המדריך המלא לקידום חנות אינטרנט

 

לכמה מכם יצא לחפש מוצר ספציפי לקנייה באינטרנט ולצאת בידיים ריקות כי לא הצלחתם לאתר את המוצר בגוגל או באתרי הקניות השונים? אמנם לא חסרים אתרי קניות באינטרנט, ובוודאי לא חסרים מוצרים הנמכרים באינטרנט, אבל מכל מיני סיבות מוצרים רבים נבלעים ומוסתרים מתוצאות החיפוש של גוגל. מי שחווה את החוויה המתסכלת הזו ידע להעריך את החשיבות של קידום אורגני בגוגל של אתרי מסחר ושל כל אלפי דפי המוצרים שבהם. אם יש לכם אתר קניות באינטרנט ואתם רוצים שלקוחות פוטנציאליים ימצאו אתכם בתוצאות החיפוש, אלה 13 הרכיבים החיוניים שחייבים להימצא באתר שלכם:

 

1. שימוש נכון במילות מפתח

מילות מפתח עדיין רלוונטיות ב-2015 וכנראה שימשיכו להיות רלוונטיות גם בשנים הבאות. אם תשתמשו במילות מפתח לא רלוונטיות, שיעור ההמרה שלכם יצנח; אם תבחרו במילים תחרותיות מדי – תתקשו לקדם אותן בגוגל ולא תקבלו כמעט תנועה אורגנית. ביטויי זנב ארוך, ביטויים ספציפיים במיוחד המורכבים משלוש מילים ויותר, נוטים להוביל ליותר המרות: יש סיכוי גדול יותר שביטוי כמו “מכונת קפה עם מקציף חלב” ימיר בהשוואה לביטוי כמו “מכונת קפה". כלי תכנון מילות המפתח של גוגל הוא מקום טוב להתחיל ממנו.

 

2. on-site SEO

שימוש נכון במילות מפתח יבטיח שלכל דף אתר הכולל תוכן בעל ערך יש סיכוי להופיע בתוצאות החיפוש של גוגל. שימוש נכון כולל את הרכיבים האלה:

- להוסיף ביטויי מפתח תיאוריים איפה שאפשר בדף המוצר

- כתובת URL נקייה ותיאורית (example.com/black-men-shoes)

- סרגל ניווט breadcrumbs שיעזור למשתמשים להתמצא באתר

- תמונות ותגיות אלט תיאוריות

- תגיות מתאימות לכותרות המשנה (H1, H2 וכו’) ומילות מפתח בכותרות

- פרטי קשר אחידים ועקביים בכל דפי האתר

- היררכיית קישורים נכונה: קישורים למוצרים חשובים ולדפי הקטגוריות מדף הבית, וקישורים פנימיים עמוקים לדפי המוצר.

- הטמעת Rich snippets כדי להבליט את המוצרים בתוצאות החיפוש: אפשר לסמן נתונים כמו שם המוצר, מחירים, זמינות, ביקורות ודירוג.

 

3. בלוג בדומיין האתר

בלוג הוא כלי חשוב שבעזרתו אפשר למשוך מבקרים וקישורים לאתר הקניות. אתר קניות שאין לו בלוג יתקשה להשיג קישורים, אבל בלוג שמתעדכן לעתים קרובות בתוכן איכותי ומקורי ייצר קישורים טבעיים ויופיע בתוצאות החיפוש על שאילתות חיפוש ארוכות זנב ומכוונות קנייה. חשוב לאחסן את האתר בדומיין העיקרי (example.com/blog), וכך להבטיח שגם הדומיין ירוויח מהתנועה ומהקישורים שהבלוג מקבל.

 

4. השגת קישורים

לאתרי מסחר לא קל להשיג קישורים, במיוחד אם אין להם בלוג. השיטות המקובלות הן רישום באתרי אינדקס מקומיים, אתרי ביקורות, רשתות חברתיות ופוסטים אורחים בבלוגים פופולריים בתחום. דרך נוספת היא שיטת “הקישורים השבורים” – למצוא אתרים בנישה שנסגרו ולפנות אל האתרים שמקשרים אליהם ולהציע להחליף את הקישורים השבורים בקישורים לאתר.

 

5. תוכן נוסף

אחד הגורמים שגוגל משתמשים בהם כדי להעריך אתר כאיכותי ובעל ערך מוסף הוא תוכן נוסף, כלומר כל תוכן שאינו התוכן העיקרי או מודעות. בחנויות אינטרנט התוכן הנוסף השימושי ביותר הוא ביקורות גולשים ודירוגים.

 

6. עיצוב רספונסיבי

גוגל הודיעו לאחרונה שהחיפוש במובייל עבר את החיפוש במחשב בארצות הברית ובעוד תשע מדינות. אתר מסחר חייב להיות ידידותי לטלפונים חכמים, ושימוש באתר רספונסיבי, כלומר אתר המתאים את אופן התצוגה לגודל המכשיר בלי לשנות את כתובת האתר, היא הדרך הפשוטה ביותר להתאים את האתר למכשירים ניידים בגדלים שונים.

 

7. כתובת ופרטי קשר לחנויות מקומיות

אתרי קניות מקומיים צריכים להקפיד על מבנה אחיד של פרטי הקשר של החנות, בעיקר שם החנות, הכתובת והטלפון, ולוודא שאותם פרטים מופיעים גם לאורך כל האתר וגם באתרים חיצוניים כמו גוגל פלוס, אינדקסים מקומיים ואתרי ביקורות.

 

 

8. תיאורי מוצר ייחודיים

גוגל לא אוהבים תוכן משוכפל, ואתרי מסחר רבים נוטים להשתמש בתיאורים של היצרן ולהעתיק אותם לדפי המוצרים. נכון שבאתרי מסחר גדולים המכילים אלפי דפי מוצרים הפעולה הזאת חוסכת המון זמן, אבל היא יכולה לפגוע בקידום האתר בגוגל. לכן חשוב להשקיע ולהוסיף תוכן ייחודי לכל דף, גם אם נעזרים בתיאור של היצרן.

 

9. ניווט ידידותי באתר

ניווט נוח באתר חשוב לא רק לקידום האתר בגוגל אלא גם לחוויית המשתמש. באתרי מסחר, סיווג המוצרים לקטגוריות הוא הכרחי, וחשוב מאוד גם לקבץ את המוצרים לדפי תת-קטגוריות. הצגת מוצרים דומים או משלימים בדפי המוצר היא דרך להוסיף קישורים פנימיים וגם להאריך את זמן השהייה באתר.

 

 10. מהירות האתר

כיום, מהירות אתר היא גורם משמעותי בקידום בגוגל, לכן חשוב מאוד לוודא שהאתר נטען במהירות בכל המכשירים. מומלץ להשתמש בכלי הבדיקה של גוגל PageSpeed Insights ולהיעזר בהמלצות לשיפור המהירות.

 

11. שיתוף ברשתות חברתיות

רוב דפי המוצרים לא זוכים לשיתופים וללייקים ברשתות החברתיות, אבל אם הנתונים הסטטיסטיים מראים שיש דפים שיוצרים יותר מעורבות מאחרים, כדאי לשקול לשלב כפתורי שיתוף בדפי המוצר. אם החנות מוכרת מוצרים מתחום האופנה, העיצוב או המטבח כדאי גם להוסיף כפתור שיתוף בפינטרסט.

 

12. תיאורי מטא ייחודיים לכל דף

תיאורי מטא (Meta descriptions) משפיעים על שיעור ההקלקה מתוצאות החיפוש בגוגל. מומלץ להתייחס אל ניסוח התיאורים כאל ניסוח מודעות פרסום: הטקסט הזה יעזור למחפשים בגוגל להחליט אם להיכנס לאתר או להמשיך לחפש.

 

13. דפי מוצרים ידידותיים לחיפוש ולמשתמש

את דפי המוצרים חשוב להתאים גם לחיפוש בגוגל, גם לחוויית המשתמש וגם לכוון אותם להמרות. כמה המלצות:

- להוסיף תמונות באיכות טובה של המוצר, אבל לוודא שהן לא מכבידות על מהירות האתר

- להוסיף את שם המוצר ומילות מפתח לשם התמונה, לתגית האלט ולכתובית של התמונה

- להוסיף תמונות קטנות של מוצרים דומים או משלימים

 

לסיכום, קידום חנות אינטרנט הוא עניין מורכב יותר מקידום אתרים מסוגים אחרים, אבל הוא אינו בלתי אפשרי. בסופו של דבר, אתר ידידותי למשתמש, הן מבחינת תוכן, עיצוב, ניווט ומבנה האתר, לרוב גם עוזר לקידום האתר בגוגל.