חנות אינטרנטית לעיצוב הבית

מאז ומתמיד בני אדם השתדלו להקיף עצמם בדברים יפים, אבל בשנים האחרונות התעצמה חשיבותה של האסתטיקה כמרכיב מרכזי באיכות החיים שלנו. בהתאם כולנו משקיעים יותר ויותר משאבים בעיצוב המרחבים השונים בבתים וגם במקומות העבודה, מה גם שהעלייה ברמת החיים מאפשרת לנו להשקיע סכומי כסף משמעותיים יותר בכך. מגמה בולטת נוספת בשנים האחרונות היא העלייה המתמשכת בהיקף הקניות אונליין: ב-2014 כבר עמד היקף הקניות שלנו ברשת על כ-8 מיליארד ש"ח, ו-2 מכל 3 נשאלים בסקר שערכה חברת פייפאל העריכו כי יגדילו את היקף הרכישות המקוונות שלהם. שילוב שתי המגמות מוביל לכך שישנן לא מעט חנויות אינטרנטיות לעיצוב הבית – שהקמתן מחייבת כמובן תשומת לב למספר דגשים חשובים.

 

תמונה שווה אלף מילים

הביטוי “תמונה שווה אלף מילים” הפך זה מכבר לקלישאה מצוטטת במיוחד, ובמיוחד כשמדובר בשיווק ופרסום. בפרט כך הדבר באינטרנט, ובימינו – עידן שבו אנחנו ניזונים יותר ויותר מדימויים ויזואליים. יחד עם זאת חשוב לסייג את המשוואה (שככל הנראה מהווה גרסה מודרנית לאמירה של נפוליאון, לפיה טוב שרטוט טוב מנאום ארוך) ולהדגיש כי ראשית, תמונה טובה מייתרת טקסטים, אבל תמונה לא מחמיאה עלולה לגרום נזק. כשמדובר בחנות אינטרנטית לעיצוב הבית חשוב במיוחד להקפיד על תמונות מחמיאות של כל המוצרים, שהרי בימינו הפריטים השונים שבעזרתם אנחנו מעצבים את הבתים שלנו נבחנים על סמך יופיים לא פחות משחשובה לנו איכותם.

 

שנית, תמונות מצוינות ישפרו במידה משמעותית את הסיכוי כי הגולשים השונים המגיעים לאתר ירכשו ממנו מוצרים, אולם עדיין ישנה חשיבות לטקסט – אין צורך באלף מילים, אבל תכנים תמציתיים ומדויקים משמעותיים הן מבחינת הגולשים והן עבור מנועי החיפוש.

 

עוד חשוב מאוד לציין בהקשר זה כי מצד אחד התמונות חייבות להיות איכותיות ועל כן מן הסתם הן תהיינה “כבדות” (כלומר קבצים גדולים), אבל מצד שני חשוב לוודא כי זמן הטעינה של כל אחד מהדפים באתר, כולל אלה המציגים את הפריטים השונים ועל כן יש בהן תמונות רבות יחסית, לא יהיה גבוה מדי – סבלנות אינה התכונה הבולטת ביותר של הגולשים בימינו, וגם מנועי החיפוש מורידים ציון לאתרים שנטענים לאיטם.

 

פקטור קריטי אחר הוא ההתאמה למובייל: כל מי שפותח חנות אינטרנטית שמציעה פריטים שונים לעיצוב הבית חייב לוודא שגם מי שמגיע אליה דרך הסמארטפון יוכל ליהנות מחוויית גלישה איכותית – לראות את התמונות בלי בעיה, להגיע לכל פריט בקלות, לבצע רכישה במהירות וכו’.

 

איך להגדיל את המכירות של חנות אינטרנטית לעיצוב הבית?

באופן טבעי כל מי שפותח חנות אינטרנטית לעיצוב הבית רוצה למקסם את היקף העסקאות המבוצעות בה ולשכנע את מי שמגיע אליה לרכוש כמה שיותר פריטים.

 

לשם כך חשוב להניע את הגולשים לפעולה בכל דף ודף, אבל לעשות זאת בעדינות, שכן נסיונות שכנוע אגרסיביים מדי עלולים להרתיע את הלקוחות הפוטנציאליים ולהבריח אותם מהאתר. דרך מומלצת לעשות זאת היא להציע לכל מי שרוכש פריט מסוים פריטים נוספים שמתאימים לפריט שכבר מצא חן בעיניו (בין אם כי אנשי החנות מוצאים ביניהם התאמה, ובין אם כי גולשים אחרים ביצעו רכישה משולבת דומה). לשם כך נדרש מנגנון שמאפשר הצעות שכאלה, בדומה לכזה הקיים למשל בלא מעט חנויות ספרים מקוונות - אמנם מנגנון זה מייקר את עלות ההקמה, אולם הוא בהחלט משתלם.

 

להבליט את היתרונות

כל חנות אינטרנטית לעיצוב הבית מתחרה בחנויות רבות אחרות המציעות פריטים דומים. על מנת לבדל חנות וירטואלית אחת מהמתחרות יש להבליט את היתרונות – בין אם מדובר במחיר אטרקטיבי, בין אם אלה עיצובים מקוריים וייחודיים, בין אם שימוש בחומרים איכותיים במיוחד ובין אם כל יתרון אחר.

 

את היתרונות יש להדגיש בכל אחד מדפי האתר, הן טקסטואלית והן בעיצוב הוויזואלי.