מדריך לקידום חנות וירטואלית: איך לקדם את המוצרים שלכם בגוגל?

כל מי שמקים בשלב כזה או אחר חנות וירטואלית בוודאי כבר נתקל באותו שלב קריטי בו צריך להעלות רשימה של מוצרים לחנות. הדבר הראשון שחשוב להבין הוא שאין זה ריאלי לקדם את כל המוצרים שיש לנו בחנות ולכן נצטרך להתפשר על רשימה של כמה עשרות מוצרים ספציפיים שיש לנו אינטרס ברור למכור אותם ראשונים.

כיום יש דרכים מהירות מאוד לייבא רשימה של מאות מוצרים ישירות מקבצי אקסל או מקורות אחרים, אך עליה וקוץ בה: סביר מאוד להניח שדפי המוצרים שייעלו לאתר יהיו זהים כמעט לחלוטין למאות אם לא אלפי עמודים אחרים הקיימים ברשת.

 

 

קידום המוצרים בחנות – ולא כמו המתחרים

 

 

מבחינת קידום אתרים מדובר בבעיה לא קטנה, מהסיבה הפשוטה שלגוגל יש אלגוריתם מיוחד בשם פנדה אשר נועד לזהות תוכן משוכפל ולדרג אותו במקומות נמוכים, כך שרק האתר המקורי בו פורסם התוכן ידורג גבוה. בכל אופן, כעת נשאלת השאלה כיצד אנחנו יכולים לצמצם את התופעה ולהתברג גבוה גם על דפי מוצרים שהמתחרים שלנו מוכרים.

הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא לקחת את המידע הקיים על כל מוצר שאותו נרצה לקדם ו"לערבל" אותו. למשל, נוכל לכתוב את תיאור המוצר בצורה שונה או אפילו להוסיף את הרשמים האישיים שלנו ממנו.

פעולה חשובה נוספת שיש לבצע היא לקשר לחלק מהמוצרים האלו מדף הבית או לכל הפחות לקטלג את כולם דרך קטגוריה אחת של מבצעים חמים או מוצרים מומלצים, כך שהמרחק שלהם מדף הבית יהיה כמה שיותר קצר מבחינת מספר הלחיצות של הגולש.

 

 

מה עוד הגולשים שלנו מחפשים

 

 

דבר חשוב נוסף שיש לשים עליו את הדעת הוא מה שהגולשים שלנו מחפשים. לדוגמה, ייתכן מאוד שהם לא יודעים במדויק איזה דגם או אפילו איזה מוצר הם מחפשים, ואז נצטרך לבדוק בכלי הקידום של גוגל רעיונות חדשים למילות מפתח. למשל, אחת המילים היותר פופולאריות היא “מחירים” או “מחירי”, ויש כאלו שלא מתביישים לכתוב “בזול”. אם נשלב את המילים האלו עם שמות המוצרים אצלנו, ייתכן שנגלה כמה אפשרויות חדשות שלא חשבנו עליהן.

בהקשר הזה, יש לשים לב שאנחנו בוחרים במילות מפתח עם נפח חיפוש קטן עד בינוני של כמה עשרות או כמה מאות חיפושים לחודש, אחרת ייתכן שנשקיע מאמצים במילים שמעט מאוד אנשים מחפשים, או לחילופין, כאלו שהן מאוד תחרותיות.

 

 

קישורים קישורים

 

 

נזכיר שוב פעם את החשיבות של קישורים בשביל קידום של חנות וירטואלית או כל אתר אחר, ואם יש לנו מוצר בעדיפות מאוד גבוהה, בהחלט אפשר לחשוב על בניית קישורים בעבורו בלבד. לא פחות חשוב להקפיד על קישורים פנימיים בתוך האתר בין מוצרים שונים, ואם אפשר להתקין מודל שממליץ על מוצרים דומים בכל עמוד מוצר, מה טוב.

 

 

מניעת שכפול תוכן באמצעים טכניים

 

 

לסיום, הרבה מאוד מנהלי אתרים לא מודעים לכך שאם יש להם דפים כפולים בתוך האתר כמו לדוגמה סידור של מוצרים בסדר מסוים והסדר ההפוך תחת דפי קטגוריות, הם יכולים להורות לגוגל להתעלם מהגרסאות המשוכפלות דרך כלי מנהלי האתרים. למעשה, אנחנו מורים לגוגל מהי הגרסה המועדפת עלינו או מהי המשמעות של הפרמטרים השונים באתר.

כך לדוגמה, אפשר להגדיר שפרמטר בשם Price אינו משנה את תוכן הדף הנוכחי, אבל מסדר אותו מחדש בלי לשנות את מספר המוצרים. בכל אופן, מדובר במשימה שרצוי שהמתכנת או החברה שהקימו את האתר יבצעו, מכיוון שאם עושים אותה לא נכון, ניתן בטעות לפגוע בתהליך הקידום של האתר ולגרום לדפים חשובים לא להתאנדקס.

בהצלחה!