UI/UX – זה אפשרי, וזה אצלך בחנות!
כולם מדברים על צמד ה"מילים" הזה – UI/UX. חברות המתמחות בעיצוב UI ותכנון UX באתרים הופכות פופולאריות יותר ויותר – והעניין נוגע, למעשה, לכל בעל אתר – ועל אחת כמה וכמה לבעלי
חנויות וירטואליות . האם החנות הוירטואלית שלכם מספקת חוויית רכישה “ממכרת”? אם לא – קבלו את המדריך השלם לבעלי חנות מקוונת, ליצירת חוויית רכישה מושלמת.
מה זה UI ? מה זה UX ?
צמד האותיות UI פירושו User Interface – בעברית – ממשק משתמש. מעצבי UI מתמחים בעיצוב ממשק משתמש נוח לשימוש (המשתמש הוא הגולש באתר, הלקוח הפוטנציאלי של החנות).
ממשקי משתמש מובנים רבים, כמו ממשק המשתמש של קונימבו, מאופיינים, מעוצבים ומתוכננים תוך התחשבות בחוויית שימוש טובה ומעודדת רכישה. ממשקי משתמש שונים כמו תבניות בזאפ
או תבניות של וורדפרס – לא תמיד מציעים ממשקי משתמש נוחים ויעילים- ועל כך חשוב לתת את הדעת.
UX הוא צמד אותיות שהצטרף לצמד הקיים רק לאחרונה, והוא מדבר על חוויית משתמש – User eXperience. הכוונה היא לחוויה הכללית של המשתמש בפלטפורמה המקוונת – מה מושך אותו,
מה נעים לו, מה מסרבל את השהות באתר, וכדומה. חוויית משתמש טובה תהיה חוויית משתמש כוללת, שפשוט “עושה חשק” להמשיך לרכוש או לבקר עוד באתר.
זה קשור במיתוג ובצבעוניות של האתר, במיקומי הכפתורים ובתהליך רכישה נוח, בזמינות איש שירות במידת הצורך, וגם – במסמכי תקנון והתחייבות לשירות לקוחות מקיף (כמו למשל פירוט האחריות
ומדיניות החלפת מוצרים במידת הצורך).
האם חווית המשתמש באתר שלי היא טובה מספיק?
בואו נבדוק ביחד את חווית המשתמש באתר שלכם. הנה כמה שאלות ותסריטים שכדאי שתחשבו עליהם על מנת להעריך, כמה כיף “לבלות” באתר שלכם, ומה פוטנציאל המכירה של האתר:
עוד עניין שחשוב מאוד לבדוק הוא תהליך הרכישה, שרצוי שיהיה קל, קצר, ונוח עד כמה שאפשר. מומלץ לבחון, בכלי אנליטיקס או בכלי הסטטיסטיקה המסופקים עם הממשק, מהו אחוז הרוכשים
שאספו מוצרים בעגלה שלהם אבל לא השלימו את תהליך הרכישה. אם יש איך לשפר את תהליך הרכישה – מומלץ לתת על כך את הדעת.
האתר שלי מספק חווית גלישה איומה. מה לעשות?
אם החנות המקוונת שלכם בנויה בכלים מיושנים, אם היא בנויה מעל ממשקים שאינם עומדים בקריטריונים הבסיסיים של חווית משתמש טובה, או אם התבנית שלכם היא פשוט לא מזמינה -
חשוב לדעת, ששגיאות בתכנון ממשק המשתמש וחוויית המשתמש הן שגיאות שעולות לכם כסף.
אם ממשק המשתמש מתוכנן היטב אבל חווית המשתמש מסורבלת, חשוב לקחת את הזמן על מנת לשפר את חווית הגלישה, המיתוג והעיצוב, האמינות, וכדומה. הנה כמה הצעות לבדיקה -
ההשקעה בממשק משתמש ובחוויית המשתמש היא חשובה להצלחת החנות המקוונת שלכם
בעלי חנויות רבים טועים לחשוב שהוספת כפתור “לקנייה” לאתר האינטרנט היא כל מה שהם צריכים לעשות על מנת לנהל עסק מצליח ברשת. האמת היא, שחווית רכישה היא עניין מורכב ומקצועי,
המשפיע ישירות על כמות הרכישות ועל כמות המוצרים הנרכשים בכל רכישה בחנות שלכם.
היוועצו במומחי עיצוב של חוויית רכישה או השתמשו בממשקי משתמש שהם חזקים בחוויית משתמש (כמו אלה של קונימבו), על מנת לאפשר חוויית רכישה ממכרת ללקוחות שלכם.