צור קשר עוד היום

ותהנה מחנות וירטואלית בסטנדרטים הגבוהים ביותר

שם
טלפון

בלוג

בלוג

מבחר כתבות מרתקות בנושאים קרובים אליך

לקנות מהאוטובוס- מדוע חשוב שהאתר שלך יתאים למובייל ולטאבלט

 כמות הסמארטפונים והטאבלטים בארץ ובעולם הולכת ועולה. ישראל, אחת המעצמות הסלולריות, מובילה את מצעד הפעולות המבוצעות בטאבלטים ובסמארטפונים באחוזים גבוהים, שנמצאים בסימן עליה מתמדת. הנה כמה מספרים, לסבר את האוזן:

  • יותר מ- 20% מהרכישות המבוצעות דרך האינטרנט בעולם כולו, מבוצעות דרך מובייל או טאבלטים.
  • מעל 60% מבעלי הטאבלטים מבצעים רכישות מקוונות דרך הטאבלט.
  • 44% מהישראלים מבצעים סקר מחירים דרך מובייל או טאבלט לפני שהם רוכשים מוצרים – גם אם בחנות פיזית.
  • 23% מהישראלים קוראים ביקורות על מוצרים שהם שוקלים לרכוש.
  • 14% מהישראלים משתמשים בקופונים המוצעים ברשתות החברתיות (בסגנון שתף וקבל…).
  • 30% מהישראלים מממשים קופון באמצעות הסלולר במעמד מכירה.
  • 25% מהישראלים סורקים ברקודים לקבלת מידע או הנחות על מוצרים.

המספרים האלה, שהם גבוהים כבר עכשיו, הולכים ועולים בקצב מעורר השתאות. וזו הסיבה, שבין אם האתר שלך מספק מידע, מוכר, מספק המלצות או מהווה רשת חברתית, בין אם אתה מעוניין ביותר גולשים, יותר זמן גלישה או יותר מימוש מטרות (Goals) כמו מילוי טפסים או ביצוע רכישה – חשוב שהאתר שלך יציע התייחסות הולמת לכל גולש, בכל פלטפורמה.

 

מה בעצם הבעיה?


בעשור האחרון, ראינו מסכי מחשב (בנייחים ובניידים) שהולכים וגדלים. לפתע, “הגיח” מסך האייפון בגודל 4 אינץ’ – פצפון. מסכי הטאבלטים והסמארטפונים אמנם גדלו, התחדדו והשתפרו – אבל ביחס למסכים בהם הורגלנו לצפות באתרי אינטרנט – הם שונים לגמרי.

אתרים שנבנו עבור מסכים של מחשבים, הם בדרך כלל אתרים רחבים, שיש בהם אלמנטים קטנים. בצפייה באתרים אלה על מסכי מובייל או טאבלטים, הם פשוט נראים נורא. הגולשים צריכים למתוח את הדף, לגלול ימינה ושמאלה, ואז ללחוץ על קישור כלשהוא ושוב להתאים את הדף לצפייה. בהתחלה, כל זה היה בסדר. אבל היום, כשיותר ויותר אתרים מציגים אפשרות מותאמת לגלישה נוחה בסמארטפון, מי שלא מתאים את האתר שלו לגלישה במסכים בגדלים שונים – פשוט נשאר מאחור.

 

אנחנו רואים אותך, ואנחנו יודעים להציג את המידע באופן שיהיה לך נוח


המסר המשודר על ידי אתר המוצג רע במסכי טאבלטים וסמארטפונים הוא – אנחנו לא מתאימים את עצמינו עבורך. רוצה לקרוא את מה שיש לנו להגיד? תצטרך להתאמץ.
מכיוון שהרגלי הגלישה באינטרנט דווקא מאופיינים במיוחד בחוסר המוכנות של גולשים להתאמץ על מנת להשיג מידע, כנראה שגישה כזו הי אנטי-שיווקית ולא תקדם את האתר ותסייע לו לצבור פופולאריות.
אם כן, מומלץ לבחור בגישה שיווקית אחרת, גישה האומרת – זה לא משנה איך הגעת אלינו, אנחנו נדאג להגיש לך בדיוק את המידע שאתה רוצה לקרוא, בדיוק את המוצר שאתה רוצה לרכוש – וכל זאת, בקליק אחד, בנוחות ותוך מתן האפשרות לביצוע כל הפעולות (כמו רכישה או יצירת קשר, שיתוף ברשתות החברתיות או כתיבת תגובה) בקלות יתרה ובדרך שהיא מובנת מאליה.

 

אתר מותאם לכל רזולוציה


כיום, ניתן לפתח אתר אינטרנט שמשתנה לבד על פי גדלי המסך של הגולש. כך, אותו אתר נראה באופן שונה ומותאם במסכים רחבים, גם אם הם ענקיים, ובמסכים קטנים (אפילו מסכי הארבעה אינץ’ של אייפון 4), בתצוגה לאורכם או לרוחבם. איך? גליונות העיצוב (ה- CSS) של האתר יודעים לספק מה שנקרא breakpoints, ברייקפוינטים, הנקבעים בדרך כלל על פי רוחב המסך בפיקסלים, ובהתאם לרוחב המסך הנבחר, האלמנטים מוצגים בגדלים שונים, במיקומים שונים, או בקיצור – האתר מקבל מראה אחר המתאים למימדי המסך.

ההשקעה בהתאמת האתר לרזולוציות שונות היא השקעה לא קטנה. יש צורך לאפיין את השינויים הנדרשים עבור המסכים השונים, לקחת בחשבון את הפירושים השונים המתבצעים לפקודות האינטרנט על ידי דפדפנים שונים המאפיינים סמארטפונים וטאבלטים, וביצוע שינויים אלה בפועל (לדוגמה, מקובל את התפריט הראשי של האתר לפרוס לרוחב האתר במסכי מחשבים וטאבלטים, אולם במסכים צרים של סמארטפונים מציגים אותו כתיבת בחירה מצומצמת).

כל אתר קיים יכול להוסיף התייחסות בגיליונות העיצוב לרזולוציות שונות. ההמלצה היא ברורה – התאימו את האתר שלכם לגולשים בפורמטים השונים, והשיגו עוד גולשים מפלטפורמות שכיחות שהפופולאריות שלהם גואה.