניהול, הוא המפתח שיבנה את החנות. בין אם מדובר בפרילאנס, או חברה – עלויות ההקמה יכולות לנוע בהתאם.

פירלאנס יציע לכם מחיר יותר זול, אך מדובר באדם אחד, בעוד שבחברה תוכלו ליהנות מגיבוי של כמה מפתחים ומערכת תומכת.
לא אחת אנו שומעים על אתרים גדולים שנופלים, נפרצים ונעלמים מהאוויר לפרקי זמן ארוכים.

בהקשר הזה חשוב להבין כי חנות וירטואלית היא עסק לכל דבר, כל דקה שהחנות שלכם לא נמצאת באוויר היא נזק כלכלי לא מבוטל.
כאן עומדת בפניכם אפשרות הבחירה בין מתן האחריות הכוללת על החנות שלכם לפרילנסר יחיד לבין מתן האחריות לחברה גדולה, רצינית ומוסמכת המורכבת מצוות מקצועי המכיר את האתר שלכם על בוריו ויודע להגיב במהירות רבה לכל תרחיש.

עיצוב חנות וירטואלית

כאמור לעיצוב החנות יש השפעה גדולה על המחיר שלה ולכן, חשוב ביותר לאחר אפיון הצרכים והתאמת המערכת לוודא שהעיצוב וחווית המשתמש באתר תואמת לדרישות והיכולות של מערכת הניהול
(שימו לב לעניין זה, לעיתים רבות מידי לקוחות מבצעים עיצוב ומשלמים עליו ורק לאחר מכן מגלים שהוא אינו תואם למערכת עליה מוקמת החנות).

כאמור, העיצוב חייב להיות מותאם לריבוי מסכים ובדגש על התאמה למובייל שכיום רוב הגולשים מגיעים ממנו.

  עלות הקמת חנות וירטואלית - המומחים שלנו מסבירים

בניית חנות וירטואלית זהו צעד משמעותי ביותר, לכל עסק שרוצה לפתח לעצמו מנועי צמיחה חדשים ולהיכנס לשווקים וקהלי יעד חדשים.

תהליך הבנייה, בחירת הפלטפורמה, האיפיון והליווי, חשובים מאין כמותם בהפיכת החנות הוירטואלית שלך למוצלחת ורווחית.
צוות המקצוענים של קונימבו מזמין אותך ליצור קשר ולתאם שיחת אסטרטגיה עם מומחה למסחר אלקטרוני, יחד תבחנו את הפוטנציאל העסקי בהקמת החנות ותקבל טיפים מעשיים ליציאה מוצלחת לדרך.

 השאירו פרטים בטופס ונחזור אליכם ב-24 השעות הקרובות לתיאום פגישת אסטרטגיה ללא עלות!