חנות אינטרנטית לתכשיטים

תכשיטים, עגילי יוקרה, טבעות, עדיליונים, תכשיטי כסף, זהב וכיוצא באלה ניתן לקנות בקלות גם באינטרנט. באינטרנט ניתן כיום לקנות ולמכור כל מוצר, לכל אחד. גולשים שמחפשים מידע בנושא מסוים החל מטיול מאורגן לחו"ל דרך טבעת אירוסין וכלה במחשבים או מוצרים לבית הופכים בקלות לצרכנים ולרוכשים. אך כדי שהגולש יבצע את הצעד הנכון מבחינת המשווק, על מנת שהגולש ישלים את הרכישה גם בתחום התכשיטים ויזמין את המוצר – יש צורך להקים חנות אינטרנטית מוצלחת.

עיצוב חנות אינטרנטית

חנות אינטרנטית ודפי מוצרים

כדי שחנות באינטרנט תהיה מוצלחת, היא צריכה להיות בנויה כאתר אינטרנט נגיש ואטרקטיבי.

עם זאת, לא מספיק שהאתר יהיה נעים לעין, צבעוני ומשופע בתמונות. עיצוב חנות אינטרנטית הוא אומנות בפני עצמה וצריך לעשות זאת במומחיות כדי שהגישה לרוכש הפוטנציאלי תהיה הטובה ביותר.

אחד הדברים החשובים ביותר הוא העיצוב הנכון והאפקטיבי של דפי המוצרים. בחנות שמשווקת ומוכרת תכשיטים, כל דף מוצר יציג לפני הגולש פריט כגון טבעת, שרשרת, עגילים. מובן שגם הגישה לאותו דף מוצר צריכה להיות נוחה, אבל אם דף מוצר לא יהיה ערוך ומעוצב נכון הוא לא יעודד רכישות. מה יכיל דף מוצר שבונים עבור טבעת אירוסין, למשל?

- צילום ברור ומושך: חלק מרכזי של דף המוצר יכיל צילום ברור של טבעת האירוסין. אם הצילום מוקטן, מומלץ שתהיה אפשרות להגדיל את התמונה.

- פרטים על המוצר: איזה סוג של יהלום משובץ בטבעת, כמה קראט הזהב וכדומה.

- מוצרים דומים: חשוב שדף המוצר יאפשר גישה מהירה למוצרים דומים. אם למשל דף המוצר כולל טבעת יהלום מזהב לבן, חשוב שתהיה גישה לדף אחר, שבו מוצגת טבעת יהלום מזהב צהוב. כדאי לאפשר גישה מידית גם למוצרים משלימים (למשל – עגילים תואמים).

- מחיר: כדי להניע את הלקוח או הלקוחה לבצע רכישה חשוב שיהיה ברור לגולש איך “סוגרים עסקה”. חשוב שיהיה כפתור ברור שמקפיץ את הלקוח לביצוע הרכישה ומומלץ לציין בגדול שמדובר ברכישה מאובטחת ובטוחה.

אפיון מוקדם מוסיף המון

מי ששוקל להיכנס לתחום זה, מי שמעניינת אותו האפשרות של פתיחת חנות וירטואלית כדי למכור תכשיטים אונליין, חייב להבין שעוד לפני בניית דפי המוצרים השונים יש צורך לבצע אפיון מעמיק של האתר. תהליך האפיון ולא רק עיצוב האתר ובנייתו נעשים בדרך כלל בליווי של מומחים בתחום זה. המומחים הללו יושבים עם היזם, מבינים מה מניע אותו, אילו מוצרים הוא עתיד למכור, מיהו קהל היעד וקהל המטרה, לאילו גילאים אמור האתר לפנות.

אפיון מוקדם שנעשה בצורה טובה מאפשר לבנות את האתר באופן שינצל את החוזקות של העסק. אתר שמאופיין נכון וטוב יותר יצליח להניב יותר עסקאות וגם לעשות זאת בצורה מהירה יותר. כאשר אפיון האתר נעשה בחופזה, ידרשו לאחר מכן תיקונים ושיפורים רבים, מה שיעלה בסופו של דבר יותר כסף וגם עשוי לפגוע במוניטין של אתר המכירות בהמשך.

ממשק ניהול מוצלח

כל חנות תכשיטים שמנוהלת באינטרנט אמורה לאפשר מכירות והיא צריכה בסופו של דבר לשלוח את המוצרים ללקוח ביעילות. באותו אופן צריכה לפעול גם כל חנות אינטרנטית בגדים טובה או כל חנות מסוג אחר. כדי להבטיח זאת, חיוני שהחנות תכיל ממשק ניהול מוצלח אליו ייגש משווק התכשיטים כחלק מניהול החנות השוטף. ממשק ניהול מצוין של חנות תכשיטים מקוונת יאפשר בין היתר:

- צפייה בהזמנות של לקוחות על פי חתכים שונים.

- קליטת נתוני תשלום על פי אמצעים שונים כגון פייפל, כרטיס אשראי.

- אפשרות דיוור ללקוח לגבי סטטוס הזמנה.

- עדכון דפי מוצרים חדשים, הוספה ועריכה בצורה קלה ונוחה עם מינימום מאמץ.