אימייל מרקטינג – מה זה ואיך זה מקדם מכירות

אימייל מרקטינג או שיווק מבוסס דואר אלקטרוני הוא שליחת מיילים בעלי פן שיווקי לרשימה מסוימת של אנשים. ברמה הטכנית, כל מייל שאתם שולחים ללקוח קיים או פוטנציאלי יכול להיחשב לשיווק מבוסס דואר אלקטרוני, אך לרוב מתכוונים לאסטרטגיה שיווקית ספציפית ומחושבת יותר. על ידי יצירה של רשימת דיוור, תוכלו לשמור על קשר עם לקוחות, לרכוש לקוחות חדשים, להציע הצעות שיווקיות מגוונות ללקוחות קיימים או ללקוחות פוטנציאליים, ובאופן זה לקדם את המכירות בחנות הוירטואלית שלכם באופן ניכר. 

מערכת דיוור אלקטרוני

הדרך הטובה, הזריזה והיעילה ביותר להשתמש באימייל מרקטינג לצורך שיווק החנות שלכם, או כל אתר באשר הוא, היא להשתמש בשירותיה של מערכת דיוור אלקטרוני. קיימות מספר רב של מערכות שכאלו – ישראליות וגלובאליות כאחד. מערכת טובה הינה בעלת ממשק נוח שתוכלו לתפעל בקלות ובעלת פונקציות מתקדמות לשליחת מיילים יצירתיים שנראים ומרגישים מצוין. באמצעותה תוכלו לשלוח כמות גדולה של מיילים מותאמים אישית בלי עמל רב ותוך שימוש באוטומציה מועילה, ותוכלו לנהל רשימות קשר ולעקוב אחרי הביצועים של קמפיין המרקטינג שלכם. אותן מערכות יעזרו לכם גם להימנע מלהגיע לתיבת הספאם ויקדמו באופן כללי את המכירות שלכם.

 

בניית רשימת דיוור 

על מנת לעסוק במרקטינג באי מייל דרך קבע, יש לבנות רשימת דיוור. מדובר ברשימה של כתובות מייל השייכות לאנשים שהתירו לכם לדוור להם. זה בהחלט לא מומלץ לפנות לאנשים זרים, שאינם מכירים אתכם, ולא נתנו לכם כל הרשאה לשלוח להם הצעות. הדבר יפגע במותג שלכם ויכול אף להביא במקרים קיצוניים לתביעה משפטית. רשימת דיוור היא רשימה של אנשים שהשאירו לכם את כתובת התיבה שלהם באופן אקטיבי ומתוך יוזמתם המלאה, בין אם כשהם נרשמו לאתר, ביצעו רכישה, נרשמו לניוזלטר, הגיבו לקמפיין ממומן – וכו’. 

 

הגדלת הרשימה 

על מנת ליצור קמפיין אימייל מרקטינג אפקטיבי, יש לחתור באופן מתמיד להגדלת הרשימה שלכם, ולא משנה מה גודלה בשלב זה. השאלה המתבקשת היא – מי ולמה ישאירו לכם כתובות דוא"ל בלי סיבה, ובפרט בהתחשב בכך שהם מקבלים מיילים רבים גם כך? לצורך כך לרוב יש לפתות אותם ולהעניק להם דבר-מה במתנה. זה יכול להיות למשל דוגמית של מוצר במתנה או הבטחה לקבל תוכן איכותי. תוכלו לצאת בקמפיין שיווקי לצורך הגדלת הרשימה ו/או להקדיש לכך חלק באתר, שיניע את הגולשים להשאיר כתובת מייל בתמורה לאותה מתנה בעלת ערך עבורם. 

 

חלוקת הרשימה לקבוצות 

כאשר הרשימה שלכם תופחת, לרוב יש לחלק אותה לתת-קבוצות, ולדוור לכל קבוצה באופן פרטי. היתרון בכך ברור – ככל שאנשים מרגישים שהמסרים רלוונטיים, אקטואליים ואישיים יותר עבורם, כך הסיכוי שהם ינקטו בפעולה, כמו למשל ביצוע רכישה בחנות וירטואלית – הוא גבוה יותר. את החלוקה לקבוצות ניתן לבצע לפי תחומי עניין, וותק כלקוחות, הדרך שבה הם נרשמו לרשימה – וכו’. מדובר בהחלטה שלכם כיצד לחלק את האנשים שברשימה לקבוצות שונות, וכל מקרה לגופו. 

 

הצעות שיווקיות שאפשר לשלוח 

אימייל מרקטינג הוא תחום מגוון מאוד. כשמדובר בחנויות וירטואליות שמוכרות מוצרים, המיילים שאתם שולחים ללקוחות שלכם יכולים לעסוק, לצורך ההשראה שלכם, בנושאים הבאים – מבצעים חדשים, הטבות וקופונים ספציפיים, הצעה להשלמת רכישה לאחר נטישת עגלת הרכישה באתר, קישור למאמר שכתבתם, הזמנות להשתתפות באירועים, יידוע לגביי מוצרים חדשים בקטלוג או מוצרים שחזרו למלאי או כל שינוי, חדשה ועדכון רלוונטיים – ועוד. אלו דוגמאות נפוצות, ואפשר להגות גם אחרות.

 

לשפר את אחוזי הפתיחה 

אז יש לכם רשימה, וחילקתם אותה לקבוצות, ואתם מדוורים לכל קבוצה מיילים רלוונטיים ומהונדסים במיוחד עבורה. בשביל לקדם מכירות בצורה יעילה, צריך שהאנשים שברשימה שלכם גם יקליקו על המייל בתיבה – ויקראו את מה שכתבתם והכנתם עבורם. יש מספר טקטיקות להשתמש בהן על מנת לשפר את אחוזי ההקלקה שלכם: בחירת כותרות מושכות, מעניינות ובעלות נימה אישית, תזמון נכון של המיילים, תדירות שליחה מדויקת ולא גבוהה מדי, שימוש בתוכן ויזואלי כמו אינפוגרפיקות, כתיבה היתולית וזורמת – ועוד. ככל שתשחיזו את המיילים שלכם, כך תחרטו בזיכרון של הגולשים, ותגדילו את הסיכויים שהם יפתחו גם את המיילים הבאים שלכם – וגם את הקישורים בתוך המיילים, שמובילים לדפים פנימיים בחנות האינטרנטית שלכם.