כך תוכלו לשדרג את חווית הקניה באמצעות חנות וירטואלית למטייל

יותר ויותר חנויות וירטואליות ניתן למצוא באינטרנט. בין המוצרים השונים שניתן לרכוש ואשר יש להם ביקוש רב ניתן למצוא מגוון רחב של מוצרים למטייל. אם אתם רוצים להקים חנות וירטואלית למטייל חשוב לכם לא רק לדעת איך מקימים חנות שכזאת אלא גם איך לשדרג את חוויית הקניה של הלקוח. חוויית קניה משופרת תביא לתופעת הלקוח החוזר. חווית לקוח משופרת תביא גם יותר לקוחות חדשים, בזכות חוות הדעת של הלקוחות שכבר קנו וכבר התרשמו.

חנות וירטואלית למטייל שנראית נהדר

איך תוכלו להפוך חנות וירטואלית למטייל מסתם עוד חנות ל"החנות" בהה הידיעה? איך תוכלו ליצור חוויית קניה מקסימלית, שנותנת לכם יותר לקוחות ויותר תעבורת גולשים? בין היתר, תוכלו לשפר את החוויה של הלקוח בזכות תכנון נאות של חנות מקוונת מבחינת עיצוב ומבחינת נראות. חשוב שהאתר ייראה מושך את העין וגם צבעוני, אך מאוד חשוב שזה לא יהיה על חשבון נוחות הגלישה.

בכל מקום בחנות שבו הלקוח נמצא צריך להיות לו ברור איך הוא מגיע למצב תשלום, איך הוא עובר לקטגורית מוצרים אחרת או איך הוא מוצא את המצבעים החמים ביותר שנמצאים כרגע. אתר שלא נראה יפה ומזמין ילך לאיבוד לעומת אתרים שנראים הרבה יותר טוב. אתר שלא מתוכנן נכון וגורם ללקוח ללכת לאיבוד יגלה עד מהרה שרבים מהלקוחות פשוט נוטשים ולא מסיימים את תהליך הקניה.

חנות שפועלת חלק ומהר

גם חנות וירטואלית יפה ונוחה לגלישה לא תספק את חוויית הקניה שהגולשים מצפים לה אם היא תעבוד באופן איטי. כפי שאף לקוח לא אוהב להיתקע בתור ארוך שבעמדת התשלום, כך אף אחד לא אוהב לשבת ולראות איך הדף ממתין וממתין לטעינה. חוויה מקסימלית בקנייה מקוונת צריכה לספק את המענה ללקוח באופן חלק ומהיר.

חשוב שכל דף ודף יטען כהלכה וחשוב שלא יהיו “באגים” שמפריעים בזמן הרכישה והתשלום. טעות של לא מעט אתרים היא להשתמש ביותר מדי תמונות גדולות, שמפריעות לטעינה מהירה. כאשר החנות פועלת ללא תקלות מיותרות, יותר לקוחות יגיעו לשלב הרצוי – בחירת המוצר והשלמת רכישה. אתר שיש בו יותר מדי תקלות ובעיות יתפרסם עד מהרה כאתר שלא כדאי לבקר בו ולא כדאי לרכוש בו.

כל לקוח והצרכים שלו

ביחס לעלות ההקמה של חנות רגילה, עלות הקמת חנות וירטואלית כלל איננה בת השוואה. כדי להקים חנות באינטרנט צריך להשקיע הרבה פחות, אך אין זאת אומרת שכדאי לחסוך מכל כיוון. הקמה של אתר כמו שצריך תתבסס על אפיון הלקוחות ועל אפיון הצרכים של הלקוחות השונים. יש לשים לב שתכנון נכון של החנות יוכל בשלב הבא לשפר חווית לקוח ולהביא יותר רכישות למשל כאשר המערכת מזהה את אופי הפריטים המעניינים את הלקוח.

אם למשל לקוח מתעניין במעיל מיוחד לצרכי טיול במדינה קרה ובעונת החורף, כדאי שיוצעו לו הצעות ערך טובות של מוצרים משלימים. אין טעם להציע ללקוח זה כפכפים או קרם שיזוף. ביגוד טרמי, לעומת זאת, זה עניין מתבקש.

תפעול ושירות

איך עוד ניתן ליצור חוויית קניה מצוינת? הדבר נעשה כאשר חנויות און ליין לא רק נראות טוב אלא גם מתופעלות באופן קל ונוח. כאשר ממשק הניהול יעיל, קל לספק ללקוח שירות מהיר יותר ולעדכן אותו על סטטוס ההזמנה, על המשלוח וכדומה. שירות טוב עם עדכונים שוטפים הוא הרובד שמשלים חוויה טובה של הלקוח באינטרנט.