אולי הגיע הזמן לשיחת "יחסנו לאן" - עם החנות שלך

או: חנות יקרה, מה את עושה בשבילי, ואיך תוכלי לעשות יותר?

אנחנו הופתענו מאוד מהנתון הזה, אבל, קשה להתווכח עם עובדות – מעל85% מבעלי האתרים לא מבקרים באופן קבוע בנתוני האתר ומבקרים בכלי הניהול של גוגל.

כחמישית מבעלי האתרים בישראל בכלל לא מנהלים חשבון בכלי גוגל או לא יודעים אם יש או אין להם כזה. התוצאה היא אחת – אנחנו לא תמיד יודעים מהן החוזקות של החנות האינטרנטית שלנו,

מהם הדפים מהם “בורחים” לנו לקוחות, ומה חשוב לשפר על מנת להגדיל את רווחיות האתר ואת מחזור המכירות שלנו.

אם אתם קוראים את המאמר הזה, אולי הגיע הזמן להגיד – די עם זה.

מהיום – אנחנו עוקבים אחרי ביצועי החנות, משפרים את מה שצריך  לשפר ורואים עליה במדדי ההצלחה של החנות. איך עושים את זה? על כך – במדריך שלפניכם.

 

נעים להכיר – כלי מנהלי האתרים וכלי האנליטיקה של גוגל

שני כלים מבית ענקית החיפושים גוגל, יספרו לכם בדיוק מה החנות שלכם עושה כשאתם לא מסתכלים (וגם כשאתם כן). הנה רשימה של נושאים שחשוב שתשלטו בנתוני החנות הוירטואלית

שלכם בהקשר להם:

  •         מהם ביטויי החיפוש שבהם החנות שלכם מככבת? (זה יכול להפתיע אתכם!)

  •         מהם ביטויי חיפוש שבהם חשבתם שהחנות מופיעה גבוה – אבל למעשה היא לא?

  •         בביטויים רלוונטיים שבהם החנות שלכם מופיעה במיקומים ריאליים בתוצאות החיפוש – מה אחוז ההקלקות שלכם וכמה תכל’ס נכנסים לחנות שלכם? (וזה גם אולי המקום לשאול – אם האחוזים נמוכים, מה לא אטרקטיבי מספיק בתיאור החנות שלכם או בכותרות העמודים באתר?)

  •         מהם עמודי הנחיתה החזקים של החנות שלכם? מהם העמודים שריכזו את מרבית התנועה? איך הגיעו הגולשים לעמודים אלה ומה מאפיין אותם?

  •         מהם העמודים החלשים ביותר באתר שלכם? מהם העמודים שמהם קצב הנטישה הוא הגבוה היותר, העמודים שלא גירו את הגולש לבצע פעולה או להמשיך לגלוש בעמודים נוספים בחנות? למה זה, אתם חושבים?

  •         מהם האזורים הפיזיים באתר שלכם שזוכים להכי הרבה התייחסות מצד הגולשים? האם אזורים אלה מרכזים את הקישורים לפעולות שחשוב לכם שהגולשים יבצעו (כמו רכישה או הרשמה לרשימת התפוצה שלכם)?

 

מהם נתונים טובים וכיצד נראה אותם

בכלי מנהלי האתרים של גוגל, תוכלו להיחשף לביטויי מפתח בהם האתר שלכם מופיע, בטבלה שאותה תוכלו לסדר לפי פופולאריות. אל אותה טבלה, תוכלו להוסיף נתונים כמו כמות חיפושים

לאותו הביטוח ואחוזי הקלקות לביטוי.

ככל שכמות החיפושים לביטוי גבוהה, כך הנתונים לאותו ביטוי הם רלוונטיים לכם – חשוב לשים לב, באילו מיקומים החנות מופיעה ומהם אחוזי ההקלקות – כלומר, מתוך סך הגולשים שנחשפים

לקישור לאתר שלכם מדף תוצאות החיפוש, כמה באמת לוחצים על הקישור לחנות הוירטואלית שלכם ונכנסים אליה.

אם כמות ההקלקות שלכם נמוכה מ – 5-8% בביטויים להם 50 חיפושים או יותר – יש מה לעשות.

בכלי Google Analytics תוכלו לבחון את פופולאריות העמודים באתר שלכם – כמו גם “מפת חום” של האתר, שתסייע לזהות אזורים פופולאריים להקלקות באתר. מנתונים אלה תגלו – מהם הדפים

הפופולאריים ומהם הדפים הכי פחות פופולאריים באתר? מהם דפים שלא מציעים המשך פעילות באתר, ומה ההבדל ביניהם לבין דפים שבהם אחוזי הנטישה הם נמוכים?

 

נקודות לשיפור – מה שאפשר לעשות

ככל שתצליחו להשיג יותר תנועה באתר – תשיגו יותר לקוחות, יותר מכירות ויותר פעילות באתר שלכם – גם בהינתן אותו מספר של גולשים, מבלי לשנות את כמות הגולשים באתר.

הנה כמה נקודות שיעזרו לכם להשיג יותר מהגולשים שכבר נחשפים לתכנים שלכם:

  1.   בדקו שכותרות העמודים והתיאורים (תגי המטא) של כל עמוד הם מתאימים, אטרקטיביים ומסקרנים מספיק על מנת לגרום לגולשים ללחוץ על הקישור בתוצאות החיפוש ולהיכנס אל העמוד.
    החליפו כותרות ותיאורים – עד שתמצאו את הניסוחים שיעבדו הכי טוב על אחוזי ההקלקות שלכם. צפייה באתרי מתחרים בתוצאות החיפוש עשויה לעזור. 

  1.   הכירו את העמודים הכי טובים בחנות שלכם, ושאלו את עצמכם – למה עמודים אלה מככבים במעלה טבלת העמודים בחנות? מה מושך בהם? מה גורם ללקוחות ולגולשים לאהוב אותם? 

  1.   שפרו דפים שנמצאים בתחתית טבלת הדפים הפופולאריים של החנות ודפים בעלי אחוזי נטישה גבוהים. העתיקו משתנים מעמודים מוצלחים לעמודים פחות מוצלחים ובדקו את השפעת השינוי לאורך זמן 

  1.   עקבו אחרי הסטטיסטיקות של האתר באופן קבוע. עשו לעצמכם הרגל – פעם בשבועיים לפחות, כנסו לחשבונות שלכם בכלי מנהלי האתרים ובגוגל אנליטיקס. בדקו השפעות של שינויים ועדכנו עמודים נדרשים. 

מדריך מהיר לשימוש ב- Google Analytics

לפניכם מדריך קצר וענייני בו תוכלו לקבל מידע רלוונטי וחשוב על אתרכם.

כעת תוכלו לראות בעצמכם אילו דפים פופולאריים באתר, לבחון את יחסי ההמרה ולבדוק מי הקהל שגלש באתרכם ב30 הימים האחרונים.

הכירו את הדפים הפופולאריים בחנות:

1. גלשו ל- google analytics

2. התחברו עם החשבון של החנות שלכם

3. בחר בעמודות בצד לפי הסדר הבא- 

    behavior  —-> Site Content  —-> All pages  

מה יחס ההמרה באתר שלכם?

1. גלשו ל- google analytics

2. התחברו עם החשבון של החנות שלכם

3. בחר בעמודות בצד לפי הסדר הבא- 

    acquisition -> all traffic  —-> channels  

4. לאחר מכן יש להגדיר בתאריכון את last 30 days

5. יחס ההמרה באתרך יופיע בטבלה תחת השדה של eCommerce Conversion Rate  

כמה גולשים ביקרו באתר שלך ב 30 יום האחרונים?

לשם כך הכנו סרטון הדרכה במיוחד בשבילכם.

התחברו לממשק Google Analytics ועקבו אחר הפעולות בסרטון:

 

לסיכום, 

האם אתם רוצים לשפר ביצועים של החנות האינטרנטית שלכם?

האם הייתם רוצים לקבל שירות מחברה שיש לה תוצאות מוכחות בשטח בהגדלת יחסי המרה ומכירות אונליין?

אם כן קונימבו היא החברה עבורכם. 

לקונימבו צוות מיומן ואיכותי המתמחה בבניית אתרים חדשניים, ידידותיים לשימוש, מרשימים ומאובטחים – שיגדילו לכם את היקף המכירות, הלקוחות והרווחים הכספיים.