צור קשר עוד היום

ותהנה מחנות וירטואלית בסטנדרטים הגבוהים ביותר

שם
טלפון

בלוג

בלוג

מבחר כתבות מרתקות בנושאים קרובים אליך

לדבר אל הלקוחות שלך בשפה שלהם

איך למכור יותר – הסודות שהכי חשוב שתדעו והטיפים שהכי קל לממש בחנות הוירטואלית

לכמה מהחנויות הוירטואליות שהוקמו יש תכנית עסקית, שמתארת את קהל היעד שלהם,
הפוטנציאל לרווחים והתחזית לגדילת המחזור לאורך שנות הפעילות?

עזבו את השאלה המורכבת הזו – כמה מבעלי האתרים ממש עוקבים אחר כמות המבקרים באתר ואחוזי ההמרה בעמודי האתר?

אם גם אתם לא בדיוק יודעים על מה אנחנו מדברים – אתם בחברה טובה. אבל חשוב שתדעו, שאם תזהו את הקהל שלכם ותפנו ישירות ללב שלו, כמו שאומרים – קפיצה במחזור המכירות של אפילו פי שניים או שלושה – היא דווקא חלום ריאלי מאוד.

איך עושים את זה? הפשילו שרוולים – ובואו ביחד נצא לעבודה!

 

צעד ראשון – הכר את הלקוח

הכוח של חנויות וירטואליות ברשת, הוא שבעזרתן יכול בעל החנות (כלומר, אתם) להגיע לכל לקוח בכל מקום. בניגוד לחנויות בעלות מיקום פיזי, שהן זמינות בעיקר למי שנמצא בסביבה – חנויות וירטואליות מזמינות כל רוכש פוטנציאלי, מהארץ או מהעולם, להתעניין ולהזמין את המוצרים. עם כזו כמות של גולשים פוטנציאליים – אתם פשוט חייבים לפלח את השוק ולפנות ישר אל הלקוחות הפוטנציאליים שלכם.

 

איך עושים את זה? בואו נדבר בדוגמאות

מה אתם מוכרים בחנות שלכם? אתם מוכרים עזרים למסיבות יום הולדת? בגדים מגניבים? אקססוריז לנשים מתוחכמות? מתנות בסכומים נמוכים? שעוני יוקרה? מהו המוצר שאותו אתם מוכרים בחנות – וחשוב מזה – מה מאפיין את מי שיקנה אותם?

אם אתם מוכרים מוצרים לגברים, לנשים, לאימהות צעירות, לנערים או לנערות; אם אתם מוכרים מוצרים לתקופה מסויימת בחיים (כמו חיתולים למבוגרים, חבילות לקראת לידה, מתנות לקראת גיוס או כיוצא באלה) – אתם כבר יודעים מי קהל היעד שלכם. ולסוג האנשים הזה – אתם צריכים לכוון את האתר.

 

מה זה CTR, או אחוז המרות באתר?

כל מוכר שבחר להשקיע בהקמה, אכלוס ותחזוקה של חנות וירטואלית, עושה כן מתוך מטרה למכור את המוצרים שלו. מכאן – מטרת האתר כולו הוא להביא את הגולשים ללחוץ על כפתור “הוסף לעגלה” ולאחר מכן לבצע רכישה בפועל של מוצרים מהאתר שלכם. ההמרות באתר שלכם, או ה CTR של האתר, מבטא את היחס בין כמות הגולשים באתר (או בעמוד מסויים) בכלל – ביחס לכמות הלקוחות שביצוע את הפעולה אליה כיוונתם – במקרה של חנות וירטואלית המטרה היא בדרך כלל רכישה, היא גם יכולה להיות הרשמה לרשימת הדיוור, התקשרות או מילוי טופס, מעורבות ברשת חברתית – וכדומה.

אחוז המרות טוב תלוי בתחום העיסוק שלכם, ובדרך כלל נע בין 1% (לחנויות המציעות מוצרים יוקרתיים ויקרים) ל – 8%. זה אומר, שבין לקוח אחד לשמונה לכל מאה מבקרים צפויים לרכוש אצלכם בחנות.

אם אתם מגלים כי עוברים אצלכם בחנות 300 מבקרים בשבוע – אבל יש לכם רק חמש רכישות – אחוזי ההמרה שלכם (1.6%) נמוכים (בהנחה שאתם לא מוכרים פרארי או מטבעות זהב) וחשוב לנסות לשפר אותם.

 

מה עושים? חמישה טיפים חשובים לשיפור אחוזי המרה

1) דברו בשפה של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. רעיון טוב יהיה למצוא כותב תוכן שהמאפיינים שלו דומים לאלה של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם, ולאפשר לו לערוך את התכנים באתר ולעדכן אותם על מנת לדייק את הפניה.

2) היו ברורים בעניין המטרות בעמוד שלכם. חסכו במילים במקום בו הן לא נדרשות, צרו כפתורים ברורים שיקלו על מבקרים לממש את המטרות שלכם בכל עמוד

3) היו זמינים. לשיפור האמינות באתר, אפשרו בכל עמוד דרך נוחה להגיע אליכם – מספר טלפון במקום נגיש, קישור לחשבונות שלכם ברשתות החברתיות, טופס יצירת קשר זמין – על מנת שהלקוחות הפוטנציאליים שלכם ידעו שלחנות שלכם יש גב.

4) בדקו בעזרת כלי האנליטיקס של גוגל מיהם העמודים בעלי אחוזי ההמרה הכי גבוהים, ולעומתם – מי אלה המדשדשים. נסו לחשוב מדוע אלה מתפקדים יותר טוב מאלה- ושפרו את העמודים המהווים נקודת בריחה של לקוחות פוטנציאליים מהאתר שלכם.

5) צרו סביבה שמתחשבת בלקוחות הפוטנציאליים שלכם וגורמת להם לדעת שמבינים אותם. צרו מבצעים שיתאימו לקהל היעד, הציעו תמונות מוצרים שימשכו לקוחות פוטנציאליים. תנו ללקוחות שלכם לדעת, שאתם מאמינים שהמוצרים שלכם הם בדיוק מה שהם צריכים!

 

ניהול של חנות וירטואלית זו מערכת יחסים לטווח ארוך

שיפור יחסי המרה, שיפור המסר המותאם ללקוח והעלאת מחזור המכירות הם תהליך מתמשך של שימת לב, איסוף נתונים ושינויים באתר. צרו לעצמכם שיגרה של איסוף נתונים ועדכון האתר, זהו נקודות חולשה ועמודים “לא מתפקדים” ועקבו אחר שינויים לזיהוי עדכונים ששיפרו את מצבכם. עקב בצד אגודל – בהשקעה והתמדה – תיצרו לעצמכם אפיק הכנסה משמעותית שמוכר יותר – הרבה יותר.