היתרונות בהקמת חנות אינטרנטית לבגדים

יותר ויותר אנשים נוהגים לקנות דרך האינטרנט יותר ויותר מוצרים – ובכלל זה גם בגדים. אם בעבר רבים חשבו כי אין שום סיכוי שמישהו יקנה מכנסיים בלי למדוד אותם קודם לכן או שמישהי תרכוש חולצה בלי לראות בדיוק איך היא יושבת עליה, הרי שהמציאות הוכיחה שהיתרונות הרבים של החנויות המקוונות גורמים לכך שגם בתחום האופנה נעבור לקניות אונליין.

תצוגה איכותית

כשם שבחנות בגדים “רגילה” חשוב מאוד להציג את כל הקולקציה כך שהיא תיראה הכי יפה והכי מרשימה שאפשר, כך גם כשמדובר בחנות אינטרנטית, בגדים שלא יוצגו במלוא תפארתם לא יימכרו.

בנוסף לתמונות שחייבות להיות חדות ומשובחות במיוחד, רצוי מאוד להשקיע גם באתר עצמו כך שהתמונות תעלינה במהירות – וכדאי לזכור כי אם למשל גולש נכנס לקטגוריית בגדי ילדים מן הסתם הדף מכיל תמונות רבות, ולאף אחד בימינו אין סבלנות לחכות עד שכולן ייטענו (וגם לא לגוגל, אגב, שמייחסת משקל בלתי מבוטל לזמן הטעינה של אתרים במסגרת הדירוג שלהם).

עוד כדאי להשקיע במנגנון שמאפשר לראות תמונות של בגדים מכמה זוויות כדי שניתן יהיה להתרשם מהם באופן אפקטיבי, להחליף צבע או עיצוב בלחיצת כפתור, ובאופן כללי להקל על הגולשים להבין בדיוק איך הבגד שהם מתעניינים בו נראה במציאות.

מנוע חיפוש מושקע וסינונים נכונים

באופן טבעי ברוב המקרים מציעה חנות אינטרנטית בגדים רבים מאוד – לגברים, לנשים, לילדים, מכנסיים, חולצות, אפודות וכו’. על מנת לאפשר לגולשים להגיע במהירות לפריט שבו הם חושקים (והרי היתרון הבולט של חנויות וירטואליות על פני חנויות “פיזיות” הוא היעילות של הקנייה והעובדה שהיא אורכת זמן קצר מאוד) חשוב להשקיע גם בבניית היררכיה נכונה באתר כך שניתן יהיה להגיע לכל מחלקה ספציפית (למשל חולצות חורף לילדים) בכמה שפחות הקלקות מרגע הכניסה לאתר.

בנוסף חשוב שיהיה מנוע חיפוש מהיר, וגם אפשרות לבצע סינונים – למשל לפי צבע, או לפי מידה, או על סמך קריטריונים אחרים.

מועדוני לקוחות

חנויות בגדים אינטרנטיות מקלות עד מאוד את תפעול מועדוני הלקוחות שכבר הפכו לתו תקן, ובוודאי בתחום האופנה.

מאחר שכידוע קל יותר לשכנע לקוח קיים לרכוש מוצר חדש מאשר להשיג לקוח חדש, חשוב מאוד להשקיע בלקוחות הקיימים – וכך למשל ניתן להציע להם באתר, בצורה בולטת, הטבות ייחודיות ומבצעים אטרקטיביים (שמן הסתם גם ישכנעו לקוחות חדשים להצטרף למועדון הלקוחות).

הגבירו את רמת האמון

דבר נוסף שיש לתת עליו את הדעת בעת הקמת אתר מכירות באופן כללי ובפרט בתחום האופנה הוא הגברת רמת האמון של הגולשים בחנות, במותג ובכדאיות הרכישה.

במיוחד חשוב להדגיש את מדיניות החזרת המוצרים, שכן תמיד ישנו החשש שהבגד פשוט לא יתאים. הדרך הטובה ביותר היא ליצור אייקון בולט ולמקם אותו בדפים השונים באתר (באותו מיקום) וכמובן למקם אותו גם כשמגיעים לתשלום עבור הרכישה.

במקביל הציגו דרכי יצירת קשר עם שירות הלקוחות – בין אם באמצעות פנייה מקוונת ובין אם ע"י פרסום מספר טלפון ורצוי גם וגם (וכמובן שכדאי שדרכי יצירת הקשר יובלטו גם כן).

עיצוב נקי

המגמה הבולטת בעיצוב חנויות בגדים וירטואליות היא ללכת על קו נקי וללא יותר מדי הסחות דעת, שכן כשמדברים על חנות אינטרנטית בגדים הם הדבר החשוב ביותר והם אלה שצריכים לקבל את מירב תשומת הלב.

חנות אינטרנטית בגדים עם אישיות

עיצוב נקי לא חייב להיות משעמם, ואף להיפך: הבליטו את הייחודיות של המותג גם באתר האינטרנט – שהרי אופנה בימינו היא לא רק אוסף מוצרים פרקטיים אלא קודם כל סיפור, ורצוי שיהיה מרתק.