איזה תוכן אתם באמת צריכים בחנות הוירטואלית שלכם ?

תוכן שמוכר באמת – איזה תוכן אתם צריכים בחנות שלכם?

חנות מקוונת היא פלטפורמה דיגיטלית אשר תפקידה להציג ולעודד מכירה של המוצרים שלכם. כמו המדפים בחנות הפיזית, אנחנו מעלים אל החנות המקוונת את המוצרים שלנו, עם תמונה (איכותית ככל שתהיה) וחצי מילה או העתק של הכותרת שעל אריזת המוצר – וממתינים לרכישה הבאה.

אז זהו, שזה לא עובד ככה. בשנת 1996 אמר הגאון ביל גייטס שהתוכן הוא המלך (Content is King), הוא צדק אז ועד כמה שזה קשה להאמין – הוא עדיין צודק. התוכן הוא המלך, ותוכן טוב יעשה את החנות המקוונת שלכם. התוכן הוא זה שיקדם את החנות בדירוגים האורגניים, התוכן הוא זה שיספק מידע ללקוח המעוניין לרכוש את המוצר – והתוכן הוא זה שיעודד את הרכישה ו"ימכור" את המוצר. איך דואגים לתוכן טוב באמת בחנות המקוונת שלכם? על כך – במדריך שלפניכם.

ראשית חוכמה – על מה אתם צריכים לכתוב?

התוכן שבחנות המקוונת שלכם הוא בעל שני תפקידים חשובים – האחד הוא, להשפיע על הדירוג של החנות במנועי החיפוש, כשבראשם כמובן גוגל. על מנת לטפס במעלה תוצאות החיפוש אתם חייבים לדעת, מהם ביטויי המפתח הרלוונטיים לחנות שלכם, בהם כדאי לכם לפתח את התוכן של האתר. כדי לגלות רשימה של ביטויי מפתח כלליים וגם ספציפיים (למשל לקטגוריה או לסוג מוצרים מסויים), נהוג לבצע מחקר ביטויי מפתח. כלי מילות המפתח של הקידום הממומן של גוגל עשוי לספק לכם רעיונות גם בלי להשקיע במחקר ביטויי מפתח רציני.

מסביב לביטויי המפתח שתגלו ולביטויי מפתח אחרים בהם חשוב לכם להופיע במיקומים גבוהים – תבססו את התוכן באתר. תוכן זה יכלול גם את הכפתורים והטקסט הגרעיני של האתר – וגם את תיאורי המוצרים, הכתבות והמאמרים שלכם.

תוכן בסיסי שחשוב להציג בכל חנות

התוכן שאתם מפרסמים בחנות המקוונת שלכם צריך לשמש לעוד מטרה אחת – הוא צריך להעביר את המסר שמדובר בעסק רציני, שיש לו “גב” של אנשים מקצועיים מאחוריו ומקור אינפורמטיבי אמין. לשם כך, מעבר לתכנים ומאמרים, חשוב שיהיו לכם מקטעים סטנדרטיים עבור חנות מקוונת, ביניהם:

  • תקנון האתר והחנות
  • מדיניות החזרה והחלפה של מוצרים
  • מדיניות פרטיות המסבירה כיצד אתם משתמשים (ובעיקר לא משתמשים) בפרטים האישיים של הגולשים והחברים באתר
  • פרטים מלאים ליצירת קשר, כולל כתובת פיזית לאיסוף מוצרים ללא דמי משלוח ורצוי גם מספר טלפון קווי או טלפון חינמי (1-700).
  • “אודות”, דף שיספר על הארגון, כולל מקימיו, הצוות שמאחוריו, וכדומה.

תוכן איכותי דרך דפי המוצר

כל דף מוצר שלכם משמש כמוכרן של המוצר שהוא מציג. הוא יכול להכיל תמונה או מספר תמונות של המוצר, ובנוסף תוכן מקוצר, תוכן מפורט, ופרטים טכניים על המוצר. דף המוצר הוא מהדפים החשובים ביותר של החנות המקוונת, וראוי להתייחס אליו ככזה. הנה כמה טיפים לתכנים איכותיים של דפי המוצר שלכם:

  • בחרו בכותרת משמעותית לדף המוצר, רצוי שהיא תכיל ביטויי מפתח ויותר מידע מאשר רק שם הדגם של המוצר
  • ציינו באופן ברור את כל המאפיינים הטכניים של המוצר שלקוח המעוניין ברכישתו ירצה לברר: מימדים, מפרט, איכויות, צבעים, וכדומה. במידת הצורך, מומלץ לגבות מידע זה בתמונות רלוונטיות
  • באזור הפירוט חשוב לציין מידע רלוונטי על המוצר. לעיתים, זה כולל חוות דעת של משתמשים אחרים, רעיונות לשימוש במוצר, מה מכילה האריזה, חזקות המוצר, ועוד. אם יש בממשק הניהול שלכם אזור תוכן מקוצר המופיע לפני התוכן המלא – השתמשו בו על מנת להדגיש את עיקרי היתרונות של המוצר (רק מזכירים – לשלב ביטויי מפתח!…)
  • אם בממשק הניהול שלכם יש אפשרות להוסיף באופן אוטומטי (או ידני) קישורים למוצרים קשורים – שדרוגים של המוצר, תוספים שכיף להשתמש בהם ביחד עם המוצר, וכדומה – חשוב שתוסיפו אותם למוצר

בלוג – דרך נפלאה להמשיך ולהשקיע בחנות הוירטואלית

אם בממשק הניהול שלכם ישנה אפשרות להוסיף מאמרים לבלוג שיפורסם לצד החנות הוירטואלית – זו עשויה להיות דרך נהדרת לפרסם תכנים מקצועיים ורלוונטיים באופן קבוע. תוכלו לפרסם חוות דעת והמלצות, מדריכים לשימוש במוצרים, שאלות ותשובות, מידע על תהליכי הייצור, ועוד ועוד. גם כאן – עבודה לפי ביטויי מפתח תסייע בקידום החנות, ותכנים איכותיים ומעניינים יעזרו לבניית מוניטין של בית עסק רציני ואיכותי.

אין לכם זמן לכתוב תכנים? זה לא תירוץ

ההשקעה באתר שלכם שווה לכם כסף. מדובר בעסק לכל דבר ועניין, ותחזוקתו הכרחית והגדלת המחזור והרווחים. לכן, אם אין לכם זמן לתחזק את תכני האתר, אנחנו ממליצים לבחון אפשרות של רכישת תכנים מכותבים מקצועיים, ושילובם באתר באופן קבוע. המבחן הוא פשוט: אם אתם מצליחים ליצור שינוי בחנות לפחות פעם אחת בשבוע – אתם עושים עבודה נהדרת. אם לא – בדקו אפשרות להיעזר בכותבים חיצוניים, על מנת לשמור על חנות מעודכנת, מעניינת, מתפתחת ורלוונטית, שתמשוך אליה גולשים רבים ולקוחות פוטנציאליים ותהווה מקור הכנסה יעיל.