היקף המסחר המקוון הולך ועולה בהתמדה, אך עדיין ניתן למצוא ברשת לא מעט חנויות שפועלות באופן שגוי ואשר ניכר כי נבנו באופן לא הכי מקצועי. איך מגיעים למצב שבו חנות וירטואלית מוכרת יותר? מגיעים לכך בראש ובראשונה על ידי בניה נכונה, כבר מהצעד הראשון. את החנות לא כדאי להקים ללא מהלך מבוסס של אפיון החנות והגולש. כדאי להשקיע בעיצוב הנכון ואין להקל ראש באמצעים שיותאמו לגלישה נוחה ומהירה. על מה עוד כדאי לשים דגש? על יצירת דפי מוצר מעולים. דפי כאלה הם השלב הסופי שלפני הרכישה.
לפני כל פתיחה של חנות וירטואלית חשוב לבצע איפון מקדים. האפיון צריך להיות משולב – יש צורך להגדיר איזה סוג של חנות רוצים ולא פחות חשוב – מיהו קהל היעד. חשוב שמי שמפתח את החנות ידע היטב מהו החזון של בעל החנות, איזה מסר הוא רוצה להעביר ללקוח ולגולש ומהן נקודות החוזק של המוצרים והמותגים. כל מי שמבין שלא כל החנויות נראות אותו הדבר וכל מי שמבין את חשיבות חוויית הקניה הייחודית מבין עד כמה חשוב לאפיין את החנות עוד לפני שלב התכנון והביצוע הטכני.
לפני הרגע החגיגי של פתיחת חנות וירטואלית חשוב לזכור שגם ברשת – מראה העיניים מוכר ובגדול. חנות מקוונת חייבת להיות יפה, מזמינה, צבעונית. כאשר כולנו כבר רגילים לכל כך הרבה אתרים יפים, איש לא ישהה יותר מרגע אחד קצר בחנות שלא נראית מזמינה ויפה. אך האם החנות צריכה להיות כמה שיותר צבעונית? כמה שיותר מיוחדת? לא בהכרח ולמעשה יש משמעות לסוג החנות, לאופייה, למוצרים שרוצים למכור. אין ספק שיש חנויות שצריכות להיות בעלות מראה יותר סולידי ואין גרוע יותר מעיצוב צבעוני יתר על המידה עבור חנות שמוכרת למשל שעוני יוקרה או תכשיטי זהב.
לא משנה אם אתם מתכננים להעלות לרשת חנות וירטואלית למוצרי תינוקות או שמה שתמכרו אלה הם מוצרי בריאות ותוספי מזון, תמיד תרצו להשאיר את הלקוח אצלם מעבר לשלב ההתרשמות הראשונית. איך עושים את זה? מלבד עיצוב המושך את העין, חשוב מאוד שהניווט באתר יהיה נוח מאוד. חשוב שהגולש יוכל בקלות למצוא את דרכו לכל אזור בחנות המעניין אותו. חשוב כמובן שהמעבר מצפייה פאסיבית לביצוע הרכישה יהיה גם הוא קל ופשוט.
באותה הזדמנות נציין שחשוב שבניית החנות צריכה להיעשות כך שהגלישה תהיה מהירה. דפים נתקעים? תמונות גדולות מדי עולות בצורה שאיננה חלקה או משביעת רצון? תקלות מסוג זה יבריחו את הגולש הממוצע במהירות רבה. הקמת אתר מכירות שפועל בצורה חלקה ולא מאלץ את הגולש להמתין לאחר הקלקה כזאת או אחרת – זה מה שנדרש. אתר כזה מספק את החוויה שהלקוח מחפש.
הקמה של חנות מקוונת לא צריכה להיות יקרה במיוחד, אבל היא בשום פנים ואופן לא צריכה להיות זולה. עלות הקמת חנות וירטואלית אולי לא מתקרבת לעלות ההקמה של חנות רגילה, אבל יש צורך במפתחים מקצועיים ומיומנים. רק צוות שחי ונושם את עולם הרכישות המקוונות, רק צוות שיודע לאפיין סוגי חנויות שונים ויודע להקים דפי מוצר מעולים יבטיח חנות מקצועית באמת.
זה המקום לציין שדפי המוצר חייבים להיות מעוצבים באופן ברור במיוחד ומזמין במיוחד. דפי מוצר מעולים יציגו לכל גולש את המוצר הנבחר אך גם יאפשרו מעבר מהיר למוצרים משלימים או דומים, בקליק אחד. קראו מה קונים בו מציעה.