הדגשים בעת הקמת חנות וירטואלית בעברית

כשבנובמבר 2015 צוין בסין “יום הרווקים” אחזה התרגשות עזה גם בלא מעט ישראלים – רווקים, רווקות, נשואים, נשואות, גרושים, גרושות, בני כל הגילאים ומכל המגזרים. הסיבה: יום הרווקים הסיניים הפך ליום של שופינג אינטרנטי חובק עולם, והישראלים – שממילא מרבים לקנות באתרים בחו"ל – שמחו לקפוץ על ההזדמנות.

ה-11.11 הוא כמובן רק יום אחד בשנה, אבל הוא מציין מגמה משמעותית מאוד: יותר ויותר ויותר ישראלים בוחרים לקנות דרך האינטרנט, ורבים מהם עושים זאת באתרים בחו"ל – למרות שבלא מעט מחקרים וסקרים מצהירים הישראלים כי היו שמחים לבצע את הרכישות במסגרת חנות וירטואלית בעברית, לו היו מוצאים את מבוקשם באתרים כחול-לבן איכותיים.

המסקנה: מי שישקיע בחנות אינטרנטית מקומית משובחת יזכה לקהל לקוחות רחב במיוחד ומן הסתם גם בשורת רווח משמחת.

 

הקמת חנות בוורדפרס או מגנטו

אחת ההחלטות הראשונות לקראת בניית חנות וירטואלית בעברית היא האם לבסס אותה על מערכת ניהול תוכן קיימת, כשהאופציות העיקריות הן וורדפרס או מג’נטו (ישנן גם דרופל, ג’ומלה ו-וויקס, אם כי הן פחות רווחות כשמדובר על בניית אתרי מסחר אלקטרוני) – או שמא לבנות אתר ייעודי לחנות.

לאופציה הראשונה מספר יתרונות משמעותיים שהופכים אותה לכדאית במיוחד, ובראשם העלות הנמוכה יותר של הבנייה, העובדה שהמערכות האלה כבר נוסו על אינספור אתרים כך שניתן להיות סמוכים ובטוחים כי הן עובדות היטב וללא תקלות ובנוסף הן לא מפסיקות להשתפר ולהשתדרג בזכות תוספים שונים.

כשבוחרים בהן חשוב להקפיד כמובן על התאמה של העיצוב לעברית: הן בוורדפס והן במג’נטו ישנן תבניות עיצוב קיימות שעליהן ניתן להלביש את החנות שלכם – חלק גדול מהן, כולל כאלה יפות מאוד ומרשימות במיוחד, הן חינמיות לחלוטין – אבל חשוב כמובן לוודא כי הן מתאימות גם לחנות בעברית, כלומר כזו שהזרימה בה היא מימין לשמאל ולא משמאל לימין.

גם מבחינת תפעול החנות ישנם תוספים פופולריים מאוד ובפרט מדובר על התוסף הנקרא woocommerce ואשר מאפשר להקים חנות באיכות גבוהה מאוד על פלטפורמת הוורדפרס. תוסף זה מגיע עם תרגום מובנה שכבר שופר עם הזמן, אם כי עדיין ייתכנו בו בעיות מסוימות – מעט תשומת לב תפתור אותן ותבטיח חנות ברמה גבוהה, וכמובן שבאופן עקרוני מומלץ לבדוק תמיד אם לא צצו תוספים אטרקטיביים יותר.

חנות וירטואלית בעבריתדגשים נוספים

אמנם בכל הקשור למסחר מקוון ולקניות אונליין כדאי מאוד להשקיע תשומת לב ומשאבים נוספים בעיצוב – על פי מחקרים רבים עיצוב חנות וירטואלית הוא אחד הגורמים בעלי ההשפעה הרבה ביותר על נכונות הגולשים/לקוחות לבצע עסקאות ולרכוש מוצרים – אולם ישנו עוד פרמטר אחד שהוא גם זה שמעניק לכל חנות וירטואלית בעברית יתרון של ממש על פני אחיותיהן מחו"ל (חו"ל וירטואלי, כמובן…) והוא האמינות.

אמנם גם האתרים הסיניים הגדולים נתפשים כאמינים למדי, וכך גם למשל אתרים של מותגי אופנה בינלאומיים גדולים ובאופן כללי חנויות אינטרנטיות גדולות בינלאומיות, ובכל זאת ישראלים רבים מעדיפים לקנות באתרים הכתובים מימין לשמאל לא כי יותר קל להם להתמצא בחנות בעברית מאשר בחנות שבה הניווט מתבצע באנגלית וגם הפירוט אודות המוצרים השונים נכתב בשפה זו, אלא כי הם סומכים יותר על אתרים שיש להם גם כתובת פיזית כאן בארץ.

מסיבה זו כשבונים חנויות וירטואליות בעברית חשוב מאוד להבליט את העסק שמאחורי האתר ואת פרטי יצירת הקשר איתו – כתובת פיזית, מספר טלפון, האנשים שנושאים בתפקידים הרלוונטיים וכו’ – וכך להגביר את אמינות החנות ואת הנכונות של הגולשים לרכוש ממנה מוצרים.