חנות אינטרנטית לעיצוב הבית - יתרונות מול חסרונות

יותר ויותר עסקים פועלים כיום באמצעות האינטרנט או תוך שילוב עם חנות מקוונת. לצעד של פתיחת חנות אינטרנטית לעיצוב הבית יש לא מעט יתרונות לצד גם כמה חסרונות שכדאי להיות ערים אליהם. ככלל, עבור מי שמתנהל בצורה אפקטיבית, מחושבת ומדודה, פתיחת חנות וירטואלית היא כיום דרך מצוינת להצליח בעסקים.

חנויות אונליין לעיצוב הבית

חנות אינטרנטית לעיצוב הבית – ככה קונים היום

היתרון שהוא אולי הראוי ביותר לציון עבור אלה שמתלבטים בשאלה האם כדאי לפתוח חנות אינטרנטית לעיצוב הבית טמון בעובדה שככה קונים היום. אין ספק שיש גם את הלקוחות שפונים לחנויות הרגילות, אבל יותר ויוצר צרכנים מעדיפים לבדוק קודם לכל את אופציית הרכישה דרך גלישה באינטרנט. כלי בית וצעצועים, מתנות, מוצרי ספורט, אפילו חנות אינטרנטית לנעליים, כל התחומים הללו וגם רבים אחרים משגשגים ברשת והלקוחות מצביעים בגדול.

מלבד העבודה שחנויות מקוונות תופסות נתח שוק שהולך ועולה, הרי שניתן למצוא עוד כמה יתרונות שתומכים בפתיחת חנות אינטרנטית לעיצוב הבית:

1. חוויית קניה משופרת – חנויות מקוונות מציעות כיום לגולשים ולרוכשים חוויית קניה משופרת. האתרים המקצועיים מעוצבים היטב, קל מאוד לסקור מוצרים רבים וגם הרכישה נעשית בקלות וללא קושי.

2. קל להקים – לא צריך להיות מומחה מחשבים או מומחה אינטרנט מדופלם בכדי לבצע בהצלחה בניית חנות וירטואלית באינטרנט. כיום, ניתן להיעזר במומחים שמבצעים את הקמת החנות האינטרנטית ועושים זאת במהירות ועל הצד הטוב ביותר. כבר אין צורך לחכות זמן רב מרגע קבלת ההחלטה על פתיחת חנות מקוונת ועד לרגע שבו החנות מושקת ועולה לאוויר.

3. קל לעדכן – לא רק שקל להקים חנות באינטרנט ולמלא אותה במוצרים לעיצוב הבית, קל גם לבצע עדכון של החנות, ללא כל קושי. הוספת מוצרים, הורדת מוצרים שכבר לא קיימים, שינוי הסידור הפנימי והאופן שבו מוצגים המוצרים ללקוח – הכל ניתן לעדכון בקלות.

4. תפעול וממשק משתמש – תפעול החנות נעשה גם הוא בצורה פשוטה, באמצעות ממשק משתמש ידידותי. לא חייבים לסמוך על איש מחשבים כדי שיבצע את התפעול השוטף היום יומי. ישנה אפשרות להקים את החנות עם ממשק משתמש שקל לשלוט בו מצד אחד ואשר ניתן לבצע באמצעותו פעולות רבות מאידך.

5. שילוב ערוצים – כשרוצים למכור בהצלחה יתרה כלי בית באינטרנט, דרך יעילה מאוד תהיה  לשלב ערוצים שונים לביצוע הרכישה. ניתן למשל להקים חנות וירטואלית בפייסבוק ולשלב ערוץ לרכישה באתר נפרד, ניתן לשלב אתר לרכישה באמצעות סמארטפון ואפשר לשלב פרסומות מקדמות שמהוות שלטי כניסה ענקיים לחנות (דרך דפי נחיתה, באנרים, קידום ממומן ועוד).

יש חסרונות ויש פתרונות

פעילות של חנות באינטרנט למכירת מוצרים לעיצוב הבית בהחלט יכולה להיות דרך יעילה מאוד להגיע ללקוחות רבים. עם זאת, כדאי לזכור שלחנות מקוונת יש גם כמה היבטים פחות מוצלחים. חנות מקוונת, למשל, לא יכולה להגיע  ללקוחות שאין להם כלל חיבור לאינטרנט. בכך, למעשה מוותרים מראש על לקוחות מבוגרים מאוד, למשל או על אלה שחוששים מטכנולגיה. חיסרון נוסף הוא שעדיין ישנם אנשים שמעדיפים לרכוש מוצרים לבית רק לאחר שהם מרגישים את הסחורה בידיים, מסתכלים על האריזה, מתייעצים עם המוכר.

על חלק מהחסרונות ניתן בהחלט להתגבר. ניתן למשל לנקוט במדיניות החזרות הוגנת, שתקרוץ למי שחושש לבצע רכישה מרחוק, בלי לראות את המוצר בעיניים. נוסף על כך, יש לזכור שחנות מקוונת גם חוסכת הרבה הוצאות למשל בשכירת עובדים, שכירת שטחי חנות, תשלומי מיסים עירוניים עבור חנות גדולה ועוד.