בניית חנות אינטרנטית במטרה למקסם את המכירות

אם בעבר פתיחת חנות וירטואלית חייבה משאבים בלתי מבוטלים, הרי שכיום ניתן להקים עסק אינטרנטי עתיר אפשרויות ומוצלח מאוד בעלות נמוכה יחסית, ובהתאם נפתחות מדי יום חנויות אינטרנטיות רבות. יחד עם זאת, הקלות שבה מבוצעת כיום בניית חנות אינטרנטית אינה צריכה להוליך למסקנה ש"יאללה, בוא נפתח חנות" אלא להיפך, יש לנקוט על פי הכלל של חז"ל, סוף מעשה במחשבה תחילה, ובפרט לתכנן את החנות ואת אופן בנייתה כך שהיא תמצה את הפוטנציאל שלה והמכירות דרכה יהיו מקסימליות.

חנות אינטרנטית למיטוב העסק והגדלת הכנסות

1. גישה מהירה לכל פריט

בין אם הגולש נכנס לחנות וירטואלית מתוך ידיעה ברורה מה הוא רוצה לרכוש ובין אם הוא נכנס על מנת להתרשם מהמלאי ומהאופציות הפרושות בפניו, הוא ירצה להגיע בקלות ובמהירות לכל פריט שמעניין אותו. לשם כך יש לבנות את החנות האינטרנטית כך שניתן יהיה ליצור בה היררכיות מסודרות, וכמובן לעדכן אותן בקלות במידת הצורך (אם מתווספים מוצרים חדשים לאלה הנמכרים, נפתחות מחלקות חדשות בחנות וכו’).

בנוסף ליצירת מערכת ניווט נוחה למשתמש, חשוב לבנות מנוע חיפוש איכותי שיבטיח כי כל גולש ימצא במהירות את אשר חפצה נפשו.

2. דילוג מיידי לקופה                   

כפי שתור ארוך ומייגע בדרך לקופה בחנות פיזית עלול לגרום לחלק מהקונים לוותר על הקנייה, כך בניית חנויות וירטואליות חייבת להיות מבוססת על ההבנה שגולש שלא יצליח להגיע בקלות לעמוד התשלום מכל עמוד ועמוד באתר, עלול פשוט לוותר על הרכישה.

לשם כך יש לא רק ליצור אופציית דילוג לקופה בכל מקום בחנות הווירטואלית אלא גם להבליט אותה כך שאף גולש לא יפספס אותה ולא ייאלץ להשקיע זמן יקר בחיפוש אחריה.

3. התממשקות ל- ZAP ואתרי מכירות

חנות וירטואלית שמתמשקת אוטומטית לאתרי השוואות מחירים (ובפרט לזאפ ול- kama) נהנית מיתרון של ממש על פני מתחרותיה, שכן בדרך זו ניתן להיות סמוכים ובטוחים שהמחירים באותם אתרי השוואות מחירים מעודכנים ומושכים קהל בלתי מבוטל לחנות (כמו גם מונעים תרעומת אפשרית במקרה שהמחיר בזאפ לא מעודכן ויוצר מצג שווא).

4. ביקורות גולשים

אחד המחסומים העיקריים שעדיין ניצבים בין לקוחות פוטנציאליים לבין לקנות דרך האינטרנט הוא האמון. דרך אפקטיבית להפיג את החששות של מי שעדיין נרתע מרכישה בדרך זו, היא בניית אתר מכירתי המאפשרת לגולשים שרכשו באתר להשאיר תגובה, בין אם כללית ובין אם על מוצר ספציפי. ניתן להוסיף גם מערכת דירוגים שתציג את שביעות הרצון הממוצעת מכל פריט ופריט – והשילוב של ציון (אותו ניתן להציג גרפית ע"י כוכבים ובכך להגביר את האפקטיביות שלו) עם חוות דעת גם מסייע להרגיע את הקונים החדשים וגם עוזר להם אם הם מתלבטים מה לרכוש.

מערכת מתקדמת אף יותר תציג לגולשים אילו מוצרים רכשו האנשים שקנו את אותו מוצר שבו הם מתעניינים, מתוך מחשבה שמוצרים אלה עשויים לעניין גם אותם.

5. יש כרטיס מועדון?

כדאי לבנות את האתר שהוא החנות האינטרנטית כך שהוא יעודד את הגולשים להצטרף למועדון הלקוחות של החנות, אבל לא לעשות זאת באגרסיביות שעלולה להרתיע.

חשוב מאוד להקפיד לשלוח למי שהשאיר מייל לא רק הזמנות להיכנס לחנות אלא מבצעים אטרקטיביים באמת, הטבות אישיות (למשל באמצעות מועדון לקוחות מתקדם שבו נשמרים גם פרטי יום ההולדת ושליחת ברכה + הצעה לקראת מועד זה) וגם “סתם” מידע בעל ערך מוסף לגולשים בתחום פעילותה של החנות יתקבל בשמחה ויחזק את הקשר בין העסק לבין קהל לקוחותיו.