אם פעם השאלה אותה שאלו את עצמם בעלי עסקים הייתה האם בניית חנויות וירטואליות היא צעד כדאי, הרי שכיום כבר ברור לחלוטין שהתשובה לשאלה הנ"ל היא חיובית, וההתלבטות העיקרית היא איזו חנות לבנות ועוד קודם לכן, או בעצם במקביל, בידי מי להפקיד את התהליך של בנייה של חנות דיגיטלית.
באופן טבעי ישנן לא מעט דילמות לפני שנכנסים לתהליך – עבור כל מי שעומד להיכנס לתהליך של בניית חנות וירטואלית המלצות חשובות במיוחד הן לבדוק מספר חברות בנייה, להקפיד על עיצוב מושך עין וממשק שמבטיח חוויית משתמש מוצלחת ובעיקר להניע את התהליך בלי היסוסים מיותרים שכן העתיד של הקניות, ובעצם כבר ההווה, נמצא ללא ספק ברשת.
כולנו מכירים פלטפורמות מסחר אלקטרוני שבהן אפשר לקנות בקלות פריטים שמקורם ברחבי העולם. בעיקרו של דבר, אתר מכירות משקף את חווית הקנייה הפיזית בפלטפורמה דיגיטלית.
בחנויות פיזיות אנו נתקלים במוצרים, בסידורי התצוגה שלהם, במוכרנים שלרוב מציעים עזרה ועוד.
באופן דומה, באתר מכירות אנו מנווטים בין קטגוריות מוצרים, צופים בפרטי מוצר בודדים, משתמש במערכות תשלום אלקטרוניות, ולפעמים גם מקיימים אינטראקציה עם נציגי שירות לקוחות וירטואליים לצורך הכוונה למוצר כזה או אחר, אשר יענה על הצרכים הספציפיים שלנו.
יצירת אתרים כאלה כרוכה בשילוב מאפיינים קמעונאיים טיפוסיים, הבטחת ממשק אטרקטיבי וידידותי למשתמש, שירות ללקוחות פוטנציאליים, ואולי הכי חשוב: הצעת שיטת תשלום נטולת טרחה כדי להבטיח שביעות רצון מלאה של הקונים.
מסע בנייה של חנות דיגיטלית או אתר ממוקד מכירות מתחיל בתוכנית העיצוב שלו.
פלטפורמת מסחר אלקטרוני בעצם מאפשרת להקים אתר לקניות מקוונות, תוך עדיפות לתכונות ספציפיות. בעוד שחלקכם עשויים למצוא את זה מאתגר וגוזל זמן להקים, פלטפורמות כמו קונימבו מפשטות את התהליך, ומבטיחות להפעיל את החנות שלך תוך 30 יום בלבד.
זה חיוני לכל מערך מסחר אלקטרוני לסייע לבעלי עסקים ולהגדיל את האוטונומיה שלהם בניהול החנות, להוסיף הצעות חדשות, לעדכן מלאי, לשנות מחירים ודברים נוספים באתר. הפלטפורמה של קונימבו מציעה אינספור פיצ’רים ואפשרויות לנוחות בעלי האתרים.
השקת חנות מקוונת ללא מערכת שנמצאת מאחורי הקלעים ומאפשרת לבעל האתר לנהל את העניינים כמו שצריך, עלולה להוות בעיה משמעותית לבעל החנות, מה שעלול להיתרגם לירידה במכירות האתר.
בניית פלטפורמת מסחר אלקטרוני יכולה להיות מורכבת וארוכה. עם זאת, סיום שלב היצירה אינו מסמן את הסוף. חנות בנויה היטב, דיגיטלית או פיזית, זקוקה ללקוחות לצורך חיוניות. ללא דריסת רגל משמעותית בשוק, אפילו החנות המשובחת ביותר מסתכנת בקיפאון.
לאחר יצירת האתר, יש להתמקד בקידום שלו כדי למשוך צרכנים ולהגביר את המכירות.
אסטרטגיית קידום מכירות מקוונת נפוצה כוללת אופטימיזציה של אתרים למנועי חיפוש, בעיקר גוגל, מנוע החיפוש המוביל בעולם. טקטיקות שיווק דיגיטליות מגוונות, מקידום בפלטפורמות כמו פייסבוק, פרסום מודעות בתשלום דרך קמפיינים של גוגל או פייסבוק, ועד למתודולוגיות קידום מקוונות אחרות המוכרות בעולם, יכולות להגביר את התנועה לאתר, ובכך לחזק את המכירות.
מבחינת בעלי עסקים הניצבים לפני פתיחת חנות וירטואלית קבלת המלצות על חברת בניית חנויות וירטואליות כזו או אחרת תמיד מתקבלות בברכה, וזו גם אחת הדרכים הטובות באופן כללי להגיע לאנשי מקצוע מעולים – בזכות המלצות מפה לאוזן, שמטבען הן אמינות לחלוטין וברוב רובם של המקרים נטולות אינטרסים זרים.
עבור בעל עסק שלא קיבל המלצות שכאלה מומלץ לבחון מספר חברות המתמחות בבניית חנויות אינטרנטיות, ובעצם גם כשיש המלצות ספציפיות עדיין כדאי בכל זאת לבצע סקר שוק (גם אם ההמלצה שקיבלתם אותנטית, היא לא בכל המקרים רלוונטית לגביכם, שכן למשל מי שבונה בהצלחה אתר קטן ונישתי לא בהכרח יצטיין בבניית חנות וירטואלית גדולה).
חשוב מאוד לא להשוות את ההצעות השונות רק מבחינת המחיר. למרבה הצער אל שוק בניית האתרים באופן כללי ובפרט בתחום של בניית חנויות וירטואליות חדרו לא מעט אנשי מקצוע שאינם מתאפיינים ברמה גבוהה, וזאת בלשון המעטה – בעיקר עקב השכלולים הטכנולוגיים שמקנים לכל אחד כמעט את היכולת הטכנית לבנות אתר.
יחד עם זאת מאחר שבניית אתר, כל אתר, ובפרט חנות אינטרנטית, אינה רק מלאכה טכנית של תכנות אלא מהלך כולל המחייב חשיבה מעמיקה על אספקטים רבים, הרי שהפקדת המשימה בידי אדם חסר ניסיון ויכולות חיוניות (אפיון צרכי העסק, פילוח קהל יעד, עיצוב ועוד ועוד) תוביל לחנות אולי זולה אבל גם כזו שלא תמשוך לקוחות ולא תמצה את הפוטנציאל כלל.
לקראת בניית חנות וירטואלית ובפרט בניית אתר מכירות, ההמלצות החשובות במיוחד הן על עיצוב מושך לעין שידרבן את הגולשים לרכוש את מוצרי החנות (בדיוק כמו בחנות “פיזית”) ועל יצירת ממשק משתמש נוח, אינטואיטיבי וגם כן כזה שמדרבן את המגיעים לאתר לבצע רכישות.
מבחינת עיצוב חנות וירטואלית הדגש העיקרי הוא על תמונות מחמיאות לכל המוצרים.
זכרו – בחנות פיזית ניתן לגרות את כל החושים של הקונים הפוטנציאליים, ואכן בעלי עסקים משתמשים בשיטות שונות כדי לעשות זאת, ואילו בחנויות וירטואליות חוש המישוש וחוש הריח מנוטרלים (לפחות לעת עתה; בעתיד, מן הסתם, יימצאו פתרונות גם לכך) ועל כן חשוב במיוחד להשפיע על חוש הראייה.
ממשק המשתמש חייב לאפשר גישה מהירה לכל פריט ופריט, הן על ידי חלוקה מושכלת לקטגוריות ותת קטגוריות וניווט מהיר ביניהן, והן על ידי מנוע חיפוש פנימי יעיל.
בנוסף חשוב לאפשר גישה מיידית לקופה מכל מקום ומקום בחנות הווירטואלית.
עבור מי שעומד לפני בניית חנות וירטואלית המלצות חשובות נוספות הן לדאוג שהחנות תעבוד היטב גם בסמארטפונים, שכן חלק גדול מהקניות ברשת מתבצע באמצעותם, ועל כן יש לבחור חברות בעלות ניסיון באתרים רספונסיביים או ייעודיים, וכן לא להתפשר בנושא האבטחה שהינו קריטי להצלחת חנויות וירטואליות.