סוחרים ובעלי חנויות יכלו בעבר לפעול רק על בסיס בית מסחר ממשי, מוחשי. סוחר זקוק היה לכל הפחות לדוכן בשוק בכדי למכור סחורה כמו נעליים או כל מוצר אחר. כיום, לא רק שאין צורך להקים דוכן בשוק או לשכור חנות בקניון, לפעמים הצעד הזה הוא פשוט מיושן. כאשר כל מה שצריך כדי להפוך לסוחר מצליח הוא חנות אינטרנטית לנעליים, עולם המסחר קרוב יותר מאי פעם.
כמו כל מי שמעוניין להקים חנות אינטרנטית, גם בתחום הנעליים לא מספיק להיות בעל מושג בענף ההנעלה. כדי להקים חנות וירטואלית לנעליים צריך להבין כיצד פועל העולם הווירטואלי או לחילופין – צריך להיעזר במישהו שמבין. פעם, בכדי להקים אתר, שלא לדבר על חנות ברשת, צריך היה לדעת לתכנת, לעצב אתרים ולבצע פעולות טכניות אחרות באופן עצמאי. כיום, אפילו לא צריך לפנות למתכנת או לבונה אתרים. ניתן בהחלט להיעזר בעסקים המתמחים בהקמה, תפעול ושיפור של אתרי מכירות. עסקים מסוג זה יכולים להציע פלטפורמה מקיפה, שכוללת את כל הצעדים הדרושים. בין היתר ניתן:
- להיעזר בחברה מקצועית לצורך איפיון האתר ועיצובו מבחינה גרפית.
- לקבל שירות של עיצוב גרפי מתקדם, בניית תפריטים, טיפול בממשק המשתמש.
- פיתוח ותחזוקת האתר באופן שוטף, עדכון מוצרים, הכנסת שיפורים.
- טיפול בכל הנושא של הכנת התשתית לסליקה כספית (טיפול מול חברות האשראי השונות).
- העלאת האתר, מעקב אחר ביצועים ומתן שירותים נוספים.
הקמה של חנות בעולם המוחשי מצריכה השקעה מסיבית בפרסום ובקידום מכירות. בעולם הוויטואלי אמנם אין צורך לשכור חנות, אבל יש צורך להשקיע ביצירת מודעות, גם כאשר מקימים חנות אינטרנטית לנעליים. יצירת מודעות לחנות כזאת יכולה להיעשות באמצעות מומחים לקידום אתרים, באמצעות מומחים שיודעים כיצד להשתמש בפורומים שונים, בפייסבוק ובערוצים נוספים.
למעשה, כחלק מהפעילות המתקדמת של חנויות אונליין, אפשר ממש לבנות חנות וירטואלית בפייסבוק, שמדברת לגולשים ולצרכנים בשפה ובערוץ שאותו הם מבינים. כיום, פלח עצום של לקוחות פוטנציאליים לא מעביר יום אחד בלי לשוטט בפייסבוק. כיום, יש משמעות ראשונה במעלה לתהודה הציבורית שנוצרת לכל פוסט וכל רשומה שנתפסת כרלוונטית. משום כך, פעילות בפייסבוק יכולה להועיל לכל חנות שפעולת באינטרנט, בכל ענף, בכל היקף. תכנון נכון של אסטרטגיית פרסום, קידום ויצירת מודעות, גם ללא השקעה כספית ניכרת במיוחד, יוכל להביא להצלחה ענקית במסחר המקוון.
פעילות חדשה יחסית אבל מאוד מאוד מבטיחה מלבד בניית אתרי מסחר אלקטרוני רגילים מבוססת על יצירת אתרים מבודלים המיועדים לטלפונים סלולריים. בעולם הדינאמי של גלישה ושיווק אונליין, יותר ויותר גולשים מחפשים מוצרים ומבצעים רכישות לא מהמחשב הנייח ואפילו לא מהמחשב הנייד, כי אם באמצעות גלישה מהמובייל.
אתרי מסחר מקוונים לנעליים ולמוצרים אחרים שמשכילים לנצל את המדיום הזה, שעושה שימוש לא רק בהעדפות לקוח אלא גם במיקומו, רושמים הצלחה יפה מאוד. אתרי מובייל יכולים להיות גם אתרי מסחר רגילים שעברו התאמה או לחילופין – אתרים נפרדים ש"רצים" אך ורק בגלישה סלולרית.
אז אם נרצה לסכם, מכירה של נעלים בחנות זו דרך שכבר הולכת ומתיישנת. מכירה באמצעות חנות אונליין, מכירה תוך ניצול של הגישה הישירה ללקוחות מכל מקום ובכל זמן, היא ההווה והיא העתיד. כאשר לא חייבים להיות בעלי ידע טכני וכאשר צריך פשוט רצון לרתום את הטכנולוגיה להצלחה, אפשר בהחלט לרתום את הרצון ליזום, להקים אתר מסחר או חנות ולראות איך רושמים הצלחה מרשימה.