פתרונות סליקה עבור חנות אינטרנטית בגדים

במציאות שבה ישראלים רבים (ולא רק הם, כמובן) מעדיפים לקנות דרך האינטרנט אך טבעי הוא שייפתחו עוד ועוד חנויות אינטרנטיות. כשעוברים על רשימת המוצרים שעבור מכירתם כדאי לפתוח חנות אינטרנטית בגדים הם אחד התחומים הבולטים ברשימה (לצד גאדג’טים ומוצרי חשמל) – ובאופן טבעי המרכיבים החשובים של כל חנות אינטרנטית למכירת בגדים הוא פתרונות סליקה יעילים ובעיקר בטוחים.

למה כשפותחים חנות אינטרנטית בגדים הם סחורה אידיאלית למכירה?

חנות אינטרנטית בגדים הפכה למוקד בו ישראלים רבים רוכשים, ויש לכך מספר סיבות:

ראשית, כולנו אוהבים לקנות בגדים באופן כללי. עפ"י הערכות שונות, הפדיון של רשתות האופנה בארץ ב-2015 עמד על כ-5 מיליארד ש"ח, וחשוב לזכור שישנן עוד כ-10,000 חנויות פרטיות וכמובן שגם באינטרנט (הן באתרים ישראלים והן באתרים מחו"ל) נרכשים פריטי לבוש רבים.

סיבה שניה היא שכולנו למדנו שאפשר לרכוש בגדים ונעליים גם בלי למדוד אותם, ובפרט במציאות שבה אתרי האינטרנט מציעים כלים נוחים לזיהוי מדויק של המידה הנכונה עבורנו עבור כל פריט לבוש, ובנוסף מבטיחים אפשרות להחזיר את הפריט בקלות אם בכל זאת הוא אינו מתאים לנו.

סיבה שלישית היא המגוון העצום – אף חנות בגדים אופליין, גדולה ככל שתהיה, לא יכולה להציע את המבחר האינסופי כמעט שקיים בחנויות הווירטואליות.

עפ"י נתוני eBay, בהתאם למחקר שנערך עבור ענקית המסחר האינטרנטי, נרכשו ב-2015 לא פחות מ-2.5 מיליון בגדים ברשת. זהו גידול מרשים במיוחד של לא פחות מ-30% ביחס ל-2014, כשהחלוקה היא 40% בגדי נשים (כמיליון פריטים!), 10% בגדי גברים ושיעור דומה של אביזרי אופנה (אקססוריז). רק דרך eBay נרכשו בגדים בשווי כולל של 340 מיליון ש"ח ובסך הכל מוערך היקף רכישות הבגדים בלפחות מיליארד ש"ח (יש אף המעריכים אותו ב-1.5 מיליארד) – סיבה מצוינת להשקיע ברעיון של פתיחת חנות באינטרנט.

פתרונות סליקהקודם כל אבטחת מידע ללא פשרות

כדי לאפשר רכישת פריטים באמצעות כרטיס אשראי באתר שלכם, עליכם ליצור קשר הן עם חברת אשראי והן עם חברה המציעה פתרון סליקה (כלומר מאפשר את החיבור בין בעל העסק לבין חברת האשראי).

באופן טבעי כל מי שרוכש במסגרת חנות וירטואלית בגדים רוצה כמובן להיות סמוך ובטוח כי פרטי האשראי שלו לא יגיעו לידיים לא נכונות, ועל כן חובה לוודא כי פתרון הסליקה אותו בחרתם נשען על הפרוטוקולים המתקדמים ביותר בתחום אבטחת המידע וההצפנה, ואשר עומדים בתקנים העדכניים והמחמירים.

סליקה כבסיס למערכות בילינג, CRM ו-ERP

פתרון סליקה הוא כאמור חובה לעסק שמוכר דרך האינטרנט – בין אם מדובר בחנות וירטואלית למכירת בגדים, חנות אינטרנטית לעיצוב הבית, חנות וירטואלית למכירת גאדג’טים ובעצם כל עסק בתחום הסחר האלקטרוני – שכן אחרת לא יוכל לחייב את לקוחותיו, אבל בנוסף עשוי פתרון הסליקה לשמש גם כבסיס לפעילויות חשובות אחרות של הארגון ובפרט בילינג, CRM (ניהול קשרי לקוחות) ו-ERP (תכנון משאבים בארגון). הדבר חשוב במיוחד לעסקים גדולים.

יציבות ותמיכה

פרמטר חשוב אחר של כל פתרון סליקה הוא יציבות המערכת – מערכת שמתרחשות בה תקלות רבות עלולה לגרום לנזקים של ממש לעסק, שכן לקוח שלא הצליח להשלים את הרכישה עקב בעיה בסליקה עלול לוותר על הקנייה (בין אם כי התחרט באופן כללי, בין אם כי העסק שלכם נתפס על-ידו כפחות איכותי עקב הבעיה ובין אם בשל חוסר סבלנות ומעבר לחנות אינטרנטית אחרת).

גם לאיכות התמיכה הטכנית ולזמינות אנשי החברה שסיפקה את פתרון הסליקה חשיבות רבה.

מה עוד חשוב לקחת בחשבון כשפותחים חנות אינטרנטית לבגדים?

לצד פתרונות סליקה מאובטחים היטב ומשתלמים, חשוב לתת את הדעת גם על עיצוב חנות וירטואלית כך שתציע חווית קנייה מהנה (בדיוק כמות חנות אופליין), וכן על יצירת קשר אישי עם כל גולש וגולש בהתאם לפריטים בהם התעניין, אלה אותם רכש וכו’.