הקמת חנות אלקטרונית

בעלי עסקים המוכרים מוצרים בתחומים שונים נחלקים לשתי קבוצות: אלה שכבר הקימו חנות אלקטרונית (או כפי שקוראים לה לעיתים, חנות וירטואלית, או חנות מקוונת או אם תרצו חנות אינטרנטית) – ואלה שמבינים שבימינו חנות שכזו היא חובה ונמצאים בשלב זה או אחר של הקמתה.


אחד המרכיבים החשובים ביותר עליהם יש לתת את הדעת בעת בניית חנות אינטרנטית הוא ההנעה לפעולה. כשם שבחנות “רגילה” מושקעים משאבים שונים על מנת לגרום למי שנכנס אליה לרכוש מוצרים, ואם אפשר כמה שיותר, כך גם צריך לעשות בהקמת אתר מכירות חשוב להשקיע תשומת לב ומחשבה, בעיקר בעת ההקמה אבל גם במהלך התפעול השוטף, כדי לגרום לגולשים ללחוץ על “לקופה” לאחר שמילאו את העגלה הווירטואלית בכמה שיותר מוצרים.


איך מבטיחים שמי שנכנס אל חנות אלקטרונית ירכוש כמה שיותר מוצרים?


דפי מוצר מפורטים


כשם שבחנות רגילה יכול מי שמתעניין במוצר כזה או אחר לשאול כל שאלה העולה על דעתו את העובדים בחנות, כך יש לאפשר לגולשים לקבל מידע מפורט ככל האפשר על כל מוצר ומוצר.
המידע כולל מפרט טכני מלא, נתונים רלוונטיים נוספים, כיצד משתמשים במוצר, לאילו מטרות הוא מתאים במיוחד, תמונות ואם סרטוני וידיאו הם רלוונטיים בהחלט כדאי להוסיף גם אותם. אגב, חשוב להימנע מהעתקת טקסטים ממקורות אחרים על מנת שלא להסתבך עם גוגל, שיותר ויותר נוטה להעניש אתרים שמבוססים על תוכן משוכפל.
השוואה בין מוצרים מאותה קטגוריה, כאלה המשמשים לאותה מטרה או כל חתך רלוונטי אחר מעניקה גם היא לגולשים תחושה שמדובר בקנייה מושכלת ועל כן משתלמת, ובהתאם מגדילה את הסיכוי כי אכן תתבצע עסקה.


ניווט פשוט, חלוקה הגיונית לקטגוריות, מנוע חיפוש


כשם שבחנות רגילה המוצרים השונים מחולקים לקטגוריות, ואם החנות בנויה נכון הרי שהניווט בה קל ואינטואיטיבי, כך גם חנויות אלקטרוניות צריכות להיות בנויות בצורה ידידותית המקלה על הגולשים למצוא את מבוקשם – בין אם בזכות חלוקה הגיונית לקטגוריות, בין אם על סמך ניווט פשוט, ובין אם הודות למנוע חיפוש המקנה גישה מהירה לכל פריט.
זכרו: גולש שלא מוצא במהירות את מה שהוא מחפש, עלול לחפש חנות אחרת!


הבלטת מנגנוני האבטחה של מערכת הסליקה


אחד החסרונות המשמעותיים של חנויות אלקטרוניות הוא החשש של גולשים רבים שמא פרטי האשראי שלהם יגיעו לידיים עוינות.
על מנת לפוגג חשש זה חשוב לא רק ליצור מנגנוני אבטחה הדוקים במיוחד סביב האתר אלא גם להבליט זאת, ובכך להשרות ביטחון על הקונים הפוטנציאליים ולסייע להם להקליד את פרטי כרטיס האשראי.


פייפאל


דרך נוספת בה יכולה חנות אלקטרונית להשרות ביטחון על הגולשים היא לאפשר להם לרכוש את המוצרים בהם הם חפצים דרך פייפאל.
כדאי לדעת שחלק בלתי מבוטל מהאנשים הנוהגים לבצע קניות באינטרנט רוכשים מוצרים רק דרך פייפאל, ומי שלא מציע אופציה זו מפסיד פלח שוק רווחי.

מבצעים אטרקטיביים


חנות וירטואלית דינמית איכותית מאפשרת לבעליה להציע מבצעים אטרקטיביים. כדאי לנצל אופציה זו, וכמובן להציע מבצעים משתלמים באמת – בדרך זו גם מניעים את הגולשים לפעולה (במיוחד כשהמבצעים מוגבלים בזמן, והדבר מובלט באתר), גם מרחיבים את היקף הרכישות וגם מגדילים את הסיכוי שהגולשים יחזרו לחנות בתדירות גבוהה (כדי ליהנות ממבצעים נוספים).

כפתור בולט המוביל לקופה


חנות אלקטרונית נהנית מיתרון משמעותי – לא צריך לחכות בתור לקופה. על מנת למקסם יתרון זה חשוב למקם כפתורים המובילים ישירות לדף התשלום בכל שאר הדפים באתר, וכן להפוך אותם לבולטים במיוחד, וכך לגולשים שכבר החליטו לרכוש מוצרים לא יהיה פנאי להתחרט.