בניית חנות אלקטרונית כהלכה

חנויות אלקטרוניות, אלה שפועלות באופן מקוון, מהוות אופציה מצוינת למכירת מוצרים מסוגים שונים. בחנויות מסוג זה מזמינים גולשים מכל הארץ משחקים וצעצועים, בגדים ובשמים, אביזרי אופנה ומוצרי מזון, כלי עבודה וספרים, פרחים ומתנות. אך כדי שהחנות באמת תהיה מוצלחת וכדי שהרבה מאוד גולשים אכן יפנו אליה וישלימו את הרכישה כמצופה, חשוב שהיא תתוכנן ותוקם באופן מקצועי, בתהליך מדויק וללא פשרות. מי שלא ישקיע ולא יקפיד על תהליך בניית חנות אלקטרונית, תהליך מוקפד ומבוסס, ימכור פחות ויגלה רוכשים פחות מרוצים שעלולים לעבור למתחרים.

 

תכנון חנות אלקטרונית

בניית חנות אלקטרונית – מתכננים לפי שבונים

כפי שאי אפשר לבנות חנות או בית ללא תכנון מקדים, כך בדיוק נכון לעשות גם כאשר רוצים להצליח בהקמת אתר של חנות למסחר מקוון. השלב הראשון ואולי החשוב ביותר במהלך בניית חנות אלקטרונית הינו לבצע תכנון מדויק של החנות. חשוב שיהיה ברור מהן התשובה לשאלות כמו מי, מתי, כמה ולמה.

למה בדיוק אנחנו מתכוונים? כאשר מקימים חנות אלקטרונית חשוב שיהיה ברור עוד לפני תהליך עיצוב החנות מיהם בדיוק הלקוחות שאליהם אנו פונים. האם אלה יהיו לקוחות מקרב הציבור הרחב. האם אלה לקוחות שמחפשים יוקרה. האם אלה אנשים צעירים, ואולי מבוגרים? חשוב לא פחות לשאול מה בדיוק אמור האתר למכור. יש הבדל בין אתר שמיועד למכור שעוני ספורט לבין אתר שמיועד למכור מכוניות יוקרה. בנוסף, יש לתכנן את החנות על פי השאלות עד כמה רוצים שהחנות תהיה מגוונת. מתי אמורים לראות החזר של ההשקעה (כלומר האם מצפים להצלחה מהירה או שמבינים שהצלחה של ממש עשויה לקחת זמן).

עיצוב שתומך בהצלחה

ניתן למצוא הרבה מאוד חנויות און ליין, אך לא כולן באמת מתוכננות באופן חכם ויעיל. לאחר שמבצעים את התכנון הראשוני של החנות, הגיע הזמן לבצע יישום – לעצב את החנות באופן שייתמוך במטרות שלנו. למרות שזה נראה קל, הרי שזה בהחלט לא פשוט. חשוב להחליט אילו אזורים באתר ישמשו להקמת דפי מוצרים. חשוב להחליט איך ייראה כל דף מוצר ובאיזו דרך תושלם כל רכישה.

במהלך העבודה על חנות אינטרנטית יש כמובן להטמיע בחנות פרוטוקולים של אבטחה. הלקוחות כיום אינם תמימים ואינם ממהרים לבצע רכישה מקוונת בלי לבדוק שהקניה אכן נעשית בצורה מאובטחת. אך האם די רק בכך? כמובן שלא. יש להחליט באילו אמצעי תשלום אנו רוצים שהלקוח יוכל לשלם. במידה ורוצים חנות ראויה לשמה, חייבים שתהיה אפשרות לבצע רכישה בכרטיס אשראי. אך מה לגבי אמצעי תשלום נוספים? פיי פל? תשלום בביטקוין? אלה שאלות חשובות שכדאי לתת עליהן את הדעת.

הטמעת סרטים וקישורים נכונים 

רוצים להצליח באמת בתהליך בניית אתר מכירות טוב? חישבו היטב איך לגרות את הלקוח, את ליצור אצלו עניין, אך להבהיר לו את כל הסוגיות שהוא עשוי להתעניין בהם. אפשר להטמיע בתוך האתר סרטוני מידע. אפשר להוסיף חלק של שאלות ותשובות. כדאי להוסיף מאמרים מקצועיים במידה ומדובר במוצרים יקרים או מורכבים.

תכנון נכון של החנות כולל גם יצירת קישורים נכונים בין מוצרים. כלומר, לקוח שמביע עניין במוצר א’ צריך לקבל מידע גם על מוצרים כמו ב’ או ג’, מוצרים משלימים שיתאימו לצרכיו. ומה עוד? חשוב שאת הקמת החנות ילווה גורם מקצועי, שאמון על יצירת ממשק משתמש מעולה, שלמעשה מהווה את “אחורי הקלעים” של החנות. רוצים לדעת יותר? רוצים שאנשי המקצוע הטובים ביותר יקימו גם לכם חנות מעולה באינטרנט? הכירו את קונים בו – כי כמה מקימים חנות באינטרנט וככה מוכרים בהצלחה.