צור קשר עוד היום

ותהנה מחנות וירטואלית בסטנדרטים הגבוהים ביותר

שם
טלפון

בלוג

בלוג

מבחר כתבות מרתקות בנושאים קרובים אליך

כל מה שחשוב לדעת על שיווק באמצעות SEO

SEO -  Search engine optimization 

מדובר על האופטמזציה של הנתונים במנועי החיפוש השונים 

עבודת SEO איכותית נשענת על 3 רכיבים עיקריים:

1 .מבנה ותקינות האתר (Page-On)

2 .תוכן

3 .קישורים

רגע לפני שמתחילים!
לפני הכל והכי חשוב: לא לעשות שום דבר שלא יודעים בדיוק איך לעשות כי כל פעולה עלולה לגרום לעונש מגוגל.
העונשים המוכרים ביותר הם פינגווין ופנדה. אפשר לקרוא בהרחבה כאן:

/google-pinguin-2-1/http://www.geektime.co.il

html.3632110,00-internet/articles/0,7340,L/http://www.calcalist.co.il

1 .מבנה ותקינות האתר

לפני שמתחילים לקדם, יש לתקן את כל הליקויים שיכולים לגרום לגוגל “לא לאהוב” את האתר – כל מה שקשור ל – SEO Technical .

דוגמאות:

  • קוד לא נקי (אם יש לכלוכים בקוד ציון האיכות יורד).
  • שכפול של תגי מטא בין עמודים שונים באתר. יש להקפיד על תגי מטא מקוריים איכותיים בכל עמודי האתר.
  • היררכיית עמודים נכונה – העמודים המרכזיים והחשובים ביותר צריכים להיות במקום הנגיש והבולט ביותר באתר וכל העמודים האחרים צריכים להבנות בצורה הגיונית חכמה ונכונה כדי שגוגל יבין בדיוק מה הכי חשוב ומה פחות חשוב.
  • התאמה למכשירים ניידים – סופר חשוב כיום.
  • ישנם המון פרמטרים נוספים שחובה לבדוק ולוודא תקינות
  • חשוב לציין שלא די בבדיקה ותיקון עם תחילת הפעילות, יש להמשיך בבדיקות, סריקות, בקרה וטיפול , לאורך כל תקופת הקידום השוטף.

2. תוכן הוא המלך (:

  • חובה לעדכן תוכן מקורי באתר בלבד. שכפול של תוכן מאתרים אחרים זה הדבר הכי גרוע שאפשר לעשות ל – SEO של האתר גם אם מדובר בהעתקה חד פעמית וגם אם מדובר בהעתקה “קטנה”.
  • אסור להכין תוכן לצרכי SEO – גוגל יודע לזהות את זה בניגוד לבעבר. אם מכינים תוכן צריך לדעת איך להכין אותו כדי שגם יעזור ל – SEO וגם לא יגרום לעונש.
  • צריך שהתוכן יהיה מקורי, מעניין ויתן ערך מוסף לגולשים.
  • צריך לדעת איך להכין את התוכן בהתאם לצרכים העסקיים וכדי לדעת את זה יש לבצע מחקר מילות מפתח יסודי ורציני.
  • על התכנים הנכתבים להתאים לשיטות המתקדמות ביותר שקיימות כיום בקידום אתרים תוך שמירה על צפיפות מילות מפתח נכונה, תגי מטא, נקיטת אמצעים זהירים מעונשים של גוגל.

3. בניית קישורים

  • חובה לבנות קישורים איכותיים.
  • חובה לבנות קישורים רלוונטיים.
  • חובה לבנות קישורים מאתרים שמבחינת גוגל יש להם ערך גבוה אחרת הקישורים לא באמת משפיעים.
  • תהליך נכון כולל פנייה לאתרים שונים (לפחות מאות אתרים רלוונטיים) במטרה לקבל קישורים איכותיים.
  • יש לבצע בדיקה של האתרים השונים כדי לוודא איכות האתר וההתאמה
  • לאחר שההחלפה בוצעה בפועל יש לנטר כל הזמן כדי לוודא שהקישורים נשארים במקומם. הרבה פעמים הקישורים מוסרים ויש לדאוג להחזירם / להחליפם.
  • חשוב לציין שבמסגרת בניית הקישורים יש צורך גם להכין תכנים רלוונטיים שייכנסו לאתרים המקשרים.
  • כל לינק שנבנה צריך לעבור בדיקות קפדניות שכוללות בין היתר: באיזה נישה האתר שנותן את הלינק נמצא, מהי הסמכות של האתר, איזה סוג של תוכן יש באתר ע"מ להבטיח את הלינקים האיכותיים ביותר מהאתרים האיכותיים ביותר.
  • כדי לבדוק איכות של אתר שממנו נרצה לקבל קישור יש לבחון את האתר במספר כלים מתקדמים הבודקים פרמטרים אלה כגון: PR \ TRUST \ DA \ כמות דפים מאונדקסים בגוגל, וותק הדומיין, האם פרופיל הקישורים של האתר המקשר הוא טבעי ומגוון ככל האפשר, כמות מילות מפתח אורגניות יש לאתר המקשר, מה מצב התנועה של האתר, האם יש עליות ירידות ועוד.
  • על כל לינק שנבנה, יש להיבנות לצמיתות.

שאלות ותשובות:

1. אם לקוח עם חנות קיימת רוצה להעביר את החנות לקונימבו ולשנות את הדומיין בתהליך, האם זה אפשרי? האם הוא לא יאבד את הקידום שלו?

תשובה: לא מומלץ אבל אפשר להתמודד אם זה בלתי נמנע. מבצעים הפניה מהדומיין הישן לדומיין החדש זה אומר שצריך להשאר הבעלים של שני הדומיינים.

2. איך מאמרים משפיעים על ה seo ?ואיך עושים את זה נכון?

תשובה:  מאמרים מוסיפים תוכן רלוונטי לאתר ומרחיבים את המידע שמציע האתר, המאמרים חייבים להיות בכמויות נכונות של מילות מפתח כדי להיות רלוונטיים לקידום ולעלייה ברלוונטיות של האתר לאותה מילת מפתח. יש לעדכן את המאמרים כל פרק זמן מסויים כדי שהאתר ישאר מעודכן תמיד.

3. איך תוכן בדף מוצר משפיע על הקידום? ואיך עושים את זה נכון?

תשובה:  כמו מאמרים גם תוכן בעמודי מוצרים מחזקים את העמוד לאותה מילת מפתח המקודמת, צריך להעריך נכונה את כמות מילות המפתח שרוצים באותו עמוד ולעדכן את התוכן על מנת שמנועי החיפוש יזהו את העמוד כרלוונטי למילת המפתח המקודמת.

4. האם תוכן שחוזר על עצמו פוגע בקידום? ואיך מאגר קונימבו בעניין הזה?

תשובה: כן, תוכן מועתק פוגע באתר ויש להימנע מתוכן מועתק )גם באתר עצמו וגם מועתק מאתרים אחרים(. אתר עם תוכן מועתק או שחוזר על עצמו נראה בפני מנועי החיפוש כאתר עם תוכן לא יעיל וללא ערך לגולשים.

5. קטגוריות- אם אני משנה שם של קטגוריה כמובן שזה פוגע בקידום, השאלה מה אני יכול כן לשנות?  יכול להוסיף לקטגוריה הקיימת? לדוג’ הייתה קטגוריה בשם סלולאר, אם אני מוסיף מכשירי סלולאר/ סלולאר מגניבים. האם זה משנה משהו בקידום?

תשובה: אפשר לשנות את שם הקטגוריה – מומלץ לא לפגוע במילת המפתח –  אבל כל עוד אין שינוי בURL העמוד לא ינזק משמעותית, הURL של העמוד חייב תמיד להישאר זהה. אלא אם מבצעים הפניה 301 מה URL- הישן ל URL – החדש וזה מומלץ רק אם אין ברירה אחרת וחייבים לשנות את ה URL.

6. האם שינוי היררכיה פוגע בקידום? לדוג’ אם באתר קודם היה תת קטגוריה וכרגע הפך לסינון.

תשובה:  דפי סינון לרוב לא מתאדנקסים ולכן לא מומלץ לקדם עמודים כאלו, עמודי סינון צריכים להכיל קנוניקל לעמוד המרכזי הראשי של הקטגוריה

7. הפניות 301 ,האם מספיק לקחת את כל הדפים שגוגל אנליטיקס מכיר (דפי נחיתה)? אם כן, האם אפשר הכוונה או ממש לעשות הפניות מהאתר פיזית לכל מוצר/ קטגוריה?

תשובה: לא מספיק לקחת עמודים לפי אנליטיקס, האנליטיקס מציג עמודים עם נתוני גלישה בלבד ולא את כל העמודים החשובים באתר. יש להשתמש במספר כלים כדי לנפות את העמודים החשובים ולהחליט על 301 מתאים. אי אפשר להפנות כל עמוד לאן שרוצים, ההפניה חייבת להיות רלוונטית מבחינת תוכן העמוד.

8. כמה חשובים טאגי מטה? והאם צריך לשמר?

תשובה: יש חשיבות מאוד גדולה לתגי מטא, גם מחינת מנועי חיפוש וגם מבחינת CTR .תגי מטא איכותיים המכילים את מילות המפתח נראים איכותיים למנועי החיפוש ויובילו קליקים איכותיים מהגולשים )שיפור בCTR- ) אפשר לשנות תגי מטא ולא חייב להשאיר זהה תמיד.

7. כמה חשוב ALT של תמונה?

תשובה:  חשוב מאוד, למנועי חיפוש אין אפשרות לפענח ולהבין את משמעות התמונה ללא ALT – הALT מסביר למנוע החיפוש מה האתר מציג בתמונה ומחבר את זה למילות המפתח בעמוד ובאתר כולו

8. האם זה בעיה שיש תוכן כפול? כמו תת קטגוריה שנמצא בכמה קטגוריות ראשיות?

תשובה:  כן, יש להוסיף קנוניקל לכל עמוד כפול עם תוכן זהה כמו תתי קטגוריות, מומלץ לבחון נקודתית בעיות כאלו.

9. האם שכפול מוצר פוגע? מוצר משוכפל כמה פעמים ומופיע בקטגוריות שונות.

תשובה:  אין פגיעה במוצר מסויים שמופיע בכמה סינונים או קטגוריות שונות כל עוד המוצר רלוונטי לאותן קטגוריות.

10. אם ללקוח יש אתר והוא רוצה לשכפל את כל תוכן האתר לאתר נוסף אבל תחת שם אחר, האם פוגע?

 תשובה:  פוגע מאוד בשני הדומיינים, אסור לשכפל אתרים או להעתיק את התוכן שלהם.

למה כדאי לעבוד עם קונימבו מבחינת SEO?

1 .מערכת ידידות למשתמש שמאפשרת עדכון תכנים בצורה עצמאית.

2 .יש אפשרות לעדכן כל מה שצריך להגדרות SEO:

3 .כל האתרים של קונימבו ולקוחות קונימבו מאוחסנים בשרת אחסון רציני איכותי ומאובטח וזה מאד חשוב ומשפיע על SEO של אתר. אם אתר נמצא באחסון זול ולא רציני זה עלול לפגוע.

4 .צוות הפיתוח של קונימבו משפר את המערכת באופן קבוע ומקבל ייעוץ של מומחים  SEO.

 

המסמך נכתב בשיתוף חברת exactive  מומחים בשיווק, פרסום ומיתוג