חנות וירטואלית לעסקים משפחתיים

חלק גדול מהעסקים הקטנים והבינוניים, למעשה רובם המכריע, מוגדרים כעסקים משפחתיים, כלומר כעסקים הנמצאים בבעלות בני משפחה ובדרך כלל גם מנוהלים על ידיהם, לעיתים עם עובדים חיצוניים ובחלק מהמקרים כשכל העובדים הם חלק מהמשפחה. עבור עסקים אלה חנות וירטואלית היא בחלק גדול מהמקרים כורח המציאות וההבדל בין ניסיון מתמיד להחזיק את הראש מעל המים ולשרוד לבין שגשוג והצלחה אמיתיים, שכן ניהול עסק משפחתי הוא אתגר לא פשוט מהרבה בחינות.

חנות אינטרנט משפחתית

 

כל עסק צריך חנות וירטואלית

חנות מקוונת היא דרך נהדרת להגדיל את מאגר הלקוחות, ובפרט לאפשר לכל אדם, לא משנה איפה הוא גר, להגיע אל העסק ולרכוש ממנו מוצרים (רוב החנויות האינטרנטיות מציעות, באופן טבעי, מוצרים פיזיים).

יתרון נוסף של חנות כזו היא הורדת העומס מאנשי העסק, שהרי כל בעל עסק יודע מה רבים המשאבים שיש להשקיע בלקוח שנכנס לחנות פיזית. כשמדובר בעסק משפחתי, שבדרך כלל מספר העובדים בו מוגבל יחסית, הדבר בא לידי ביטוי במיוחד ועל כן לחנות הווירטואלית תועלת גדולה אף יותר.

ניהול עסק משפחתי וההחלטה על בניית חנות וירטואלית

במקרים רבים, למרות היתרונות המובהקים של חנות אינטרנטית, ועל אף העובדה שחלק נכבד מהרכישות בימינו מתבצע אונליין ונתח השוק של קניות אלה רק הולך ועולה כל הזמן, עדיין ישנם היסוסים לפני ההחלטה על בניית חנות אינטרנטית.

בפרט כך הדבר כשמדובר בעסק משפחתי, שכן ניהול עסק משפחתי, במקרים רבים, אינו יעיל מספיק וחילוקי דעות בין בני המשפחה, גם אם פעוטים יחסית, הופכים עד מהרה לסכסוך של ממש. מסיבה זאת ניהול עסקים משפחתיים נוטה לגרום לדחייה של החלטות חשובות דוגמת הקמת חנות אינטרנטית, למרות שכאמור יש לצעד זה יתרונות רבים, ולמרות שבימינו העלות של חנות שכזו אינה גבוהה יתר על המידה.

כשחילוקי דעות תוקעים את העסק, וכשכל אחד מבני המשפחה מושך לכיוון אחר ולא מצליחים להגיע להסכמה, ההמלצה היא לפנות לייעוץ לעסק משפחתי. בימינו ישנן חברות רבות המתמחות בשדרוג כל מה שקשור לניהול עסק משפחתי, והן מצליחות, בתהליך קצר ואפקטיבי, להטמיע דרכי התנהלות יעילות המבטיחות הן ניהול איכותי והן יחסים טובים באופן כללי בין בני המשפחה.

תהליך שכזה לא רק מאפשר יציאה לדרך מבחינת הקמת חנות וירטואלית אלא משנה כמובן באופן כללי את כל המרכיבים של ניהול עסק משפחתי, ושילוב צעד זה עם הקמת חנות באינטרנט הוא קרש קפיצה רב עוצמה עבור כל עסק.

על מה להקפיד בעת בניית חנות וירטואלית לעסק משפחתי?

בניית אתר מכירות, כמו כל חנות, נשענת על 5 מרכיבים הכרחיים כדי להצליח:

* גישה נוחה ומהירה לכל פריט ופריט – ולשם כך יש לכלול בחנות מנוע חיפוש ידידותי למשתמש ויעיל.

* חווית משתמש מהנה – כשם שבחנות פיזית מושקעים משאבים רבים בעיצוב וביצירת אווירה נעימה, כך גם באתר אינטרנט שמטרתו מכירת מוצרים יש ליצור עיצוב מושך עין ובאופן כללי להבטיח שהגולשים המגיעים לחנות ייצאו ממנה שבעי רצון.

* מידע מפורט על כל מוצר – לא כל קונה זקוק לכך, אבל עבור לקוחות מתלבטים דף מידע מפורט עבור המוצר הרלוונטי, כולל במידת הצורך תמונות ו-וידיאו, עשוי להיות ההבדל בין נטישה לרכישה.

* מעבר מהיר לקופה מכל דף – כשם שבחנות פיזית אנחנו לא אוהבים לחכות בתור, כך בחנות וירטואלית אף אחד לא אוהב לחפש את הקופה. כפתור בולט המאפשר מעבר לדף התשלום הוא חובה.

* מבצעים והצעות מותאמות אישית – רצוי מאוד להציע לגולשים מבצעים אטרקטיביים וכן הצעות מותאמות אישית ללקוחות שכבר רכשו בעבר מוצרים.

בנוסף לכל הנ"ל חשוב מאוד בחנות אינטרנטית להקפיד על אבטחת מידע ברמה גבוהה במיוחד.