חנות וירטואלית יד שנייה

חושבים על פתיחת חנות יד שניה? אנו בקונימבו מומחים בהקמת חנויות וירטואליות בכל תחום אפשרי כולל חנות יד שניה. למידע נוסף, אתם מוזמנים להשאיר את את הפרטים שלכם כאן

 אתרי יד שניה

 

 חנויות יד שנייה הן טרנד בולט למדי בימינו, ובאופן טבעי גם באינטרנט הן הולכות ומתרבות ומציעות חווית קנייה נעימה ונוחה ובעיקר שלל פריטים ייחודיים.

 

הסיבות לפופולאריות של חנויות יד שנייה וירטואליות

 

הקמת חנות וירטואלית יד שנייה כבר אינה עסק יקר כבעבר, הן בזכות השתכללות הטכנולוגיות המשמשות לבניית אתר שהוא חנות באינטרנט והן לנוכח התחרות הרבה יחסית בתחום זה
(אם כי חשוב להדגיש כי בבניית אתרים בכלל ובבניית חנויות אונליין בפרט לא כדאי להתפשר על האיכות רק כדי לחסוך כמה שקלים).

בהתאם ישנן כאמור יותר ויותר חנויות אינטרנטיות המציעות פריטי יד שנייה, ומאחר שהן רווחיות הרי שבאופן טבעי עוד ועוד גורמים מבקשים להיכנס לענף וליהנות אף הם מעלויות תפעול נמוכות
ולקוחות מכל רחבי הארץ (ובמקרים מסוימים גם מכל רחבי העולם) – ומקימים אף הם חנות וירטואלית שכזו, והנה לכם סיבה נוספת לפריחת הענף כולו (
שאגב, תורם לאיכות החיים של כולנו, וזאת בזכות ה- re-use שהוא אחד משלושת ה-r-ים שתורמים לאיכות הסביבה ביחד עם reduce ו- recycle).

 

 

מה מציעה חנות וירטואלית יד שנייה ומה ההבדל בין וינטג’ לרטרו?

 

חנות וירטואלית יד שנייה מציעה, כמתבקש משמה, פריטים – ובפרט בגדים, נעליים, אקססוריז ושאר פריטי אופנה למיניהם – שכבר היו בשימושם של בני אדם
אולם הם נשמרו במצב טוב כמובן כך שעדיין ניתן לעשות בהם שימוש.

בהקשר זה כדאי להכיר שני מושגים רלוונטיים – וינטג’ ורטרו. וינטג’ פירושו פריט לבוש שיוצר בעבר בהתאם לרוח אותה תקופה. רטרו הוא פריט לבוש שיוצר בהווה,
בסגנון שהיה רווח בעבר. בחנות יד שנייה, בין אם פיזית ובין אם וירטואלית, ניתן למצוא באופן טבעי פריטי וינטג’ רבים, מתקופות שונות ומגוונות, אולם כמובן שייתכנו
גם פריטי רטרו שהיו בשימוש אדם אחד וכעת מוצעים למכירה מחודשת. באופן כללי ישנן חנויות וירטואליות לפריטי יד שנייה המתמקדות בתחום ספציפי (למשל נעליים)
ואחרות שמציעות מנעד רחב יותר של מוצרים בשלל סגנונות.

 

 

על מה חשוב להקפיד כשמקימים חנות יד שנייה וירטואלית? 

חנות וירטואלית

מי שחולם על הקמת חנות וירטואלית יד שנייה חייב ראשית כל להקפיד על מלאי מגוון ובעיקר ייחודי, בדיוק כמו חנות יד שנייה שאינה ממוקמת במרחב הווירטואלי אלא בלוקיישן פיזי.

מגוון רחב של פריטים הוא כמובן דבר חשוב בכל חנות בכל תחום, אולם כשמדובר בחנות אינטרנטית לפריטי יד שנייה זהו פקטור חשוב במיוחד להצלחת החנות, שכן כל פריט
הינו ייחודי ומאחר שלכל לקוח טעם מובחן משלו, ואם הוא לא ימצא פריטים בהתאם לטעמו הוא עלול שלא לשוב יותר לאותה חנות. מסיבה זו חשוב גם לבנות חנות וירטואלית או חנות אונליין
שניתן לעדכן אותה בקלות, כך שכשמגיעים פריטים חדשים ניתן יהיה להציגם מבלי לבזבז זמן יקר או משאבים אחרים.

עוד מרכיב חשוב בהצלחת חנות וירטואלית למוצרי יד שנייה לא קשור לפן הטכני של הקמת האתר אלא להתנהלות השוטפת: איכות הפריטים הנמכרים חייבת להיות ללא רבב,
שכן אם בחנות פיזית הלקוחות רואים ומרגישים באופן ישיר את הפריט בו הם חושקים, באינטרנט אין זה כך, ומי שיקבל סחורה באיכות לקויה יחזיר אותה, יגרום לטרדה והוצאות מיותרות
שלא לצורך ובסופו של דבר החנות לא רק שלא תרוויח אלא גם תפסיד (ובנוסף המוניטין שלה ייפגם).

בנוסף, בדומה לכל חנות וירטואלית שהיא, חשוב מאוד להציג בחנות יד שנייה אינטרנטית תמונות מושכות, ללוות אותן בטקסט משכנע
(שהרי קניית פריט יד שנייה היא גם הצהרה אופנתית) ולאפשר גישה נוחה לקופה מכל דף ודף באתר, על מנת שכל רצון לרכוש פריט יוכל להיות ממומש מיידית.

 

תהליך בניית אתר יד שניה לעסק קטן- כך תעשו זאת נכון

בין שיש לכם חנות פיזית ובין שאתם מעוניינים בחנות וירטואלית בלבד, הנוכחות הדיגיטלית של העסק חשובה כיום יותר מאי פעם. כל עסק שאינו קיים בדיגיטל,
על אחת כמה וכמה לא מאפשר רכישה באינטרנט, פשוט נותן למתחרים שלו דריסת רגל חד משמעית בשטחו.

בכל תהליך של בניית אתר אינטרנט לעסק קטן, יש לקחת בחשבון מהן מטרות האתר, למי הוא פונה, אילו פעולות אנו רוצים שיבצע המשתמש
(השארת ליד, ביצוע רכישה, רישום לניוזלטר) וכן הלאה. מעבר לכך, הנה כמה נושאים נוספים שיש לקחת בחשבון.

 

מחקר מילות מפתח – הדרך לאיפיון נכון של החנות הוירטואלית שלכם

מחקר מילות מפתח

כפי שצוין קודם לכן – לכל אתר עסקי / מסחרי – הכולל פעילות מסחר באינטרנט יש מטרות מוגדרות, שהעיקרית בהן היא יצירת זרם הכנסות לעסק. כדי שהחנות הווירטואלית שלנו תוכל להפוך למנוע הכנסות יעיל,
ואכן תביא לנו את הלקוחות הנכונים – היא צריכה לתת מענה לרצונות קהל היעד, מצוקותיו ודרישותיו.

איך יודעים מהם אותם רצונות, מצוקות או דרישות? לצורך כך נצטרך להכיר את קהל היעד שלנו, ולדעת היכן הוא נמצא, מה הוא מחפש וכיצד נוכל לתת לכך מענה.
את זאת נעשה ראשית כל באמצעות מחקר מילות מפתח.

מחקר מילים מגלה לנו מה מחפש קהל היעד שלנו, כך שנוכל להציב את המענה הנכון באתר. ניקח לדוגמה חנות נעליים. כעת חשוב להבין מהמחקר כי מי שמחפש “נעלי נייק לגבר”
ככל הנראה כמעט בשל לרכישה. לעומת זאת, מי שמחפש “מה ההבדל בין נעלי נייק לנעלי אדידס” – עדיין נמצא בשלב ההתלבטות.

כבר בעת הקמת החנות הוירטואלית צריך לתת מענה לכל השלבים הללו – אם באמצעות מוצרים מתאימים, ואם באמצעות מידע תומך-מכירה;
כל זאת הודות למחקר המילים המקדים שביצענו (ראו בהמשך).

 

אפיון עץ אתר והיררכיית נושאים

לאחר שגיבשנו רשימת נושאים ומילים רלוונטיים לקהל היעד שלנו, זה הזמן לתכנן את עץ האתר. היררכיית הנושאים תיקבע לפי שני כללי אצבע – התחומים החשובים לנו וכן נפח החיפוש שלהם.
אם נמשיך את דוגמת האתר למכירת נעליים – התפריט הראשי יכיל את כל הקטגוריות העיקריות, שתחתן יוצבו קטגוריות המשנה (אם יש) ולבסוף את המוצרים עצמם.

 

חוק ברזל בתכנון ארכיטקטורת האתר במיוחד כאשר מדובר באתר מכירות הוא להבטיח שכל עמוד לא יהיה במרחק גדול יותר מ-3 או 4 קליקים מעמוד הבית. באתר המוכר נעליים, החלוקה ההגיונית תהיה
הן לפי סוגי הנעליים (גברים, נשים, ילדים ונוער, נעלי ספורט, נעלי עקב, נעליים נוחות וכן הלאה) והן לפי מותגים (נייק, אדידס, אנדר ארמור ועוד).

הקטגוריות הראשיות אמורות להציג את המלאי הקיים בחנות, ויש לוודא שהן נגישות למשתמש כבר בכניסה הראשונה לאתר (בדרך כלל באמצעות תפריט ראשי).
מומלץ להציב את הקטגוריות השונות בתפריט בהתאם לנפח החיפוש שלהן בגוגל, מכיוון שהדבר מסייע במעט לקידום האתר.

 

הוספת תכנים שקהל היעד מחפש

כשמדובר בחנות וירטואלית, לא רק הקטגוריות והמוצרים הם בעלי חשיבות. כפי שציינו קודם לכן, כל משתמש נמצא בשלב אחר במשפך השיווקי – הוא יכול לדעת בדיוק מה הוא רוצה,
או לחילופין להתלבט במשך שבועות רבים. האתר שלנו צריך לתת לו מענה בכל השלבים הללו, כדי שנגדיל את הסיכוי לבצע רכישה אצלנו.

 

במחקר המילים (שאותו הזכרנו בסעיף קודם) נמצא גם ביטויים נוספים, שאינם מהווים את ליבת העסק – אך חשובים לא פחות. ביטויים אלו נקראים “זנב ארוך”,
והם יכולים לסייע לנו ליצור תכנים נוספים במגוון נושאים רלוונטיים לקהל היעד. אפילו אם משתמש אקראי יחפש “איך קושרים שרוכים” ויקבל מענה אצלנו באתר,
הוא יזכור אותנו טוב יותר מאשר כל המתחרים שלא נתנו לו תשובה; מה שעשוי לתרום להפיכתו ללקוח משלם בעתיד. אל תוותרו על יצירת תכנים מבוססי חיפושים;
הם יסייעו לאתר שלכם לגדול בדרכים שלא חשבתם עליהן.

 

תכנון הפוטר באתר

החלק התחתון באתר (Footer) משמש בדרך כלל במספר תפקידים במקביל – תפריט משני המציע עמודים נוספים שלא תמיד מוצגים בתפריט הראשי;
קישורים לפרופילי המדיה החברתית של העסק; קישור לעמודי ההסברה (כגון אודות, צור קשר, מדיניות פרטיות, תנאי שימוש) וכן הלאה.

לדוגמה, ניתן להציב בפוטר קוביית מאמרים מתעדכנת המציגה את 3 או 5 המאמרים האחרונים באתר. בצורה כזו תחשפו את המשתמשים גם לעמודים עמוקים יותר,
שבדרך כלל דורשים 2 או 3 קליקים כדי להגיע אליהם. אפשרות נוספת היא להציב תיבת רישום לניוזלטר, תיבת חיפוש וכן הלאה. לחצו כדי לדעת עוד על איך מתכננים פוטר לחנות וירטואלית.

 

רוצים להקים חנות וירטואלית? צרו איתנו קשר עוד היום >>>