בעולם שבו חנויות וירטואליות הן מציאות רבת נוכחות ומציעות יתרונות רבים לכל בעל עסק, אך טבעי הוא שתהיינה לא מעט חנויות שכאלה גם בתחום מוצרי הדפוס.
באופן כללי מבחינת פתיחת חנות וירטואלית דפוס הפעולה הנפוץ הוא היעזרות באנשי מקצוע בתחום, וזאת למרות שישנן פלטפורמות המאפשרות הקמת חנויות שכאלה גם בכוחות עצמכם. בפרט זהו המצב עבור חנויות וירטואליות למוצרי דפוס, והסיבה לכך היא הידע הייחודי שדורשת בניית חנות כזו על מנת שתמלא את ייעודה על הצד הטוב ביותר.
אם עד לפני שנים לא רבות עוד היו לא מעט ישראלים שנמנעו מלרכוש מוצרים באינטרנט – בין אם מתוך חשש שפרטי האשראי שלהם ינוצלו לרעה ובין אם בשל הספק שמא לא יקבלו בדיוק את מה שרצו – הרי שכיום כולם כבר קונים במספר רב של חנויות וירטואליות.
על פי סקר של איגוד האינטרנט הישראלי ושל חברת פייפאל, שגם לה כמובן חלק בהעלאת המוכנות שלנו לרכוש מוצרים ברשת, בשנת 2014 למעלה מ-80% מהישראלים ביצעו לפחות קנייה מקוונת אחת. סך הרכישות עמד על כ-8 מיליארד ש"ח, ומאחר שמדובר בתחום שמתפתח ומשתכלל כל העת – הטכנולוגיות העדכניות מבטיחות כי בניית חנות וירטואלית הינה קלה יותר וזולה יותר, וכי החנויות עצמן יתאפיינו באפשרויות רבות יותר – סביר להניח כי הנתונים כיום גבוהים אף יותר.
חנות וירטואלית למוצרי דפוס, בדומה לחנות פיזית למוצרים אלה, מציעה מגוון רחב של מוצרים: כרטיסי ביקור, הזמנות לחתונה, פנקסי צ’קים וקבלות, מגנטים, פליירים, לוחות שנה, פרוספקטים, חוברות, ספרים ועוד ועוד.
עוד תוכלו למצוא בחנות וירטואלית דפוס רול-אפים, פוסטרים ומוצרים נוספים לקידום מכירות ופרסום.
כאמור בכל הקשור לבנייתה של חנות וירטואלית דפוס הפעולה המקובל הוא פנייה לחברה המתמחה בכך. ניתן לבחור בין שתי אופציות: הקמת אתר מכירות שיהיה בבעלותו של העסק המציע מוצרי דפוס, ובהתאם יהיה אתר שנבנה במיוחד עבורו; או שימוש בפלטפורמה לבניית אתרי סחר מקוון.
לכל אחת מהאופציות הנ"ל יתרונות וחסרונות, וחשוב לבחור בהתאם לצרכים הייחודיים של בית הדפוס שלכם:
היתרון העיקרי של אתר שנבנה במיוחד עבורכם הוא כמובן ההתאמה המלאה שלו לצרכים שלכם. מצד שני, על אף העובדה שהוא שייך לכם, אם יבוא יום ותרצו לשדרג את האתר, ייתכן שתהיו תלויים בחברה שבנתה אותו עבורכם. בנוסף, הקמת אתר מאפס מצריכה זמן רב יותר ולרוב עלותה גבוהה יותר, לפעמים אף במידה ניכרת.
הקמת חנות וירטואלית למוצרי דפוס המבוססת על פלטפורמות חינמיות כוללת שימוש בתוספים רבים (למשל לסליקת אשראי או מנועי חיפוש ידידותיים למשתמש) וכן בתבניות עיצוביות ליצירת המראה האופטימלי לאתר. חלק גדול מהתוספים מוצע אף הוא בחינם אם כי ישנם גם כאלה שעבורם יש לשלם, ובכל מקרה המגוון הרחב עד מאוד, ואשר מתרחב כל העת, מאפשר הקמת חנות שתמלא לפחות את רוב הצרכים שלכם.
בכל מקרה חשוב להקפיד כי המנגנון המאפשר ללקוחות לשלוח הזמנות ישירות דרך האינטרנט יהיה ידידותי למשתמש, אינטואיטיבי ומהיר.