בימינו, עסק חפץ חיים שרוצה לצמוח ולשגשג זקוק לחנות וירטואלית – אבל אי אפשר להסתפק רק בהקמת חנות וירטואלית, אלא יש לדאוג שהלקוחות הפוטנציאליים ייחשפו אליה ויידעו על קיומה, כמו גם על מידת האטרקטיביות של הקנייה בה. הדרך לכך היא באמצעות קידום אורגני בגוגל.
און יבין מסביר כי בנייה נכונה ומדויקת של חנות וירטואלית היא קריטית גם מבחינת קידום האתר בגוגל, שכן חנות מקוונת שבבנייתה הושקעו תכנון, ידע ותשומת לב היא כזו שהרבה יותר קל לקדם בהמשך הדרך.
* מבנה אתר תקין וממשק ידידותי במיוחד למשתמשים – ממשק שכזה יוצר לא רק חווית קנייה מהנה אלא גם תורם משמעותית לקידום האורגני בגוגל.
* התאמה מלאה לכל סוגי הדפדפנים וכן לגלישה דרך סמארטפונים – ראשית, החנות הווירטואלית חייבת להיות מוצגת היטב בכל אחד מהדפדפנים הפופולאריים, למרות שכרוכה בכך מעט טרחה. בנוסף חשוב לבחון בקפידה עד כמה העסק שלכם, והחנות המקוונת שמהווה חלק בלתי נפרד ממנו, רלוונטיים לגולשים דרך הסלולרי, ואם חלק נכבד מקהל היעד מגיע משם – יש לבנות אתר מותאם לסמארטפונים ולקדם גם אותו בגוגל.
בהקשר זה כדאי לדעת שכשם שהיקף הסחר באינטרנט עולה בהתמדה, כך חלקן של הקניות דרך הסלולרי צומח בקצב מרשים. בישראל, על פי סקר בשם our mobile planet שבוצע עבור גוגל, למעלה ממחצית בעלי הסמארטפונים ביצעו לפחות קניה אחת בחודש בחנות וירטואלית זו או אחרת (ב- 2013).
אתר שמתעדכן לעיתים קרובות הוא אתר שגוגל אוהב, ואתר שגוגל אוהבת הוא אתר שנחשף לגולשים רבים יותר.
* הוספת תכנים בתחום שבו פועלת החנות (לאו דווקא בהקשר של מכירת מוצר ספציפי. חנות בגדים וירטואלית יכולה למשל להוסיף כתבה כמו “הטריקים הפשוטים שיגרמו לכם להיראות רזים יותר” או “הטרנדים הבולטים בחורף הקרוב”).
* עדכון דפי המוצרים השונים באתר – הסרת מוצרים שכבר לא נמכרים, הוספת דפים למוצרים חדשים (והבלטתם!), עדכון מחירים וכו’.
דרך נוספת היא להציע מבצעים אטרקטיביים, שמטבעם מתחלפים בתדירות גבוהה יחסית.
ישנם הטוענים כי לינקים כבר אינם משמעותיים כבעבר, אולם לא כך הדבר וגם כיום בניית קישורים מושכלת היא חלק בלתי נפרד מקידום אורגני בגוגל של חנות וירטואלית – ובפרט כדאי לעשות זאת עבור המוצרים הפופולאריים או הקטגוריות הבולטות.
בתחום זה חשוב במיוחד להקפיד על התנהלות בהתאם לכללים של גוגל. כל חריגה מהמדיניות של החברה, כפי שבאה לידי ביטוי בעדכוני פנדה ופינגווין, עלולה להוביל לעונשים חמורים ולנזק של ממש.
באופן עקרוני חנות המכילה מספר פריטים מצומצם יחסית כדאי לקדם עבור ביטויים בעלי נפח חיפוש גדול ואילו חנויות וירטואליות שהיצע המוצרים בהן נרחב רצוי לקדם עבור ביטויי “זנב ארוך” (כלומר כאלה ספציפיים מאוד).
יחד עם זאת און יבין אומר שעבור כל חנות וירטואלית ישנם דגשים ספציפיים, ועל מנת להבטיח קידום אורגני מיטבי יש לבצע מחקר מעמיק ומדויק.
לאחר שהחנות מקודמת היטב בגוגל ומגיעים אליה קונים פוטנציאליים רבים, נותרה רק עוד פעולה אחת – לגרום להם לשלוף את כרטיס האשראי ולרכוש את המוצרים.
1. מידע מפורט על כל מוצר ומוצר כולל תמונות ו-וידיאו במידת האפשר. צעד זה תורם גם להפחתת שיעור הנטישה, שכן גם אם הגולשים הגיעו לדף עם מוצר שלא מעניין אותם, עדיין סביר להניח שהם יתרשמו מאיכות החנות ויחפשו את הפריט בו הם חושקים.
בהקשר זה חשוב לציין כי העתקת תוכן ממקורות אחרים באינטרנט – בין אם יצרן המוצר ובין אם חנות אחרת – אינה מומלצת, שכן תוכן משוכפל הוא בבחינת בד אדום עבור גוגל.
2. משפטים המניעים לפעולה – גם אם הגולש מעוניין במוצר, והמחיר סביר בעיניו, עדיין נדרשת הנעה לפעולה, כך שחשוב לכלול משפטים שכאלה בכל דף ודף. דרך נוספת להניע לפעולה היא להציע מוצרים משלימים לאלה שכבר נמצאים ב"עגלה" של הלקוח וכן מבצעים אטרקטיביים.
3. גישה נוחה לקופה מכל דף ודף באתר – אחד היתרונות של חנות וירטואלית על פני חנות פיזית הוא היעדר הצורך לחכות בתור. חבל למסמס יתרון זה ולהקשות על הגולשים לבצע את הרכישה בפועל ברגע שהם מוכנים לכך.