צור קשר עוד היום

ותהנה מחנות וירטואלית בסטנדרטים הגבוהים ביותר

שם
טלפון

בלוג

בלוג

מבחר כתבות מרתקות בנושאים קרובים אליך

בניית אתרי מסחר אלקטרוני - כיצד לבצע זאת נכון

חנות וירטואלית היא כבר מזמן קונספט מוחשי עד מאוד, ויותר ויותר בעלי עסקים פונים לחברה המתמחה בבניית אתרי מסחר אלקטרוני על מנת ליהנות גם הם מכל היתרונות של חנות שכזו, כשכמובן ישנם כאלה המנסים להקים בכוחות עצמם חנות אינטרנטית - אם כי כדאי לזכור שגם אם בימינו קל יותר מבעבר לבנות אתר מסחר, הרי שעדיין כדי ליהנות מחנות איכותית באמת כדאי מאוד להיעזר באנשי מקצוע.

שלב האפיון והפיתוח

עוד לפני שמתחילים במלאכת בניית אתרי מסחר אלקטרוני, כלומר בתכנות, חשוב מאוד לאפיין את החנות ולפתח אותה בהתאם לקונספט מדויק ומדוקדק.

מבחינה זו פתיחת חנות וירטואלית מסייעת לבעל העסק להגדיר לעצמו מיהו קהל היעד העיקרי שלו, וליתר דיוק אילו לקוחות הוא רוצה למשוך לחנות האינטרנטית: אם למשל בשלב האפיון והפיתוח מוגדר קהל היעד כאנשים צעירים, הרי שהעיצוב יהיה בהתאם חדשני וססגוני יחסית, ואילו אתרי מסחר הפונים לקהל מבוגר יתאפיינו בשמרנות, יהיו בהם פחות גירויים (עודף גירויים עלול להרתיע אנשים מבוגרים) וברוב המקרים גם הפונטים יהיו גדולים יותר על מנת לא להפסיד לקוחות שמתקשים לקרוא אותיות קטנות.

שלב האפיון והפיתוח הוא קריטי גם מבחינת תכנון מבנה האתר, שכן בשלב זה מחולקים כלל המוצרים שאמורים להימכר בחנות הווירטואלית לקטגוריות שונות, על מנת להקל על הקונים הפוטנציאליים (כשייתכנו כמובן מצבים שבהם מוצר אחד נמצא במספר קטגוריות כשלמשל דגם חדש של נעלי ספורט לבני נוער יימצא גם בקטגוריית “חדש על המדף”, גם ב"נעלי ספורט" וגם ב"נעליים לצעירים").

החלוקה לקטגוריות ותת קטגוריות גם עוזרת לבעל העסק להבין מה בעצם העסק שלו מוכר ואיפה נקודות החוזקה שלו – ומאפשרת לו למשוך באופן אפקטיבי יותר לקוחות.

בניית אתרי מסחר אלקטרוני – איך עיצוב משפיע על מכירות?

השלב השני בבניית אתר לסחר מקוון הוא גיבוש השפה העיצובית.

עיצוב חנות וירטואלית הוא תורה שלמה, ובהחלט מומלץ להותירו בידי אנשי מקצוע, ובהתאם לבחור חברה האמונה על בניית אתרי מסחר אלקטרוני לא רק מהפן הטכני אלא גם מהפן התוכני ובפרט זה העיצובי.

הצבעים, הפונטים, העימוד של כל אחד מהדפים, הכפתורים, הבאנרים, התמונות שנבחרות – לכל אלה חשיבות רבה מאוד והם עשויים להיות ההבדל בין גולש שנכנס לאתר ויוצא ממנו מבלי לבצע שום פעולה לבין גולש שהופך ללקוח נאמן, כך שממש לא מומלץ לחסוך בשלב זה במשאבים.

תכנות ובקרת איכות

השלב הבא של בניית אתרי מסחר אלקטרוני הוא התכנות עצמו, כלומר הקמת האתר בהתאם לקונספט שגובש, המבנה המתוכנן והעיצוב שנבחר.

ישנן 2 דרכים עיקרית לבנות אתר לסחר אלקטרוני: להקים אתר ייעודי לאותה חנות, או להשתמש באחת המערכות לניהול תוכן דוגמת דרופל, וורדפרס, ג’ומלה או Wix.

שימוש באחת המערכות הקיימות מאפשר להוזיל את עלות בניית אתר המסחר, מבטיח סוג מסויים של יציבות ואמינות (כל עוד יוצאים מתוך נקודת הנחה שמבוצעת בקרה על מערכות אלה ובאגים שהתגלו טופלו זה מכבר) ולהן שלל פיצ’רים, עיצובים ותוספות המאפשרים בניית אתר מכירות מרובה אפשרויות ומרהיב עין. ברם, יש להתחשב בעובדה כי לא כל מערכת מתאימה לכל מטרה ולעתים הזול הופך יקר בשל התאמות סביבתיות של כל מערכת למטרת החנות אותה רוצים להקים.

בניית אתר ייעודי עבור עסק ספציפי, לעומת זאת, מבטיחה אתר המותאם במיוחד לצרכים הייחודיים של אותו עסק – אם כי מטבע הדברים היא תהיה יקרה יותר, אך מותאמת אחד לאחד לצרכי החנות הנבנית.

לאחר התכנות חשוב מאוד לבצע בקרת איכות קפדנית, עוד בטרם עולה האתר לאוויר ולפני שמגיעים אליו גולשים, כלומר לקוחות פוטנציאליים. זכרו – אין הזדמנות שנייה ליצור רושם ראשוני טוב, ולכן חנות וירטואלית שיש בה טעויות, כפתורים שמובילים לדפים ריקים או שאי אפשר לשלם על מוצרים במהירות ובנוחות תבריח את לקוחותיה לבלי שוב.