היתרונות של השכרת חנות וירטואלית

חנות וירטואלית פירושה הכנסות ממשיות, וזאת כבר כולם יודעים, כך שבימינו השאלה היחידה הרלוונטית היא איך עושים את זה, כלומר איך זוכים בחנות איכותית ואפקטיבית בהוצאה כספית מינימלית ובסך הכל נהנים מיחס תועלת עלות מקסימלי.

אחת האופציות שמציעות החברות השונות למי שרוצה ליהנות מכל היתרונות של מסחר אלקטרוני – וכידוע הם רבים מאוד, ומגדילים משמעותית את מאגר הלקוחות הפוטנציאליים – היא השכרת חנות וירטואלית, כלומר תשלום סכום חודשי קבוע, לרוב צנוע למדי, ובהחלט כדאי להיות מודעים למאפיינים השונים של אופציה זו.

 

למי מתאים הקונספט של השכרת חנות וירטואלית?

 

השכרת חנות וירטואלית מתאימה בראש ובראשונה למי שרוצה ליהנות מחנות שכזו אך אינו יכול או אינו מעוניין לשלם בבת אחת סכום כסף גבוה (בהקשר זה חשוב לציין כי גם עלות בניית חנות אלקטרונית אינה בשמיים, שכן הטכנולוגיות החדשות והתחרות הרבה בתחום הובילו לירידת מחירים).

קהל יעד נוסף של שוכרי חנויות וירטואליות הם מי שעדיין מתלבטים אם להיכנס לתחום המסחר באינטרנט, ומעוניינים להתרשם מהפעילות החדשה מבחינתם לאורך מספר חודשים לפני שהם מתחייבים להוצאה כספית גדולה יחסית ושינוי קונספט בהתאם.

 

החסרונות של אופציית השכירות

 

לשכירת חנות אינטרנטית ישנם יתרונות לא מעטים, ומשמעותיים, אולם רצוי לקחת בחשבון גם את החסרונות ובוודאי שאסור להתעלם מהם.

ראשית, מי ששוכר חנות וירטואלית אמנם חוסך בשלב הראשוני סכום כסף גדול, אולם העלות החודשית של תפעול החנות תהיה גבוהה יותר ביחס למי שקנה את החנות. שנית, לא לכל מי שבחר ממסלול של שכירת חנות אינטרנטית מוצעת בשלב מאוחר יותר האופציה לקנות את החנות, ואם אופציה זו לא קיימת הרי שלאחר שבעל העסק כבר יודע בוודאות שכדאי לו להציע מוצרים ושירותים באינטרנט הוא בעצם יהיה חייב לקנות ולבנות חנות מהתחלה וכל ההשקעה שכבר השקיע עלולה לרדת לטמיון (חשוב לזכור שחנות וירטואלית מושכרת שייכת לבעלי החברה שבנתה את החנות האלקטרונית ולא לבעל העסק שעושה בה שימוש).

חיסרון נוסף הוא שברוב המקרים עיצוב חנות וירטואלית שניתנת בשכירות ולא במכירה יהיה מוגבל יחסית, ומאחר שהעיצוב הוא בעל אימפקט משמעותי על האפקטיביות של החנות, הדבר עלול לפגוע בביצועיה. בחלק מהמקרים גם לא ניתן להציע מבחר רחב של מוצרים עקב מגבלת מקום האחסון.

 

היתרונות של שכירת חנות אינטרנטית

 

על אף החסרונות הנ"ל, רבים וטובים בוחרים באופציה של השכרת חנות וירטואלית שמוצעת כאמור ע"י רוב החברות בתחום בניית האתרים והמסחר האלקטרוני, שכן ראשית כל, היתרונות עולים על החסרונות, ושנית, חלק מהחסרונות אינו מחויב המציאות ומי שבוחר באופן מושכל את החברה שתבנה עבורו את החנות ותשכיר לו אותה כלל לא יסבול מאותם חסרונות.

כך, למשל, ניתן לחתום על חוזה לפיו העיצוב כן יותאם אישית לעסק ובאופן כללי לבנות חנות מושקעת שמבטיחה חווית קנייה מלהיבה במיוחד לגולשים/לקוחות – כך שבשורה התחתונה תמורת סכום כסף נמוך מדי חודש (בין 100 ש"ח ל-300 ש"ח פלוס מינוס) זוכים לגידול ניכר בהכנסות וללא כל מחויבות מצד בעל העסק.

 

אילו חנויות וירטואליות מוצעות להשכרה?

 

השכרת חנות וירטואלית היא אופציה רלוונטית בכל תחום פעילות שהוא, החל מגאדג’טים דרך מזון וטיפולים אלטרנטיביים וכלה בשירותים שונים כשחשוב לציין כי מבחינת האפשרויות הטמונות בהקמת חנות וירטואלית בגדים הם מוצר מתאים במיוחד שזוכה לשגשוג בתקופה האחרונה.

כשבוחרים איפה לשכור את החנות הווירטואלית חשוב במיוחד לבחון את החבילה המוצעת במסגרת השכירות, ובפרט לשים דגש על תאימות לסלולר שכן יותר ויותר קניות מתבצעות דרך סמארטפונים, אבטחת מידע קפדנית, ממשק ידידותי הכולל מנוע חיפוש איכותי, אפשרות ליצור רשימות תפוצה בקלות ואפשרות להציע מבצעים או לעדכן את המוצרים בקלות ובמהירות.