איך עיצוב חנות וירטואלית מגביר את המכירות?

 אם עד לפני זמן לא רב השאלה שהעסיקה בעלי עסקים בתחומים רבים הייתה האם לפתוח חנות באינטרנט או להסתפק בחנויות “פיזיות”, הרי שכיום כבר יותר ויותר ברור שהתשובה על השאלה הנ"ל היא כמובן שלפתוח, ושהשאלה הנכונה אותה יש לשאול היא איך לבנות את החנות כך שהיא תמלא את ייעודה על הצד הטוב ביותר, וכנגזרת משאלה זו – איך לעצב את החנות הווירטואלית כך שהמכירות תהיינה מקסימליות.

עיצוב חנות וירטואלית, חשוב להדגיש, שונה מעיצוב אתרים אחרים שכן במקרה של חנות המטרה העיקרית היא למכור מוצרים, ועל מנת לעשות זאת יש לשים לב למספר דגשים ובראשם יצירת תחושת אמינות (על מנת לפוגג חששות של קונים פוטנציאליים), גישה נוחה לכל מוצר ומוצר והבטחת חוויית רכישה מלהיבה.

עוד חשוב להדגיש שאמנם הפרמטרים העיקריים המשפיעים על הסיכוי כי הגולש אכן יבצע קניות בחנות הווירטואלית הם המחיר והאופן בו נתפש העסק שמאחורי האתר בעיניו, אבל גם לעיצוב השפעה בלתי מבוטלת, כשבמקרים רבים הגולש כלל לא מודע לדרכים בהן החלטות עיצוביות משפיעות על הנטייה שלו לקנות או לוותר.

 

תבניות קיימות או עיצוב מותאם אישית?

 

אחת הדילמות העיקריות במהלך עיצוב חנות וירטואלית היא האם להשתמש בתבניות קיימות או שמא לרכוש עיצוב מותאם אישית לצרכים הספציפיים שלכם.

לכל חברה או איש מקצוע העוסק בנושא בניית אתרים בכלל ובבניית חנות אינטרנטית בפרט יש מגוון רחב של תבניות קיימות, ובאופן טבעי שימוש בתבנית שכזו מוזיל משמעותית את עלות הקמתה של החנות.

מצד שני, עיצוב מותאם אישית עשוי להניב חנות יפה הרבה יותר ולא רק יפה יותר אלא גם כזו המבטיחה חווית משתמש מוצלחת במיוחד, שמן הסתם תגביר את המכירות – אולם כמובן שעיצוב מותאם אישית מחייב השקעה משמעותית יותר.

לדילמה הנ"ל אין, באופן טבעי, תשובה חד משמעית, אולם רוב אנשי המקצוע מסכימים כי פרט למקרים ייחודיים ויוצאי דופן בהחלט ניתן “להסתפק” בתבנית קיימת, שכן המגוון שלהן הוא כה רחב והאפשרויות העיצוביות הן כה עשירות, עד שקרוב לוודאי כי גם לכם תימצא תבנית שתהווה פלטפורמה אידיאלית לחנות שלכם.

אופציה נוספת היא שימוש בתבנית קיימת עם תוספת ספציפית, דוגמת לוגו שייוצר במיוחד עבורכם ויוטמע בחנות, או סליידר בכותרת דפים שונים בחנות. בדרך זו ניתן גם לבנות חנות וירטואלית בעלות נמוכה יחסית וגם ליהנות ממראה ייחודי.

 

עיצוב חנות וירטואלית גם לסמארטפונים

חלק גדול מהרכישות המקוונות בימינו מתבצע דרך סמארטפונים, ועל כן כשמדברים על העניין של  עיצוב חנות וירטואלית ברוב רובם של המקרים חשוב להקפיד שהעיצוב יהיה רספונסיבי – כלומר כזה שמותאם לכל הגדלים והסוגים של המסכים הקיימים בימינו.

אופציה אחרת היא יצירת מספר חנויות וירטואליות שיפעלו במקביל – האחת למחשבים נייחים והשנייה לסמארטפונים – אולם פתיחת חנות וירטואלית כפולה דורשת משאבים רבים יותר הן בשלב ההקמה והן בשלב התחזוקה (אם למשל רוצים להציע לגולשים מבצע אטרקטיבי צריך לעדכן את שתי החנויות, כנ"ל כשהמבצע מסתיים ובעצם כל שינוי מחיר צריך לבצע בכפילות).

 

דגשים נוספים בנוגע לעיצוב חנויות וירטואליות

עיצוב חנות וירטואלית נועד כאמור להבטיח חווית משתמש נעימה ומלהיבה.

לשם כך יש להשתמש בצבעים וגוונים המתאימים לאופי החנות ולקהל היעד העיקרי הצפוי להגיע אליה. כך, לדוגמה, אם מדובר בחנות המוכרת אופנה צעירה וטרנדית ניתן להשתמש בשילובים יותר נועזים ואילו בחנות אינטרנטית שמוכרת מוצרים רפואיים כדאי להשתמש בגוונים ועיצובים המשדרים אמינות ובריאות.

המלצה נוספת היא לא להגזים עם גירויים ויזואליים שיגנבו את תשומת הלב מהמוצרים, שהרי בסופו של דבר המטרה היא לא לסחרר את חוש הראייה אלא לפתות את חוש הקנייה.