מוצרים מתקדמים, גאדג’טים, מחשבים נישאים וטלפונים סלולריים נחשבים למותגים נמכרים במיוחד. מוצרים כאלה, בפרט טלפונים סלולריים ממגוון מותגים, נחשבים בארץ להצלחה גדולה וקל מאוד למכור אותם גם באינטרנט, בחנויות מקוונות. מתלבטים האם כדאי לכם לפתוח חנות אינטרנטית לממכר טלפונים סלולריים ואולי גם למוצרים משלימים כגון מגני מסך, סוללות, מטענים וכיוצא באלה? יש הרבה מאוד יתרונות שתומכים בצעד כזה, בדרך לעסק משגשג ורווחה כלכלית.
חנות רגילה שבה מוכרים טלפונים סלולריים יכולה להיות מצליחה מאוד, אך מספר הלקוחות שיגיעו גם לחנות מוצלחת מוגבל למדי. לקוחות רבים לא יטרחו להגיע מרחוק, לעבור בפקקים, למצוא חניה. לעומת זאת, חנות אינטרנטית שבה מוכרים טלפונים סלולריים של מיטב היצרנים מושכת אליה קונים ומתעניינים בכמות רבה, שכן האילוץ של המרחק הגיאוגרפי פשוט לא קיים. כאשר יש הרבה יותר קונים, קל להבין כיצד ניתן להגיע להרבה יותר הכנסות ולהרבה יותר רווחים.
בחנות רגילה, גם אם מדובר בחנות רחבת ידיים, תמיד יש מגבלה של מקום ושטחי מדף. משום כך, תמיד צריך לתכנן אילו מוצרים להציג ללקוחות ואילו מוצרים לא יוכלו להיכנס לתצוגה. מספר הדגמים והמוצרים הנלווים לרוב יהיה יותר קטן לעומת חנות וירטואלית, שלא צריכה להתמודד עם מחסור בשטחי מדף. מכיוון שבחנות המקוונת אפשר להציג הרבה יותר מוצרים, מבחר גדול והכל בצורה נגישה ונעימה לעין – סיכוייו של כל לקוח למצוא את המוצר המועדף עליו גבוהים.
ראוי להדגיש ולומר שגם הגמישות מהווה יתרון נוסף. קל מאוד להוסיף לתצוגה המקוונת מוצרים חדשים, קל מעוד להוסיף פרטים על כל מוצר קיים ולא צריך להשקיע משאבים בסידור הסחורה, כפי שהדבר מתקיים בחנות רגילה, מן השורה.
הקמה של חנות מקוונת שעוסקת במכירה של טלפונים סלולריים יכולה להניב הכנסות גבוהות, אך כדי להגיע לרווחיות גבוהה יש צורך לבחון גם את הוצאות התפעול. אם משלבים בין הכנסות גבוהות לבין הוצאות יחסית נמוכות – הדרך להצלחה ולשגשוג מובטחת.
במה כרוכה עלות הקמת חנות וירטואלית? העלות העיקרית נשענת על תשלום לספק שירות שעוסק בבניית חנויות וירטואליות, תוך התייחסות לעיצוב, ממשק משתמש, תצוגת מוצרים וכן השקעה גם בפרסום. אך חשוב לא פחות להבין אילו עלויות חוסכים וכיצד עלויות התפעול השוטף נשארות נמוכות. באינטרנט לא צריך לשכור חנות ולהעסיק עובדים רבים. באינטרנט לא צריך להשקיע בתחזוקת חנות, ניקיון, הוצאות חשמל, הדרכה לעובדים. חנויות רבות פועלות באמצעות קשרים הדוקים עם ספקים, כך שאין אפילו הוצאות גבוהות של אחסון מוצרים. בזכות ההיבטים הללו ניתן להציע ללקוחות מוצרים טובים במחירים מוזלים וכן להציע מבצעי מכירות מצוינים תוך שמירה על רווחים נאים.
יש לא מעט חנויות וירטואליות בישראל של ימנו, כאשר חלקן מצליחות מאוד וחלקן מצליחות פחות. כיצד אפשר להבטיח את הצלחת החנות? משימה זו תוכתר בהצלחה כאשר יזמים משתפים פעולה עם חברות שמתמחות בהקמה ותפעול של חנויות הפועלות באינטרנט. חברות כאלה מציעות מעטפת שירות כוללת שמשלבת בין ערכי הלקוח וה"אני מאמין" שלו לבין עקרונות של עיצוב אתרי מכירה באופן אופטימלי.
אתר מכירות או חנויות מכירות שמעוצבות נכון, שקל לעדכן בהן מוצרים, שהמוצרים מלווים בתמונות מאירות עיניים וכאשר כל מרכיבי העסקה מוצגים בבירור יזכו לאהדת הצרכנים. מערכת תפעול טובה, מערכת סליקה ידידותית, יאפשרו לספק ללקוחות תגובה מהירה ומענה לכל פניה. באופן כזה, כאשר שירות יעיל ושפע מוצרים זוכים להד גם ברשתות חברתיות, אפשר להגיע להצלחה באופן מהיר, שלא היה אפשרי לפני הבשלת טכנולוגית המכירה המקוונות הנוכחיות.