רכישת נדלן כדוגמת גינדי תתאפשר באמצעות חנויות און ליין?

אם ננסה היום לדמיין רכישת דירה, בין אם דירה יד שנייה קטנה וצנועה ובין אם דירת יוקרה בפרויקט חדש של גינדי, באינטרנט, סביר להניח שלא נצליח. קניית נדל"ן היא הלא עסקה בסדר גודל עצום מבחינה כספית ובעלת השפעה משמעותית מאוד על חיינו לאורך שנים רבות רבות, ובעסקאות שכאלה יש להתעמק ולבחון היטב את כל המרכיבים ובפרט לראות את הנכס בעיניים שלנו – כך שגם אם אנחנו פוקדים לא מעט חנויות און ליין באופן כמעט יומיומי, הרי שרכישת דירה באינטרנט עדיין נתפשת כמדע בדיוני.

למה לא בעצם?

אבל, וזה אבל חשוב, עד לפני שנים לא רבות גם קניית בגדים באינטרנט נתפשה כהפרזה. גם כשכבר רכשנו לא מעט פריטים דרך הרשת, עדיין בגדים נתפשו כמשהו שיש למדוד ולוודא שהם אכן מתאימים לנו, שהרי חולצה או נעליים הם לא כמו כרטיס טיסה שממילא הוא פריט אחיד ועל כן אפשר לקנותו אונליין. היום, לעומת זאת, כ-60% מהישראלים (עפ"י מחקר מ-2014) קונים בתדירות כזו או אחרת פריט אופנה בחנויות מקוונות.

דוגמה נוספת לכך שגם אם כיום קניית דירה של גינדי ברשת אינה רלוונטית בהחלט ניתן להניח כי בעתיד הלא רחוק הדבר כן יהיה אפשרי היא קניות און ליין באופן כללי: כיום כולנו מתייחסים אל חנות אינטרנטית לעיצוב הבית כאל דבר מובן מאליו ובאופן כללי אתרי מסחר אלקטרוני ממלאים את הרשת, אבל לפני 20 שנה רובנו עדיין לא היינו מחוברים לאינטרנט וגם כשכבר התחברנו הדבר היה לפרקי זמן מוגבלים וגם הגלישה עצמה הייתה איטית ומקרטעת – ומאחר שקצב השינויים מואץ כל הזמן הרי שאין שום סיבה שבעוד הרבה פחות מ-20 שנה נרכוש גם דירות ברשת.

מכירת דירות ברשת

כשאנחנו קונים דירה חדשה ברוב רובם של המקרים אנחנו קונים פיסת נייר ולא מבנה פיזי, שהרי שיווק מיזמי הנדל"ן החדשים מתחיל מייד לאחר קבלת אישורי הבנייה ועוד בטרם מתחיל הבניין לקרום עור וגידים (או ליתר דיוק מלט, ברזל, עץ, זכוכית ובטון).

אם כך הדבר אין בעצם שום סיבה שלא יצוצו חנויות און ליין למכירת דירות, מה גם שהטכנולוגיות החדשניות מאפשרות הצגת פרויקטי בנייה מורכבים על כל מסך, מאינספור זוויות – כך שתיאורטית אנחנו יכולים לשבת בבית, לראות על מסך המחשב את הדירה שבה אנחנו מתעניינים מכל זווית שנרצה, את הפרויקט כולו מכל זווית שנרצה, לקבל נתונים רלוונטיים נוספים (לגבי הסביבה, המפרט הטכני וכו’) ולקבל החלטה מושכלת בלי לחץ ובנוחות מקסימלית.

למעשה, הדבר החשוב ביותר ברכישת דירה מיזם נדל"ן היא המוניטין שלו – כך למשל כשקונים דירה של גינדי השקעות (מי שבונה את Gindi TLV בשטח שבו פעל בעבר השוק הסיטונאי של תל אביב) ניתן להיות רגועים ולדעת שנקבל בדיוק את מה שהובטח לנו. מבחינה זו אין הבדל בין רכישה ביריד דירות או במשרדי החברה לבין קנייה ברשת.

גינדי תל אביבלהתרגש עוד לפני שעוברים לגור בו

דוגמה נהדרת לפרויקט נדל"ן שחבל שאי אפשר כבר בימינו לרכוש דרך האינטרנט היא גינדי תל אביב, שכאמור מוקם במרכז תל אביב, בין הרחובות החשמונאים, קרליבך ובגין.

מדובר בפרויקט שכולל לא רק 11 מבנים שנבנים בסטנדרט גבוה במיוחד ועוד 4 מגדלים בני 48 קומות שעתידים להפוך לאייקון תל אביבי, אלא גם מרכז ספורט עתיר אפשרויות שיכלול 3 קומות, קניון שיוקדש לאופנת בוטיק, מתחם ובו בי"ס יסודי ועוד 9 גני ילדים, את ביתו החדש של תיאטרון גשר ועוד פארק יפהפה שישתרע על פני 14 דונם ויכלול בין השאר גם אגם קסום.