צור קשר עוד היום

ותהנה מחנות וירטואלית בסטנדרטים הגבוהים ביותר

שם
טלפון

בלוג

בלוג

מבחר כתבות מרתקות בנושאים קרובים אליך

השאלות שחשוב לענות עליהן כשמקימים חנויות און ליין

חנויות און ליין נהנות מהיקפי מסחר הולכים וגדלים, ובהתאם יותר ויותר בעלי עסקים פותחים חנות וירטואלית, בין אם כתוספת לסניפ/ים פיזי/ים ובין אם כעסק בפני עצמו.

באופן טבעי הקמתה של חנות און ליין מחייבת הקדשת תשומת לב ללא מעט סוגיות וכרוכה בהתלבטויות רבות, ובפרט חשוב לענות על 3 השאלות הבאות: האם לבנות אתר ייחודי לגולשים בסלולר לצד האתר ה"רגיל" או שמא להעדיף אתר הנקרא רספונסיבי ומתאים לכל סוגי המסכים? האם להסתמך על מערכת קוד סגור השייכת לחברת בניית האתרים או על מערכות קוד פתוח דוגמת מג’נטו ו-וורדפרס? והאם לעצב את האתר על סמך תבנית קיימת או שמא לבנות עבורו עיצוב ייחודי רק לו?

חנות רספונסיבית או אתר ייעודי לסלולר?

אחד השלבים הראשונים במסגרת פתיחת חנות וירטואלית הוא אפיון קהל היעד של החנות, שכן ממנו נגזר העיצוב, המבנה של החנות, הניווט בה וגם התשובה לשאלה האם להעדיף בניית 2 אתרים (אחד למסכים הקטנים יחסית של הטלפונים הסלולריים והשני למסכים גדולים של מחשבים נייחים) או שמא לבנות אתר רספונסיבי.

אתר רספונסיבי הוא אתר המזהה את מימדיו של המסך בו משתמש כל גולש המגיע אליו, ומתאים למימדים אלה את התצוגה. לאפשרות הזו ישנו יתרון גדול מבחינת התפעול השוטף: חנויות און ליין מחייבת תפעול שוטף בקנה מידה נרחב יחסית, שכן היצע המוצרים עשוי להשתנות, מחירים מתעדכנים, רצוי כמובן להציע מבצעים מתחלפים ובנוסף כדאי לתמוך בחנות עם תכנים בתחום פעילות העסק. כשבוחרים באתר רספונסיבי לא צריך לעדכן ולתחזק שני אתרים במקביל – בהחלט חיסכון משמעותי.

החיסרון הגדול של חנות רספונסיבית הוא ההתאמה החלקית לסמארטפונים. אמנם התצוגה מותאמת למסך היחסית קטן, אולם מחקרים רבים גילו כי גם אופי הגלישה הסלולרית שונה ואתר רספונסיבי לא נותן לכך מענה. בנוסף, אתר רספונסיבי עלול להיטען לאט יחסית, דבר שפוגע בדירוג של החנות בגוגל.

ההמלצה: אם חלק ניכר מקהל היעד צפוי להגיע דרך סמארטפונים, כדאי לבחור באופציה של אתר ייעודי לסלולר. אם לא – ניתן “להסתפק” באתר רספונסיבי, אבל בכל מקרה כדאי לקחת בחשבון שהיקף השימוש בסלולריים כדי לרכוש מוצרים באינטרנט עולה בהתמדה. את כל האפשרויות הללו תוכלו למצוא אצלנו בקונימבו, בהתאם לצרכי קהל היעד שלכם.

קוד סגור או קוד פתוח?

חברות רבות מתמחות בבניית חנויות און ליין על בסיס מערכות ייעודיות שהן עצמן פיתחו. חנויות כאלה נהנות מרמת אמינות גבוהה (שכן הן כבר נוסו אצל לקוחות רבים) והן גם זולות יחסית, אך לא חפות מתקלות.

חנויות מקוונות שנבנו בקוד פתוח – כשמערכות ניהול התוכן הבולטות הן וורדפרס ומג’נטו – נהנות מגמישות ובנוסף מציעות כמות עצומה של תוספים ושל תבניות עיצוב שהתווספו אליהן עם השנים אך בנייה ועריכה של חנויות וירטואליות קוד פתוח מצריכות השקעה וידע מוקדם מצד בעלי החנות, כמו גם תמיכה שוטפת והתאמה מדוייקת למטרות הקמת החנות ואפשרויותיה ולכן אף פחות מומלצות.

 עיצוב חנויות און ליין – התאמה אישית או תבנית קיימת?          

עיצוב חנות וירטואלית הוא תורה שלמה בפני עצמה, ועל כן מומלץ בחום להיעזר באנשי מקצוע בעלי ניסיון בתחום.

ניתן לעצב את החנות על סמך תבנית קיימת (בין אם בקוד סגור ובין אם בקוד פתוח), ובכך לחסוך כסף, אם כי באופן טבעי דרך זו מחייבת פשרות מסוימות לגבי מראה האתר ולא תמיד מתאימות לצרכי החנות המוקמת.

עיצוב שנוצר במיוחד עבור האתר יהיה יקר יותר אולם בדרך זו תיבנה חנות אפקטיבית במיוחד, שכן לשפה העיצובית ישנה השפעה ניכרת על הסיכוי להפוך גולש לקונה וגם על הסכום אותו יוציא – כך שבסופו של דבר התשובה לשאלה איזה עיצוב לבחור תלויה במסגרת התקציב העומדת לרשות בעל העסק.