האינטרנט, שלפעמים קשה להאמין כי לפני 20 שנה עדיין היה בחיתוליו, הפך זה מכבר למקום שבו אנחנו עושים הכל: מתעדכנים בחדשות, מחפשים עבודה, יוצרים מגוון רחב של אינטראקציות חברתיות, שומעים מוזיקה, צופים בסרטונים – ורוכשים מוצרים מכל הסוגים וכל המינים, ובפרט מתנות.
האינטרנט הוא מקום מצוין למצוא בו כל מתנה שרק תרצו להעניק, וכמעט בכל תחום נפתחות כל הזמן עוד ועוד חנויות וירטואליות. האופציות הבולטות הן:
כל אחת מהמתנות הנ"ל ניתן לרכוש בשורה ארוכה של אתרים, וכדאי לנצל את אפשרויות הבחירה הרבות, גם אם הדבר מחייב אותנו להקדיש לכך זמן ותשומת לב.
שני הפרמטרים העיקריים לבחירת האתר בו נרכוש את המתנה המבוקשת הם אבטחת המידע וממשק הקנייה. לגבי הפרמטר הראשון אין צורך להסביר מדוע השארת פרטי האשראי באתר שאינו מאובטח כהלכה היא צעד מסוכן ומטופש, ובהתאם כל מי שבונה חנות אלקטרונית ורוצה שהיא תמלא את ייעודה שם דגש רב על אבטחת המידע הרגיש וכן על הצגה בולטת של התקנים בהם עומדת אבטחת החנות.
ממשק קנייה לא ידידותי דיו למשתמש הוא פרמטר שאותו ניתן לבחון רק תוך כדי תהליך הרכישה, אולם מחקרים רבים גילו שניווט לא אינטואיטיבי, היעדר מנוע חיפוש יעיל וסרבול מיותר כשרוצים להגיע לקופה ולשלם מבריחים את הקונים וסביר להניח שגם אתם פשוט תדפדפו הלאה אם תיתקלו באחד המכשולים הנ"ל.
בנוסף חשוב לבדוק את גובה דמי המשלוח על מנת לדעת מהו המחיר הסופי של המתנה, וכן לוודא שישנה אפשרות להחליף את המתנה (כמובן כשמדובר במוצרים שניתן להחליפם).