בניית חנות וירטואלית מקצועית לכל סוגי העסקים

למה לבנות חנות וירטואלית?

רוב העסקים בימינו מגיעים בשלב זה או אחר לנקודה בה הם צריכים להחליט אם ברצונם להשקיע בבניית חנות וירטואלית – ואם כן, איך להבטיח שהחנות אכן תמלא את ייעודה על הצד הטוב ביותר.

לגבי החלק הראשון של ההחלטה, ההתלבטות יחסית קלה, שכן העלות ההולכת ופוחתת של חנות וירטואלית (או, ליתר דיוק, חנות מקוונת, שכן השורה התחתונה של חנויות אלה מוכיחה חד משמעית כי הן מוחשיות מאוד), היתרונות המשמעותיים שלה ובעיקר העובדה שרובנו ככולנו מבצעים יותר ויותר קניות דרך האינטרנט מובילה להחלטה כן לבנות, ויפה שעה אחת קודם.

לגבי החלק השני והכמובן משמעותי יותר בתהליך, האיך, יש צורך להשקיע יותר מחשבה ותשומת לב, שכן חברות רבות מציעות בנייה של חנות וירטואלית חנות וירטואלית וחשוב מאוד קודם להבין מה הם הצרכים האמיתיים של העסק שלכם, כנגזרת מכך להחליט איך צריכה להיראות החנות וכך לדעת איך לבנות ובאילו אנשי מקצוע בדיוק להיעזר לשם כך.

בניית חנות וירטואלית

יצירת חווית משתמש מלהיבה

כשם שבחנות “פיזית” ישנה חשיבות עצומה ליצירת חווית קנייה מוצלחת, ולאופן בו מסודרים המוצרים על המדפים, לארגון הפנימי של החנות ולעיצוב ישנה השפעה על הנכונות שלנו לרכוש מוצרים, כך גם בחנויות וירטואליות חשוב מאוד להקדיש משאבים להבטחת חווית משתמש מלהיבה (מה גם שבאופן כללי לגבי אתרי אינטרנט יצירת חווית משתמש – UX – היא אחד הנושאים שהתפתחו משמעותית בשנים האחרונות)

  • * היררכיה מדויקת – חשוב מאוד ליצור היררכיה מסודרת לפי מחלקות ותתי מחלקות. למשל בחנות מקוונת שמוכרת מוצרי חשמל תהיה קטגוריה של “מכונות כביסה”, שתחולק ל"מכונות כביסה עם פתח עליון" ו"מכונות כביסה עם פתח קדמי".
  • * מיון לפי פרמטרים שונים – על מנת שהלקוח יוכל להרגיש שיש לו שליטה מלאה על תהליך הקנייה ושהוא יכול לבחור מבין שפע אפשרויות באופן מושכל, חשוב לאפשר מיון נוח לפי פרמטרים שונים. כך, למשל, אם להישאר עם הדוגמה של מכונות כביסה, בניית אתר מכירות נכונה תאפשר מיון על פי מחיר, על פי דירוג אנרגטי, על פי קיבולת המכונה, על פי המותג ועוד.
  • * גישה מהירה למוצר ספציפי – הלקוח יודע בדיוק מה הוא רוצה? תנו לו את האפשרות להגיע למוצר ספציפי במהירות ובקלות באמצעות מערכת חיפוש חכמה.
  • * גישה מיידית לקופה – הלקוח סיים את הקנייה ורוצה לשלם? אל תעכבו אותו. חנות וירטואלית מדויקת מציגה בכל דף ודף, באופן בולט, את האופציה של לגשת לקופה.
  • * דפי מוצר מפורטים – מרכיב זה קשור פחות לפן הטכני של בניית חנות וירטואלית ויותר לצד התוכני, אבל כדאי לדעת שחשוב מאוד ליצור דפי מוצר מפורטים: ככל שהלקוח מקבל יותר מידע לגבי מוצר מסוים (כולל תמונות באיכות גבוהה, סרטוני וידיאו במידת הצורך ואפילו מדריכי הפעלה, וכן סקירות וביקורות) כך קטנה הסקפטיות שלו ביחס לרכישה ועולה הנכונות שלו לקנות. מומלץ לשלב בתוכן זה גם תוכן גולשים, שנתפש, ובצדק, כאמין מאוד, ועשוי להציג את המוצר באור מחמיא במיוחד.
  • * מבצעים והצעות מיוחדות – גם מרכיב זה קשור יותר לצד התוכני של בניית חנות אינטרנטית. כשם שבחנות “פיזית” שמתנהלת באופן נכון מובלטים המבצעים השונים, כך יש לעשות זאת גם בחנות אינטרנטית. בנוסף כדאי להציע מוצרים משלימים לאלה שנקנו, מוצרים שרכשו גולשים שקנו את אותו מוצר שבו מתעניין הלקוח הספציפי ברגע נתון – ובעיקר מוצרים המותאמים אישית לכל לקוח (יכולות צבירת הנתונים והפילוחים המורכבים של חנות וירטואלית שנבנתה על ידי אנשי מקצוע מיומנים מאפשרות זאת).
  • * יחס חם גם אחרי הקנייה – לאחר גמר הרכישה חשוב להציג ללקוח בצורה מסודרת את פרטי הקנייה, לברך אותו על ההחלטה, להציג את לוח הזמנים הצפוי להגעת המוצרים ולהיפרד ממנו בצורה נעימה – על מנת להגדיל את הסיכוי שישוב.