שנים רבות לפני שהאינטרנט הפך אזרחי, טענו מומחים שיגיע היום בו נוכל לרכוש מוצרים דרך המחשב הביתי. למעשה כבר בסוף שנות השישים היתה פרסומת שטענה שיום יבוא וכל אישה תוכל לעשות את הקניות לבית דרך טלוויזיה או מחשב (עוד הרבה לפני המחשב הביתי). בשנות התשעים אנחנו בסך הכל קיימנו את מה שהבטחנו.
הטענה הרווחת כיום היא, שאם עסק בכלל או ישראלי בפרט, מעוניין להצליח הוא חייב לא רק להיראות ברשת, באמצעות אתר, עמוד בפייסבוק או פרסום בגוגל, הוא חייב חנות וירטואלית בעברית (עם אופציות לשפחות נוספות כמובן) ובשביל שהחנות תצליח הוא חייב לשים דגש רב על כל פרט ופרט בה, החל מהתמונה הגדולה של עיצוב חנות וירטואלית, דרך רמת האבטחה של החנות, כמות המוצרים שהוא מוכר, כמות המידע שהוא מספק על כל מוצר ועד לפרטים הקטנים, גודל התמונה של המוצר, גודל הכפתורים עליהם צריך ללחוץ, המהירות בה ניתן לעבור מעמוד לעמוד ועוד.
במאמר זה ננסה לעזור לכם להבין את הדגשים שיש לשים לכל פרט ופרט בבניית חנות וירטואלית בעברית, כך תוכלו ליישם את בנייתה בצורתה אופטימאלית, אנחנו נתייחס למאפיינים השונים של מחיר חנות וירטואלית - אתם תצטרכו להחליט אם הוא מתאים לכם.
לפני שנתחיל, חשוב לנו להבהיר, אתם יכולים לוותר על חנות וירטואלית וללכת על מכירת מוצרים דרך אתרי קניות שונים, אבל אז תשלמו עמלה גבוהה ולא בטוח שזה ישתלם לכם. אתם יכולים גם להציע שירות יצירת קשר דרך האתר ואת המכירה לעשות בטלפון או פנים אל פנים, אך גם אז תצטרכו לשלם עלויות גבוהות, על כוח אדם, ותבזבזו זמן יקר בטלפונים. חנות וירטואלית חוסכת לכם, לא מעט ומעבירה למעשה את כל אלמנט הרכש לכלים אינטרנטיים, כל מה שנותר לכם זה לקבל את ההזמנה ולשלוח אותה ללקוח.
כבר בתחילה נציין אתם בונים חנות וירטואלית בעברית היא האופציה הראשונה שלכם, אך לא היחידה. עליכם לקחת בחשבון שלאתר בכלל ולחנות בפרט, ייכנסו גם לקוחות דוברי שפות אחרות, רוסית, ערבית, צרפתית, אנגלית ועוד. במיוחד אם האתר פונה גם לחו"ל. לכם צריכה להיות באתר אפשרות תרגום לשפות זרות. אנחנו נתייחס בחלק זה, לעניין חנות וירטואלית בעברית אך תבינו שמדובר על כללים שצריכים לחול על כל השפות.
הנקודה הראשונה שעליכם לשים לב אליה, היא התצורה של החנות. היא צריכה להיות נוחה לגולש. הוא צריך להיות מסוגל למצוא כל פרט ופרט, בצורה קלה, לעבור מעמוד לעמוד בצורה פשוטה. לשם כך, הכי טוב לבנות קטגוריות שונות, ולהכניס את המוצרים על פי הקטגוריות. הקטגוריות צריכות להיות הגיוניות מן הסתם.
אם אתם מוכרים מוצרי ספורט, תוודאו שכל הנעליים נמצאים בקטגוריה אחת, ובתוך הקטגוריה יש תתי קטגוריה, של נעלי נשים ונעלי גברים. אם אתם רוצים להיות יותר נדיבים עם הלקוחות, אתם יכולים ליצור עוד תתי קטגוריות, למשל מידות, חברות, דגמים, צבעים וכן הלאה. כמובן שזה דורש דאטה בייס מאוד גדול וכן ינפח את האתר בכמות העמודים, מצד שני, זה יכול לקדם אותו כי בכל עמוד כזה יהיה תוכן.
כאן הנקודה השנייה שיש לשים לב, תוכן. כל מוצר צריך לקבל רמת תוכן רבה, החל מפרטים טכניים על המוצר, אך גם מעבר לכך, הסבר על המוצר, וכן מאמר קצר, שייתן לגולש הערכה קצרה עליו.
נקודה אחרונה היא העיצוב, חנות מקוונת צריכה להיות נקייה, בהירה אך באופן שיהיה נוח לראות את הכפתורים, את המידע והתמונות. בכל פרט ומאפיין שאתם מייצרים בחנות הוירטואלית תחשבו, שאמורים להיכנס אליה לקוחות, בדיוק כמו לחנות פיזית, אם הם לא ירגישו בה נוח, הם יעזבו לחנות אחרת.