הקמת חנות וירטואלית

חנות וירטואלית, שבפועל אין מעשית ממנה, הפכה בשנים האחרונות לחלק בלתי נפרד ממערך המכירות של יותר ויותר עסקים. למגמה זו חברו שתי סיבות עיקריות: ראשית, יותר ויותר בני אדם מבצעים יותר ויותר רכישות דרך האינטרנט, והרי כל עסק רוצה להגיע לקהל נרחב ככל האפשר ולהיות נגיש לחלוטין עבורו, ושנית, הקמת חנות וירטואלית הפכה פשוטה יותר וזולה יותר הודות לאפשרויות הטכנולוגיות הנרחבות יותר, שגם יוצרות חווית קנייה משודרגת ומלהיבה.

 

בניית חנות אינטרנטית

היתרונות של חנות וירטואלית

היתרון המרכזי של חנות וירטואלית הוא הנגישות לקהל רחב במיוחד, ללא קשר למקום מגורים או אזור גיאוגרפי.

יתרון נוסף הוא שעות הפתיחה של החנות – תיאורטית אין שום מניעה להפעיל את החנות 24/7 (ניתן גם להקים חנויות שומרות שבת, כלומר כאלה שאינן פעילות במהלך יממה זו והאתר מיידע את הגולשים על כך).

חנות אינטרנטית היא גם זולה יותר מבחינת התחזוקה, בעיקר בשל היעדר הצורך לשלם שכירות, ארנונה, עלויות שכר עובדים ושאר הוצאות הכרחיות כשמחזיקים חנות “פיזית”.

נוחות הקנייה מבחינת הלקוחות מהווה אף היא פיתרון, שכן למרות שלשיטוט בחנות פיזית יש גם יתרונות, הרי שהצורך לנסוע למקום ספציפי, לחפש חנייה, להיתקע בפקקים וכו’ גורם לרבים וטובים להעדיף קנייה בלחיצת כפתור בלי לזוז מהכיסא.

 

בעיית האמינות של קנייה בחנות וירטואלית ופתרונות אפשריים

לצד היתרונות המשמעותיים של חנות מקוונת, ישנם גם חסרונות – וכדאי לתת עליהם את הדעת לפני שמחליטים על הקמת חנויות וירטואליות.

החיסרון הגדול ביותר הוא הסקפטיות ביחס לקנייה באינטרנט. אמנם הסקפטיות הולכת ומתפוגגת ככל שיותר ויותר בני אדם מבצעים רכישות אונליין ורואים כי טוב, אולם בכל זאת עדיין חנויות וירטואליות נתפשות לעיתים כחסרות אמינות, ועל כן מומלץ לנקוט את הצעדים הבאים:

* הצגת האפשרויות השונות ליצור קשר בצורה ברורה: מספר טלפון, פקס, מייל, כתובת פיזית (במידה וישנה כזו, כמובן) – כל אלה מגבירים במידה משמעותית את האמינות של החנות הווירטואלית ויוצרים אצל הגולשים תחושת ביטחון, ושבמידה ותהיה בעיה כלשהי יש להם למי לפנות.

* הבלטת תקני האבטחה שעל פיהם פועל האתר: רצוי מאוד להדגיש את היותה של החנות מאובטחת לחלוטין, הן בטקסט והן באמצעים גרפיים (למשל אייקון של מנעול). כמו כן כדאי להציע לגולשים את האופציה של רכישה דרך פייפאל, שתורמת רבות לתחושת הביטחון ועל כן הפכה פופולארית מאוד בשנים האחרונות.

* עמוד “מי אנחנו” או “אודות” מפורט: עמוד שכזה מקנה לגולשים תחושה שלחנות יש “אבא”, ושמדובר בעסק רציני שאין סיבה לחשוש מרכישה בו.

 

מה כוללת הקמת חנות וירטואלית?                       

הקמת חנות וירטואלית היא כאמור אופציה משתלמת מאוד, ובפרט לנוכח העובדה שהשכלולים הטכנולוגיים הפכו את הקמת החנות לא רק למרובת אפשרויות אלא לפשוטה יחסית ועל כן גם עלותה סבירה.

באופן טבעי, “הקמת חנות וירטואלית” אינו מוצר אחיד, אלא חבילה גמישה המשתנה בהתאם לצרכי הלקוח הספציפי ומסגרת התקציב שהוא מוכן להקדיש לנושא.

 

האפשרויות אותן ניתן לכלול במסגרת החבילה הנ"ל

  • ממשק רכישה המאפשר לגולשים למיין את המוצרים לפי חתכים שונים.
  • עיצוב מושך עין וכזה המדרבן את הלקוחות לבצע רכישות רבות.
  • התאמה של האתר גם לטלפונים סלולריים (קניות רבות ברשת מתבצעות בימינו דרך הסמארטפונים).
  • סליקת אשראי ופייפאל ידידותית למשתמש ומאובטחת היטב.
  • מערכת ניהול משלוחים.
  • אפשרות ליצור רשימת דיוור ולעדכן את חבריה אודות מבצעים, הטבות וכו’.
  • חיבור ל- ZAP ו/או ל- KAMA ודומיהם על מנת להגביר את הנראות של החנות ברשת.
  • סטטיסטיקות מפורטות על מנת לאפשר ניהול טוב יותר של החנות.