4 נושאים שחובה לוודא בחנות וירטואלית

פורסם ב- 12 לנובמבר 2013

לכל מוצר שתמכרו יש שני אלמנטים חשובים:
1. המחיר.
2. ההצעה.

לפני שאתחיל אציין שמי שקורא את המאמר הזה ולא פעל לפיו עד כה יכול להתעודד פעמיים:
1. יש לו מה לשפר ביחס ההמרה של החנות שלו כבר עכשיו.
2. ניתן לטפל ברוב הבעיות בקלות באמצעות עדכונים גורפים.

אני רוצה לדבר על ה"הצעה":

ההצעה היא המעטפת שבעל העסק עוטף את המוצר שלו (ואת המחיר) כדי לשכנע את הגולש לקנות אצלו, הרי כיום במחיר דומה או לעיתים זהה אפשר לראות מספר רב של חנויות שמציעות את אותו מוצר (או שירות) ב ד י ו ק, אז מה ההבדל??

ההבדל הוא ב"הצעה", ההצעה מורכבת מכמה פרמטרים חשובים:

1. אחריות המוצר -

לגולש האינטרנטי לעיתים קשה מאד להעריך את אמינות החנות והצורך לדעת “מי עומד מאחורי המוצר” יכול להיות זה שייקבע האם הוא יקנה בחנות שלך או לא. הקפידו על כתיבת פרמטר האחריות לכל מוצר בפורמט הבא: התקופה של האחריות (בחודשים / בשנים) + מי נותן האחריות.
דוגמה: 5 שנות אחריות ע"י א.ר. מוצרי צריכה בע"מ.
טיפ: לעיתים אני רואה חנויות שרושמות: “שנתיים על ידי היבואן” – האם אתם הייתם מבינים או קונים אחריות כזו? אני לא.

משלוח חלק חשוב מההצעה

2. משלוח -

המשלוח הוא הפרמטר החשוב ביותר לגולש. מהרגע שהוא קונה את המוצר הוא סופר את הדקות עד קבלתו לידיו ומהירות וצורת המשלוח חשובה לו מאד לקבלת החלטה.

הנה דוגמה:
השבוע ביקרתי אצל לקוח, עברנו קצת על החנות שלו וראיתי שהוא מציין: “משלוח תוך 14 ימי עסקים”, כששאלתי מה באמת קורה שמצריך 14 ימי אספקה, הוא התהדר שהוא מהמם את הלקוחות, כי מרגע שהלקוח מזמין תוך יום/יומיים המוצר אצלו עם שליח UPS עד הבית. הקשתי ושאלתי אם זה קבוע? הוא אמר שכן(!), אז שאלתי למה לא כתבת 5 או 10 ימי עסקים? ולמה אתה לא מציין שזה משלוח עם שליח עד הבית של חברה גדולה כמו UPS? הוא ענה שהוא מפחד להתחייב, לא חשב שזה משנה (UPS) ומה זה משנה גם ככה הוא מספק לפני…אוי ואבוי…! הוא לא חשב על הגולש המסכן (או על עצמו כשהוא מזמין מוצר) שכבר רוצה לקנות וכבר עומד ללחוץ על הכפתור אבל מתבאס שזה יכול לקחת שלושה שבועות (ימי עסקים הרי) – חיי נצח בזמן אינטרנט.

פעולות שכדאי לעשות:
1. קצרו את זמן המשלוח ככל שתוכלו.
2. השתמשו ב"ימי עסקים" ולא ב"ימים" (זה יותר מדויק ו- 5 ימי עסקים שקולים ל- 7 ימים זה נראה פחות לגולש).
3. ציינו את צורת המשלוח (דואר רשום מבוטח, משלוח VIP עם שליח עד בית הלקוח וכו’).

3. תשלומים -

בקורס הראשון של שיווק באוניברסיטה (לא סיימתי…מודה (-:) לומדים שבשביל למכור לעיתים צריך “לעזור” ללקוח לקנות, ללקוח יש צורך/רצון במוצר שלכם אבל אין לו מספיק כסף, איך עוזרים? תשלומים, הרבה מאד גולשים מחפשים פתרון תשלומים.

4. מגוון צורות תשלום -

כיום נהוגות 3 צורות תשלום בישראל: טלפוני, פייפאל וכרטיסי אשראי (PCI). עיסקה טלפונית קיימת כמובן לכלל החנויות אבל לעיתים בעלי עסקים עושים חשבון לא נכון ומחליטים אם לאפשר צורת תשלום על פי ההוצאה הצפויה שהיא תסב להם בכל חודש או פר עיסקה ולא לפי השירות שהיא תעשה לעסק שלהם: פוטנציאל מכירות שלא קיים להם כיום.

אייקונים של קניה בטוחה בחנות באינטרנט

פייפאל – לפייפאל קהל גולשים “שבויים” שלעיתים יעדיפו רכישת מוצר דרך פייפאל אפילו אם יהיה יקר במעט כדי להיות בטוחים יותר בקניה. נכון, לפייפאל עמלה גבוהה יותר מזו של חברות האשראי אך חשוב לקחת בחשבון כמה נושאים:
1. התשלום בטוח יותר בפייפאל עבור בעל העסק (הכחשות עיסקה).
2. אין תשלומים בפייפאל, הכסף מגיע במזומן לעסק.
3. אם אתם מפרסמים בזאפ תקבלו לוגו של פייפאל שייתן לכם ייתרון על פני המתחרים.
4. חנות אינטרנטית שלא עובדת כיום עם פייפאל נחשבת פחות מתקדמת.
5. יש מערכות שמאפשרות “פייפאל חלקי” כלומר מוצרים שאינם מספיק רווחיים לא מקבלים פייפאל ומוצרים רווחיים מקבלים, השתמשו בתכונה זו במידת הצורך.

כרטיסי אשראי (PCI) – כל בית עסק שקיים היום בישראל ומכבד עצמו מאפשר קניה באמצעות כרטיסי אשראי, למה? מה זה משנה? מה שחשוב הוא למה זה שונה באינטרנט? זה לא…

לעובדה שאתם מאפשרים השארת פרטי כרטיס אשראי יש משמעות פסיכולוגית גם כן, הלוגואים של חברות האשראי משרים על הגולש אוירת נינוחות של משהו מוכר לו, משהו אמין שהוא יכול לסמוך עליו ובכך מקטין את החששות שלו לרכישה.

טיפ: הבליטו והסבירו לגולשים שלכם כבר מאזור ה- header דרך דף המוצר ועד לסיום הרכישה – את העובדה שאתם עומדים בתקני האבטחה המחמירים ומאפשרים כמה שיותר אפשרויות תשלום זה יהפוך אתכם לאמינים יותר וחזקים יותר בעיני הגולש.

שיהיה בהצלחה!