חנויות וירטואליות נבנות בעזרת אחסון אתרים בענן

הכתבה באדיבות חברת גלקום המספקת שירותי אחסון אתרים מקצועיים ואמינים

בתהליך הבניה של החנות הווירטואלית לעסק שלכם, ישנו נושא אשר חשוב מאד לשים עליו את הדגש, וזהו נושא האחסון. כידוע לכם, חנות וירטואלית, כמו כל אתר אינטרנט זקוקה לשרת שעליו כל המידע שלה יאוחסן. לא פעם, יש צורך כמובן בכמות מספקת בשרת, בכדי שהאתר יעלה בצורה מהירה כמה שיותר אצל משתמשי הקצה השונים. סוגיית האחסון היא חשובה משום שאחסון שאיננו תקין או מספק עלול לגרום לאתר לעלות באופן אטי או עם תקלות, אך מהצד השני אם נרכוש יותר מידי מקום, אולי ייווצר מצב שבו נשלם מחיר גבוה מאד עבור שירותי האחסון של החנות הווירטואלית שלנו, מבלי שאנחנו צריכים בהכרח את כל השירותים מהשרת. על כן, פותח בשנים האחרונות הקונספט של אחסון אתרים בענן, אשר מאפשר לנו גם לשלם מחיר הוגן – וגם לקבל שירותים טובים יחסית.

 אחסון חנות וירטואלית בענן

מהם היתרונות של האחסון בענן?

כאשר מדובר על האחסון של החנות הווירטואלית במסגרת של שירותי ענן, יש להבין למה בדיוק הכוונה. באופן עקרוני,כל אתר שמור על שרת, אך השאלה היא קודם כל היכן השרת עצמו ממוקם – האם הוא ממוקם במשרדי החברה, או לא. במקרים רבים, אנשים בורחים לאחסן את האתר שלהם על שרת מרוחק, בחוות שרתים שבה צוות מקצועי יטפל בה.

אולם, כשמדובר על אחסון אתרים בענן, הכוונה היא לקחת את הרעיון הנ"ל צעד אחד קדימה. אם בשרת מרוחק רגיל, יש ממש הקצאה פיזית וחלוקה של משאבים של חומרת השרת בין האתרים השונים שיושבים עליו, הרי שבשירותי ענן, מדבור בעצם על שרת וירטואלי, או כפי שהוא נקרא לעתים – שרת VPS. על שרת זה, יוצרים בעצם מספר סביבות עבודה וירטואליות. סביבות עבודה אלו הן סביבות וירטואליות – משום שהן לא בהכרח תופסות מקום ממשי וספציפי על השרת – אלא כאמור נעשית להן הקצאה אוטומטית של משאבים לפי השימוש בהם. זה אומר שכל אתר מקבל בדיוק את כמות החומרה שהוא צריך באופן מיידי ונתון. כך גם לא ייווצר מצב שבו מצד אחד תקבלו מעט מידי משאבים, או תשלמו יותר מידי על משאבים עודפים.

מעבר לכך, לאחסון של החנות הווירטואלית על הענן, יש עוד כמה יתרונות משמעותיים מאד. חלוקת המשאבים בשרתי VPS היא חלוקה מהירה ויעילה מאד – והדבר בסופו של דבר משפיע על משך הטעינה של האתר, שתמיד יהיה מהיר. יתרה מזאת – אם אתם מבינים שאתם זקוקים ליותר משאבים עבור החנות הווירטואלית שלכם, אפשר לבצע את השדרוג בצורה נוחה ופשוטה יחסית, מבלי שהדבר כרוך בשינוי החומרה.

 

גמישות מלאה לחנות הווירטואלית

לסיכום, כשמדובר על אחסון של אתרים בתוך שרת ענן, יש לא מעט יתרונות שאתם תוכלו לקבל מהתהליך הנ"ל. חשוב מאד לשים לב לסוגיה הזו בתהליך הבניה של החנות הווירטואלית שלכם, משום שכאמור – ההשפעה הסופית על החנות היא משמעותית מאד.