למכור דרך אמזון או חנות אינטרנטית עצמאית - מה עדיף?

רגע לפני שאתם קוראים את המאמר, כדאי לדעת: קונימבו לא מייעצת בנוגע לפתיחת עסק באמזון. קונימבו מקימה חנויות עצמאיות שיכולות לתקשר בעזרת API עם כל מערכת חיצונית.

אנחנו מספקים למאות לקוחות מידי שנה מערכת מתקדמת לחנויות וירטואליות.

רוצים חנות אינטרנטית עצמאית שבה כל השליטה במלואה היא שלכם?

כל הפרטים כאן.

למכור באמזון מול מכירה בחנות וירטואלית

בכל שעה נמכרים דרך אמזון עשרות אלפי פריטים, כך שאין פלא שלא מעט ישראלים חולמים על הצלחה כלכלית בזכות האתר שהחל את דרכו כחנות ספרים מקוונת והפך לאחת מ-5 החברות הגדולות ביותר בעולם עם שווי שוק של למעלה מ-400 מיליארד דולר. מצד שני, לצד היתרונות של ניהול חנות באמזון ישנם גם חסרונות משמעותיים, וכדאי להיות מודעים גם לאלה וגם לאלה, ולהכיר גם את האופציה של חנות אינטרנטית עצמאית שבה כל השליטה במלואה היא שלכם.

 

עדין חולמים על אמזון?

ישראלים רבים כאמור חולמים להפוך לסוחרים בינלאומיים מצליחים באימפריה שהקים ג’ף בזוס (אחד מ-3 האנשים העשירים ביותר בעולם נכון לאפריל 2017 וגם אחד היותר שנויים במחלוקת, בעיקר עקב מדיניות העסקה בעייתית). התקשורת מפרסמת מעת לעת סיפורי הצלחה, שבאופן טבעי מפתים אחרים לנסות את מזלם, אבל שוב, חשוב להדגיש שלצד הסיכוי יש גם סיכון.

בכל מקרה, אמזון מאפשרת לכל מי שרוצה למכור דרכה מוצרים לעשות זאת ב-3 דרכים עיקריות:

  • חשבון רגיל – אתם מעלים את המוצרים שברצונכם למכור אל המערכת של אמזון ואחראים גם על השילוח שלהם אל הקונים. בדרך זו אמזון גובה עמלה רק על הפלטפורמה שהיא מספקת לכם.
  • חשבון מקצועי (PRO) – בעלי חשבון זה פטורים מהאחריות על שילוח המוצרים, שעוברת אל אמזון עצמה (שכמובן גובה על כך עמלה נוספת).
  • תוכניות שותפים – במסלול זה אתם משווקים מוצרים שלא אתם פיתחתם, יצרתם או קניתם כדי למכור, אלא מוצרים שכבר קיימים באמזון (כל מוצר שתרצו). השיווק מבוסס על קישורים ספציפיים שאתם מפיצים ברשתות חברתיות, אתרי נישה או בכל מקום אחר באינטרנט, והרווח שלכם הוא כ-5% ממחיר המוצרים שיירכשו ע"י הגולשים שמגיעים לאמזון דרך הלינקים שלכם.

היתרון הבולט של מכירה דרך אמזון היא הפלטפורמה החזקה, שכן מדובר באתר שמושך אליו כמות עצומה של גולשים. החסרונות הם הקושי להתבלט באתר, שמכיל גם כמות עצומה של סוחרים, המדיניות הנוקשה של החברה (שעלולה להוביל לסגירת החשבון שלכם אם לא פעלתם בדיוק לפי הכללים של אמזון) והעמלות הגבוהות שמפחיתות את הרווחיות.