חנות מקוונת באינטרנט וכיצד לעשות זאת נכון

היקפי המסחר באינטרנט נמצאים במגמת עלייה מתמדת, ומשמעותית, כך שאין פלא כי יותר ויותר בעלי עסקים מבקשים לבנות חנות מקוונת.

סיבה נוספת לביקוש ההולך ומתרחב לחנויות מקוונות הוא העלות היחסית נמוכה של הקמת חנות שכזו, בעוד התמורה שמקבלים הופכת גבוהה יותר בזכות שכלולים טכנולוגיים – אם עלות הקמת חנות פיזית נאמדת במאות אלפי שקלים לכל הפחות, הרי שניתן ליהנות מחנות אונליין רווחית ומשגשגת בסכומים צנועים הרבה הרבה יותר.

רוצים גם אתם חנות מקוונת באינטרנט? צרו איתנו קשר להכיר את המערכת של קונימבו.

 

חנות מקוונת

 

האם כדאי לבנות חנות מקוונת בחינם?

שוטטות קצרה באינטרנט מגלה כי לא מעט חברות מציעות הקמת חנות אינטרנטית בחינם.

באופן טבעי מדובר בחנויות בסיסיות מאוד, כשהמודל העסקי של אותן חברות שמציעות זאת מבוסס על האמונה שהלקוחות ירצו במהלך הזמן לשדרג את החנות ותמורת זאת כמובן כבר ישלמו סכום כזה או אחר.

באופן עקרוני הקונספט של חנויות מקוונות חינמיות מתאים רק למי שעדיין מהסס אם להיכנס לתחום המסחר באינטרנט.

למי שכבר מבין כי הפוטנציאל של חנות שפועלת 24/7 ומגיעים אליה לקוחות מכל רחבי הארץ (ולפעמים גם מחו"ל) גדול ועל כן כדאי להשקיע בכך אין טעם לפתוח חנות חינמית, וזאת משתי סיבות: ראשית, קל יותר לבנות מלכתחילה חנות מקוונת איכותית מאשר לשדרג חנות חינמית, ושנית, חנות זולה עלולה לשוות לעסק שעומד מאחוריה תדמית לא איכותית שתדבק בו גם כשהוא יעבור לחנות משוכללת יותר.

 

האם כדאי לקנות חנות מקוונת או לשכור?

אופציה נוספת שעומדת בפני בעלי עסקים ששוקלים פתיחת חנות וירטואלית היא לשכור חנות שכזו תמורת סכום צנוע למדי מדי חודש.

באופן טבעי מדובר בחנות שנבנית על בסיס תבניות קיימות ולא בהתאמה אישית, אם כי גם כך לא מן הנמנע שמדובר בחנות וירטואלית איכותית – מה גם שבדרך כלל ניתן לבחור בין מספר דגמים של חנויות מקוונות (כשכמובן שבהתאם למידת השכלול של החנות גם העלות החודשית, שבכל מקרה היא סבירה).

היתרון העיקרי של דרך זו הוא שאם מגלים שהחנות המקוונת אכן עומדת בציפיות ומייצרת רווחים נאים ניתן לעבור משכירות לבעלות בקלות ולפעמים אפילו לא צריך להוסיף כלום לחנות.

 

בניית חנויות מקוונות בהתאמה אישית

למי שכבר בטוח כי הוא מעוניין ליהנות מכל היתרונות של חנות מקוונת ישנה האופציה של בניית חנות שכזו בהתאם לצרכים הספציפיים שלו – שהרי אין דין חנויות ספרים מקוונות כדין חנות בגדים וירטואלית וכו’.

בניית החנות תתבצע לרוב על בסיס מערכות ניהול תוכן דוגמת וורדפרס, מג’נטו או וויקס (אופציות נוספות, פחות נפוצות, הן דרופל וג’ומלה).

בניית חנות מקוונת על בסיס המערכות הנ"ל חוסכת משאבים רבים שכן בכולן – ובפרט במג’נטו שמיועדת בעיקר לאתרי מסחר אלקטרוניים (אבל גם בוויקס הישראלית ובוורדפרס שהיא הפלטפורמה הפופולרית ביותר להקמת אתרים באופן כללי) – ישנן תבניות עיצוב משובחות רבות (בין אם בחינם ובין אם בעלות נמוכה יחסית) וכן מודולים רבים שניתן להשתמש בהם.

 

על מה אסור להתפשר בבניית חנות מקוונת?

בכל חנות מקוונת שבונים באחת הפלטפורמות הנ"ל חשוב שיהיו האופציות הבאות:

* התאמה למובייל – חלק הולך וגדל מבין הקניות האינטרנטיות מתבצע דרך הסמארטפונים וחנויות מקוונות שלא מותאמות לכך יאבדו לקוחות פוטנציאליים רבים.

* התממשקות לזאפ ולאתרי השוואת מחירים אחרים – שכן אתרים אלה עשויים לספק נפח תנועה משמעותי לכל חנות מקוונת.

* מנוע חיפוש מתקדם – כדי להבטיח חווית קנייה נוחה ומהנה.

* ניהול קופונים – כדי שניתן יהיה להציע מבצעים אטרקטיביים לחברי מועדון לקוחות וכו’.

* דפי תוכן איכותיים – כדי לאפשר קידום (SEO) אפקטיבי. בהקשר זה כדאי לדעת שבמערכות ניהול התוכן המובילות ישנם תוספים שמספקים תשתית טובה לקידום אתרים יעיל.