מה חשוב לדעת ולבדוק טרם תקימו חנות אינטרנטית לעסק שלכם?

יש לכם עסק קיים ופעיל? רוצים לשפר את הרווחיות שלו? תוכלו לעשות זאת באופן פשוט באמצעות הקמת אתר שהוא גם חנות אינטרנטית. חנות מסוג זה יכולה להתאים לסוחרים מתחילים, לקמעונאים מנוסים ולסיטונאים כמעט מכל התחומים. זה יכול להתאים גם ליזמים, ליבואנים, אפילו לאנשים שרוצים לעבוד ולמכור מהבית. בחנות שכזאת ניתן למכור מכשירי כתיבה או מכשירי חשמל, ציוד וכלי עבודה, צבעים וחומרי בניה. בחנות שכזאת אפשר למכור מוצרי הלבשה והנעלה, אקססוריז, קוסמטיקה ועוד. אך לפני שפותחים חנות מקוונת כדאי לדעת ולבדוק כמה וכמה דברים, כך שהחנות תהיה באמת טובה ובאמת יעילה.

 

תכנון חנות אינטרנטית

רכישה של מוצרים באינטרנט נעשית בצורה קלה ומהירה. לקוח שמוצא חנות אינטרנטית לטעמו לא זקוק ליותר מכמה רגעים ועוד כמה קליקים בכדי לבחור מוצר, להשלים רכישה, לאשר ולשלם. עם זאת, מאחורי התהליך הפשוט לכאורה הזה חייבים לבצע תכנון מוקדם של החנות המקוונת.

תכנון החנות נעשה בדרך כלל בלווי של גורמים מקצועיים, לרוב חברות שמתמחות בכל הקשור בחנויות באינטרנט, הקמת חנויות שכאלה, בירור צרכים ואפיון מקדים. חברות מתמחות נפגשות עם בעלי עסקים, לומדים מהם באיזה תחום הם פועלים, אילו מוצרים רוצים למכור, מהו הרעיון שמאחורי החנות. רק לאחר התכנון המקדים ובחינת הצרכים ניתן לעבור לשלב החשוב הבא – ההקמה.

 

ללא רקע בתכנות

יש כאלה שנרתעים מהרעיון ששמו בניית אתר חנות מפני שהם חסרים את הרקע בתחום המחשבים והתכנות. יש כאלה שנרתעים בכלל מכל הקשור בפעילות מקוונת, שכן הם סבורים שכל העיסוק בכך נועד לצעירים, לבעלי הבנה במחשבים, לכאלה שיש להם זמן בשפע. מסתבר שמי שעושה את דרכו אל התחום הזה באמצעות חברה מתמחה שכבר העלתה לאוויר הרבה אתרי קניות באינטרנט לא צריך אפילו שמץ של רקע במחשבים או בתכנות.

חברות מתמחות מבצעות תהליך מסודר של הקמת אתר מכירות באינטרנט, כך שגם מי שלא מבין במחשבים יוכל לבצע את התפעול השוטף בעצמו. חנויות שמקימים עם בסיס מתאים כוללות מערכת פשוטה ואינטואיטיבית לא רק ללקוח שרוכש את המוצר. גם מסכי השליטה והתפעול ש"מאחורי הקלעים" בנויים בצורה מאוד ברורה. כך, הטיפול בהזמנות, גביית התשלומים ומשלוח המוצרים ללקוח נעשה בצורה קלה מאוד.

 

עיצוב נכון וידידותי למשתמש

כאשר מתכננים חנויות און ליין חשוב מאוד שהעיצוב של החנות יהיה מתוכנן עד הפרט האחרון. חשוב שהחנות תהיה ממותגת נכון וממוצבת באופן שמשלים את עיצובו של עסק קיים (אם ישנו כזה). עיצוב החנות, הלוגו, מחלקות המוצרים – הכל צריך להבטיח גלישה נוחה של הלקוחות וחוויית קניה מושלמת.

מה עוד חשוב ולבדוק מבעוד מועד? למשל שמערכת החנות תדע לזהות את הלקוח ואת מאפייניו לפי מאפייני הגלישה באתר ולפי המוצרים שהוא מחפש. כך, ניתן להציע לכל לקוח הצעת ערך ומוצרים משלימים בהתאם למה שמעניין אותו. חשוב כמובן שהחנות תציג את המוצרים באופן ברור, וכן שניתן היה לקבל בקלות מענה לכל שאלה שאולי תצוץ. מאפייני כל מוצר, מחירים, אחריות, תוספות – כאשר הדברים הללו מוצגים היטב – יותר כניסות של לקוחות יסתיימו ברכישות.

אם נרצה לסכם, הרי שחנות שנמצאת באינטרנט יכולה בקלות לשפר את הרווחיות של כל עסק קיים. כאשר מתכננים היטב את החנות, כאשר בוחנים מבעוד מועד איזה אופי רצוי כדאי לתת לחנות ובעיקר כאשר נעזרים באנשי מקצוע שמתמחים בהקמה ותפעול של חנויות כאלה, התהליך הופך לקל יותר, פשוט יותר, מוצלח יותר ומהיר יותר. אפשר אפילו לשלב רכישות ממכשירים ניידים.