חנות וירטואלית לבגדים - כך תיצרו לעצמכם מלתחה מושלמת

כשאנחנו מדמיינים קניית בגדים כמעט תמיד צצות אצלנו בראש תמונות של חנויות עמוסות מדפים וקולבים, המתנה בתור עד שאחד מתאי המדידה יתפנה, החלפת הבגדים שאנחנו לובשים באלה שאנחנו שוקלים לרכוש, סיבוב מול המראה ועוד אחד, התלבטות, בדיקת אופציות נוספות ועוד מדידות ובסופו של דבר המתנה בתור לקופה, תשלום ואז הצגת הבגדים החדשים לחברים, בני משפחה ושאר מכרים על מנת לקבל את המחמאות המתבקשות. אבל ישנה עוד דרך להעשיר את המלתחה – חנות וירטואלית לבגדים.

המותגים הגדולים בתחום האופנה, רובם ככולם, כבר פתחו זה מכבר חנויות אינטרנטיות, ובנוסף ישנם לא מעט פורטלים המוקדשים לתחום ספציפי והמאפשרים רכישת נעליים, בגדי מעצבים, אקססוריז, מעילים, בגדי ספורט וכל מה שצריך כדי ליהנות ממלתחה מגוונת ומרשימה.

 

היתרונות של חנות וירטואלית

 

לרכישה בחנות וירטואלית לבגדים ישנם מספר יתרונות מובהקים, כשהבולטים שבהם הם:

* חיסכון בזמן – אמנם שוטטות בין חנויות בגדים (בין אם בקניון ובין אם ברחוב המתאפיין בריבוי חנויות שכאלה) היא חוויה חיובית בסך הכל, אולם היא גם מאלצת אותנו לפנות זמן רב ויקר, ולא תמיד יש לנו את הפנאי לכך. רכישת בגדים בחנות אינטרנטית חוסכת לנו את ההגעה לחנות, את הפקקים, את החיפוש המתסכל אחרי חנייה (כשאפילו החניונים בקניונים מאלצים אותנו לא פעם להסתובב כמה וכמה פעמים עד שמתפנה מקום), את ההמתנה בתור לקופה וכו’.

* מגוון רחב – קנייה בחנות בגדים וירטואלית מאפשרת לנו לשוטט במגוון רחב מאוד של חנויות, כשאל האתרים הישראליים ההולכים ומתרבים מצטרפים כמובן שפע האתרים מחו"ל. המגוון העצום מקנה לנו גישה לפריטי לבוש שכלל לא הגיעו לחנויות הבגדים בארץ, ובנוסף בזכות שלל האופציות נוכל תמיד למצוא את הפריטים שיושבים עלינו בול ושאיתם ניראה בדיוק כמו שאנחנו חולמים ולא ליד.

* מחיר נוח – במקרים רבים מחירי פריטי הלבוש בחנות וירטואלית לבגדים זולים יותר מאשר בחנויות הפיזיות, וזאת לנוכח עלויות התפעול הנמוכות יותר של חנות באינטרנט (אסור לשכוח שחלק גדול מחנויות הבגדים ממוקמות בקניונים, ועל כן משלמות דמי שכירות ודמי ניהול גבוהים מאוד, שכמובן באים לידי ביטוי גם במחיר לצרכן).

לצד היתרונות של חנות וירטואלית לבגדים יש לרכישה בחנות זו גם יתרון שאי אפשר להתעלם ממנו ויש לקחת אותו בחשבון: אי אפשר למדוד בה את הבגדים. אמנם סביר להניח שבעתיד (ואולי אפילו הקרוב) כבר תהיינה מערכות שכן תאפשרנה לנו למדוד בגדים בחנות אינטרנטית, אולם כרגע רכישה בדרך זו מחייבת אותנו לדעת בדיוק מהן המידות שלנו. חיסרון נוסף הוא שאי אפשר לראות איך נראים עלינו צירופי בגדים שונים, אולם ניתן להתגבר על חיסרון זה באמצעות מעט דמיון.

בשנים האחרונות הרכישה באינטרנט תפסה תאוצה והפכה להיות דבר מן המניין, כמעט כולם רוכשים באינטרנט, בין אם רוכשים בגדים, מוצרי אלקטרוניקה, משחקים, גיפט קארד ועוד המון דברים.

רכישה באינטרנט הפכה בשנים האחרונות לכלי רווחי והמון חברות משקיעות את מיטב כספם כדי ליצור חנות שתגדיל את המכירות שלהם.

חנות וירטואלית טרפה את כל הקלפים ולכן השימוש בה הוא חובה לכל חברה שמוכרת מוצרים, חברה שלא נמצאת באינטרנט מפסידה המון לקוחות פוטנציאליים שיכולים להגדיל את ההכנסות החודשיות.

 

דגשים בבניית חנות וירטואלית לבגדים

 

פתיחת חנות וירטואלית היא צעד משתלם מאוד לכל מי שיש לו חנות בגדים “פיזית” (ולמעשה גם למי שלא), אבל לפני שממהרים לבנות אתר שיהווה חנות וירטואלית לבגדים חשוב לזכור מספר דגשים:

* חלוקה נוחה לקטגוריות – חשוב להקפיד שכל גולש יוכל להגיע לפריטים הרצויים מבחינתו בקלות ובנוחות, כך שלמשל מי שמחפש חולצה מחויטת לגבר יוכל להגיע לקטגוריה הזו בלחיצת כפתור אחת או מקסימום שתיים.

* צילומים משובחים – כשאנחנו קונים בגדים הדבר החשוב לנו ביותר הוא איך הם נראים, וחשוב להציג אותם באתר במלוא הדרם. בנוסף אם ישנו פריט שמגיע במספר צבעים או גוונים חשוב שהגולשים יוכלו לראות את כל האפשרויות.

*  מדיניות החזרות – אחד החסמים העיקריים שעדיין מרתיעים לקוחות פוטנציאליים מלרכוש בגדים באינטרנט הוא החשש שמא הם לא יתאימו להם. פירוט מובלט של מדיניות ההחזרות יסייע לפוגג חשש זה ויגביר את המכירות בצורה משמעותית.