איך חנות וירטואלית יכולה להוסיף ולשדרג מכירות של חנות פיזית?

יש כאלה הסבורים שצריכים להיות בעלי הבנה טכנולוגית מיוחדת לשם בניית חנות וירטואלית. העובדה הזאת, שהייתה נכונה בעבר כבר איננה נכונה לימינו אלה. אפשר בקלות לפתוח חנות וירטואלית לבגדים, אפשר למכור מוצרי חשמל, אפשר למכור תוספי תזונה או מוצרי תאורה והכל – אונליין. עבור בעלי עסקים וחנויות – פתיחה של חנות אונליין יכולה בהחלט להוסיף ולשדרג את המכירות של חנות פיזית. לא משנה מה אתם מוכרים ואיזה גודל של חנות יש לכם, את תפעלו גם באינטרנט תוכלו להגדיל את המכירות ולהצליח הרבה יותר.

 

חנות וירטואלית ונגישות גיאוגרפית

מרבית החנויות הפיזיות מציעות את מרכולתן לאנשים המגיעים מהסביבה הקרובה. מובן שיש גם חנויות שמגיעים אליהן לקוחות מרחוק ולא רק מקרוב, אך בכל זאת – עיקר הפדיון נובע מלקוחות שמתגוררים, עובדים או מבלים באזור הקרוב יחסית לחנות. הכלל הזה משתנה לגמרי כאשר פותחים חנות וירטואלית.

הרשת מושכת גולשים, רוכשים ומתעניינים מכל מקום, ללא הבדל. משום כך, אם יש לכם חנות פיזית ואתם מעוניינים להנגיש את המוצרים שאתם מוכרים גם ללקוחות באזורים אחרים, מרוחקים, פעילות אונליין היא הצעד הנכון. זה הרבה יותר קל לעומת פתיחת רשת סניפים. ההוצאות הרבה יותר נמוכות ביחס לפתיחת חנויות נוספות. אפשר אפילו להגדיל בקלות את מלאי המוצרים. באינטרנט, לא רק שלא קיימת מגבלה של נגישות גיאוגרפית, אין גם מגבלה של שטחי מדף.

בחנות הווירטואלית, כדאי להוסיף, קיים מרחק קטן בין פרסום לבין השלמת פעולה קניה. מי שיבצע פרסום נכון אונליין יכול לראות את התוצאות באופן מהיר במיוחד. במרחק של הקלקה אחת עוברים הלקוחות מגוגל או מדף הנחיתה לחנות ומשם – ממשיכים לרכישה.

 

קונים מהבית וגם מהנייד

הרבה לקוחות וצרכנים בימינו סובלים ממחסור בזמן. משום כך, וגם מטעמים של נוחות, התופעה של קנייה אונליין הפכה לנפוצה מאוד. מי שרוצה למשוך לקוחות נוספים, כאלה שקונים דרך המחשב מהבית או אפילו דרך הנייד, יכול לעשות זאת בקלות. בניית חנות אינטרנטית איננה מסובכת שכן יש חברות מתמחות שמקימות באופן מהיר יחסית ובעיקר מקצועי פלטפורמה של רכישות מקוונות. עבור מי שעוסק במכירות קמעונאיות או סיטונאיות בחנות פיזית, ההבנה של העולם העסקי והמסחרי קיימת. משום כך, הרבה יותר פשוט להגדיל את ההצלחה באמצעות שיווק באינטרנט.

מי שמתלבט בשאלה “”text-decoration: underline;">מה המחיר של חנות וירטואלית?" ומי שחושש שמדובר בהוצאה כבדה יכול פשוט לקיים פגישת עבודה עם נציגי חברות להקמת חנויות וירטואליות. חיש מהר מבינים שלא מדובר בצעד יקר או מסובך במיוחד. הצוות הטכני יעשה את העבודה של בניית אתר המכירות, ובמקביל – מקבלים גם הדרכה וליווי לגבי תפעול. קל מאוד להוסיף מוצרים חדשים, קל מאוד לעדכן מבצעים, קל מאוד לטפל בלקוחות, בהזמנות, בהכנת המשלוחים.

 

איסוף עצמי או משלוחים

מדוע פתיחת חנות וירטואלית נחשבת לצעד משלים וחשוב כל כך למי שמנהל גם חנות פיזית? מעבר לכל היתרונות שכבר ציינו, הרי שיש בכך כדי להציג ללקוחות חזות מתקדמת, חדשנית, מקוונת. לא פחות חשוב – זה מאפשר ללקוחות הקיימים והחדשים לבחור באיזו דרך הם רוצים לבצע את הרכישה.

לקוח שרוצה לבצע הזמנה מקוונת ומעוניין ששליח יבצע עבורו את המשלוח עד הבית יוכל לפנות לחנות הווירטואלית המקוונת. לקוח שמעדיף “להרגיש” את המוצרים, אלה שאוהבים את חוויית השופינג והשיטוט בין המדפים – יפנה כמובן לחנות הפיזית. כאשר מנהלים במקביל – גם חנות פיזית וגם חנות וירטואלית מעלים את הפדיון, משפרים את הרווחיות ונהנים מיותר לקוחות.