צור קשר עוד היום

ותהנה מחנות וירטואלית בסטנדרטים הגבוהים ביותר

שם
טלפון

בלוג

בלוג

מבחר כתבות מרתקות בנושאים קרובים אליך

איך מתחילים למכור באמזון ובונים מזה חנות וירטואלית

 

 אמזון היא חברת מסחר מקוון שבאמצעותה ניתן למכור מגוון עצום של מוצרים מכל תחום. למעשה, זוהי החברה הגדולה ביותר בענף המסחר המקוון, עם עשרות מיליוני גולשים בחודש ומחזור מכירות של עשרות מיליארדי דולרים בשנה. יתר על כן, היא מובילה בפער משמעותי על פני מתחרים בתחום, וגם מציעה מספר יתרונות מהותיים לעומתם. מטבע הדברים, ישראלים רבים כבר שמעו ואף ניצלו את האפשרויות הטמונות בפלטפורמה הענקית, ובנוסף אליהם עוד רבים אחרים שואלים את עצמם איך מתחילים למכור באמזון.

 

פתיחת חשבון

 

באופן כללי, ישנם שני סוגים עיקריים של חשבונות באמזון. הראשון נקרא חשבון מוכר אישי, כשלאחר פתיחתו יש להעלות את המוצרים הרלוונטיים אל מערכת האתר. בהמשך יתחילו להגיע פניות לרכישת המוצרים מטעם קונים, ועל בעל החשבון לשלוח אותם אליהם. בתוך כך, המוכר מעביר את התשלום, ממנו מנוכה עמלה של אמזון. הסוג השני נקרא חשבון מוכר מקצועי (PRO), בו שולחים את המוצרים למחסנים של חברת אמזון, ומעלים אותם למערכת. כאשר מתבצעת קנייה נארזים ונשלחים המוצרים ישירות מאמזון, ומהתשלום שמועבר למוכר מנוכות גם עמלות שירות ואחסון של החברה. דרך נוספת לעשיית רווחים באמזון היא הרשמה לתוכנית השותפים שמפעילה החברה, מה שמאפשר לשווק מוצרים שונים באמצעות רשתות חברתיות ואתרי נישה. כאן מתקבל הרווח מעמלה על לקוחות שנכנסו ורכשו מוצרים באמצעות קישורים של המשווק, אך ראוי לזכור שמדובר באחוזים נמוכים יחסית ממחיר המוצר.

 

דגשים חשובים

 

בעת תחילת המכירה באמזון יש להקפיד על שתי נקודות בסיסיות. ראשית, להקפיד שהמוצר מתואר בצורה מדויקת ומפורטת ככל הניתן על מנת שיעמוד בדרישות השירות הגבוהות של אמזון. לדוגמא, יש לוודא שכותבים בצורה מדויקת את התכונות, הפרטיים הטכניים ומצבו של המוצר כגון חדש, במצב מעולה או עם פגמים. שנית, חשוב מאוד לתת את הדעת על עלויות המשלוח, שמשתנות באמזון על פי סיווגי מוצרים ויעדים בארה"ב או במדינות אחרות. זאת, על מנת לקבוע מחיר נאות ורווחי על המוצרים העתידים להימכר.  

 

אמזון, אי.ביי או חנות וירטואלית?

 

רבים בקרב הציבור נוהגים לחשוב שאמזון ואי.ביי הן אותה הגברת בשינוי אדרת. ואולם, קיימים ביניהן הבדלים מהותיים. אי.ביי היא שוק פתוח ופשוט לשימוש בו מושם הדגש על המוכר, שקובע בעצמו את רמת השירות, התנאים למכירה וכיוצא בזה. לעומת זאת, אמזון מציעה לקונים תנאים אחידים של שירות המחייבים את כל המוכרים, ומי שאינו עומד בהם מסתכן בסגירת חשבונו. לצד האמינות הגבוהה מקנה מודל זה מספר יתרונות למוכרים. ראשית, הדגש על מוצר ולא על מוכר מאפשר להציג מגוון רחב יותר של מוצרים בכל עמוד. שנית, הלקוחות נהנים ממבחר גדול יותר מבלי להשקיע זמן רב באיתור וסינון מוכרים, וכמו כן קיים סיכוי גבוה יותר להתבלט על פני מוצרים אחרים. אלו הן הסיבות המרכזיות לתנועת גולשים ערה בהרבה באמזון, ולחשיפה העדיפה של המוצרים הנמכרים בה. עם הזמן והגדלת המכירות ניתן ואף רצוי להעביר את זירת המסחר לחנות וריטואלית משלכם בה תוכלו להיות עצמאים ובעלי שליטה מלאה על כל תהליך המכירה, בין אם בתיווך אמזון ובין אם ברשות עצמכם לחלוטין.