אתם מעוניינים לפתוח עסק, סניף או חנות וירטואלית.
אחד השלבים החשובים והראשונים הוא בחירת לוגו. הלוגו, או הסַמְלִיל (בעברית), הוא אלמנט גרפי המורכב מטקסט או מטקסט שמצורף לו אלמנט גרפי נוסף, והוא מעוצב במטרה לסמל ולייצג עסק, שירות או מוצר. מטרת הלוגו הינה לבדל ולייחד את העסק, ולכן בחירת הלוגו הינה חלק מאוד משמעותי בתהליך המיתוג של העסק. הלוגו הינו סימן ההיכר של העסק והוא צריך לשקף את הערכים והתדמית של החברה אותה הוא מייצג.
קריאות – ניתן לקרוא בקלות.
זכירות – צבעים, צורות.
ייחודיות – תחושה או מסר שיכוונו לתחום שבו העסק פועל.
פשטות – חייב לעמוד במבחן טכני של מגוון גדלים ופורמטים. צריך לעמוד במבחן צבע שחור לבן ולהראות טוב גם בגודל קטן וגם בגדול.
לוגו טוב צריך להיות קל לזיהוי, תמציתי ומובן. הלוגו יכול להיות מורכב ממספר אלמנטים, שלכולם צריכה להיות משמעות וסיבה. ברוב המקרים מומלץ שהלוגו יורכב מעד שלושה צבעים, משום שיותר מדי צבעים כבר מכבידים על העין.
הלוגו צריך להיות מעוצב באופן המשקף מצד אחד את העסק ומצד שני את הקהל אליו הוא פונה. לדוגמה, אם העסק שלנו פונה יותר לגברים, כדאי שהלוגו יורכב מצבעים כמו כחול, ירוק או אפור ולא ורוד או סגול.
חשוב לזכור שהלוגו לא צריך לשקף את השקופתיו והעדפותיו האישיות של בעל העסק, אלא את הערכים וההשקפות של העסק עצמו. דוגמה טובה לכך, היא הלוגו של “נייק”- פיל נייט, מייסד החברה לא אהב את הלוגו שעוצב, אך ידע שהלוגו עוצב בכדי לפנות לתודעת הלקוח עם סמל המייצג מהירות, הצלחה והשגיות, וכמובן שהוא בחר בחוכמה…
החנות הוירטואלית “בג’ובה” (BeJooBa), הינה חנות אינטרנטית המציעה דילים וקופונים למוצרים מעניינים ומיוחדים שאת חלקם לא ניתן למצוא בשום מקום אחר. המוצרים מתחלקים לקטגוריות שונות, כמו מוצרים לבית, לרכב, גאדג’טים, מוצרי ספורט ופנאי ועוד ואת כולם הם מציעים במחירים אטרקטיביים.
החנות כבר קיימת מספר שנים ויש לה אתר מכירות ואתר קופונים ברשת. בעלי העסק החליטו לשפר את אתר המכריות שלהם ובנוסף, כחלק מתהליך המיצוב, הוחלט גם על שינוי הלוגו. לשם כך החברה פנתה אלינו בכדי לעצב ולבנות את האתר את החדש שלה.
בשלב זה, המעצבת שלנו יזמה שיחה עם נציג מהחברה בכדי להבין מה הרעיון, הערכים והמטרות שלהם ומי קהל היעד שלהם, בכדי שתוכל לעצב את הלוגו ואת האתר החדש שלהם בהתאם. לחברה כמובן היה כבר לוגו משלה:
אם ננתח את הלוגו, הלוגו עצמו משדר מבצע (בזכות הטיקט) ומחירים מיוחדים (בעזרת הסלוגן שמתחת ללוגו) ונותן תחושה של “חגיגה” וחדשנות (בגלל הצבעים). כלומר, הלוגו משקף את מהות אתר הקופונים, ומעביר את התחושה שבאתר זה יוצעו קופונים ודילים למוצרים חדשניים ומדליקים. הוחלט שבאתר הקופונים הלוגו יישאר כפי שהוא, אך באתר המכירות הרגיל הלוגו ירוענן, אך ישמור על הצבעוניות הקיימת בלוגו הקיים או על הפונט הקיים, וזאת כחלק מתהליך המיצוב של אתר המכירות.
לאחר שהמעצבת הבינה מה הלוגו צריך לשדר, היא החלה בהכנה ובעיצוב של מספר סקיצות שונות המשקפות את האופי של אתר המכירות “ב’גובה”.
לאחר שהכינה מספר סקיצות של הלוגו, משתפת המעצבת את הלקוח בלוגואים שעוצבו ובבחירת הלוגו המושלם. בדוגמה שלנו, המעצבת יצרה 12 דוגמאות שונות של הלוגו. המעצבת חשבה שהפונט בלוגו הנוכחי מיושן והחליטה לשמר את הצבעוניות של הלוגו הישן, בחלק מהסקיצות הובלטו האותיות OO ובחלק אחר הובלטו BJB וכולם עוצבו בלוק רענן וצעיר בעל קווים נקיים.
חשוב לבחון את הלוגו בגדלים שונים ועל רקע כהה ורקע בהיר בכדי להבין איך הוא יתנהג במקרים שונים. אלו הדוגמאות של הלוגו שיצרה המעצבת שלנו:
אופציה 1:
אופציה 2:
אופציה 3:
אופציה 4:
אופציה 5:
אופציה 6:
אופציה 7:
אופציה 8:
אופציה 9:
אופציה 10:
אופציה 11:
אופציה 12:
אני אישית אוהבת את הלוגו האחרון (אופציה 12), יש בו שילוב של אלמנט גרפי מעניין המושך את העין, צבעים בהירים וטקסט ברור ונקי. זה לוגו שאותי הוא מסקרן ומשדר משהו צעיר, ואכן חנות זאת מוכרת מוצרים מעניינים וחדשניים.
בשלב זה הלקוח עדין לא בחר את הלוגו המועדף עליו. מה אתם הייתם בוחרים?
עבר יום… הלקוח אהב את משחק האותיות BJB שיצר ציור של פרפר (כמו באופציה 10), אך ביקש לקרב את הצבעוניות עוד יותר ללוגו הקודם. המעצבת התיישבה שוב על שולחן העבודה ויצרה שתי אופציות נוספות של הלוגו עם הפרפר.
אופציה 13:
אופציה 14:
כנראה שהלוגו שייצג את בג’ובה יהיה הסקיצה עם הפרפר הצבעוני (אופציה 14).
כולנו נגלה איזה לוגו הוא הלוגו המושלם כשאתר יעלה לאוויר בקרוב…
רוצים לשמוע על עוד סיפור בחירת לוגו מעניין? אתם מוזמנים לקרוא על הלוגו השבועי שלנו – והפעם של החנות Colors.
בדיקה1234