פוטנציאל ההכנסות הגבוה של חנות וירטואלית מקצועית

בנובמבר 2015 נרשמה היסטוריה בתחום הקניות בארה"ב: בפעם הראשונה יותר אנשים ביצעו קניות דרך האינטרנט ולא בחנויות שפעם היינו מגדירים כ"אמיתיות" (בניגוד לאלה הווירטואליות השוכנות ברשת).

עפ"י ההערכות סך הקניות המקוונות עמד על למעלה מ-2.5 מיליארד דולר, נתון המשקף עלייה של כ-14% ביחס ל-2014, שגם בה המכירות אונליין היו בסימן עלייה ומן הסתם כך יהיה גם בשנה הבאה.

הוכחה נוספת לכך שחנות וירטואלית היא עסק משתלם מאוד סיפקו חג הרווקים הסיני, שאיכשהו הפך אף הוא לחגיגת קניות, והאתר המפורסם עלי באבא – ביום אחד בלבד מכר אתר זה מוצרים ביותר מ-14 מיליארד דולר, עלייה של לא פחות מ-60% (!) ביחס ל-2014.

ומי שזקוק להוכחה כי גם בישראל משתלם לבנות חנות וירטואלית, ובעצם חנות וירטואלית מקצועית, נועד הנתון הבא: 3 מכל 4 ישראלים מבצעים קניות ברשת – כך עפ"י מחקר של PayPal, שגם גילתה כי 4 מתוך 5 קונים אינטרנטיים עושים זאת באתרים בחו"ל, נתון המציב את ישראל במקום השלישי בעולם מבחינה זו (אחרי אירלנד ואוסטריה).

מאחר שמחקרים אחרים גילו העדפה ברורה של קנייה באתרים כחול לבן, וזאת בתנאי שהם יהיו איכותיים ויציעו מבחר רחב דיו, הרי שהמסקנה ברורה – פתיחת חנות באינטרנט היא השקעה חשובה.

חנות וירטואלית מקצועית משתלמת

 

הטכנולוגיות המתקדמות בתחום המסחר המקוון

הטכנולוגיות המשמשות לבניית חנות אינטרנטית – בין אם מדובר בסניף וירטואלי של רשת מזון גדולה, בין אם אלה חנויות ספרים מקוונות, בין אם חנות גאדג’טים ואלקטרוניקה ובעצם כל חנות שהיא – השתכללו מאוד בשנים האחרונות, ובהתאם חנות וירטואלית מקצועית מעניקה לבעליה מבחר רחב של אפשרויות.

 

כך למשל ניתן ליצור מערכת הזמנות אוטומטית אשר חוסכת לבעל העסק זמן יקר והתעסקויות אינסופיות; מערכת אוטומטית המציגה מבצעים בבאנרים שונים ברחבי האתר בפשטות ובמהירות; במערכות מסוימות קיימת מערכת המאפשרת השוואת מחירים לחנויות אחרות כדי שתוכלו להתחרות בהן באפקטיביות; מערכת קופונים אוטומטית שמגבירה את הסיכוי שלקוחות קיימים יגדילו את היקף הקניות ויחזרו לעתים קרובות יותר לאתר/חנות; מערכות Upsell שמציעות – רגע לפני התשלום ב"קופה", או רגע אחרי, לבחירתכם – מבצעים אטרקטיביים, סטטיסטיקות חיוניות שמאפשרות מעקב מדוקדק אחרי הפרמטרים החשובים לכם בהתנהלות החנות ומיצוי המשאבים, ועוד ועוד.

שרת איכותי

חנות וירטואלית מקצועית מושקעת במיוחד לא תניב רווחים מקווים אם היא לא תהיה זמינה לגולשים 24/7 (או מצאת השבת עד כניסת השבת הבאה, אם מדובר באתר שומר שבת) – ואם החנות הווירטואלית לא תשכון על שרת איכותי במיוחד וחזק דיו כדי להבטיח תפקוד מלא גם כשיש עומס על החנות/אתר, היא לא תהיה זמינה מספיק.

המסקנה פשוטה: יש להשקיע לא רק בבניית האתר אלא גם במציאת פתרון אחסון איכותי.

חנות וירטואלית מקצועית – גם במובייל

בניית אתרי מסחר אלקטרוני בימינו לא יכולה להתעלם ממגמה מובהקת לפיה חלקן של הקניות המקוונות המבוצעות בסמארטפונים הולך ועולה בהתמדה.

עפ"י ההערכות ב-2015 נרשמה עלייה של לא פחות מ-47% בסך הקניות במובייל בישראל, שהסתכמו בכ-1.7 מיליארד ש"ח (מתוך היקף רכישות מקוונות כולל של 9.3 מיליארד ש"ח, נתון המשקף עלייה של כ-20% לעומת השנה הקודמת – כלומר שיעור הזינוק ברכישות דרך סמארטפונים הוא גבוה בהרבה משיעור העלייה הכללי במכירות המקוונות).

על מנת לספק גם לגולשים הסלולריים אפשרות לקנות בקלות ובנוחות את המוצרים שהעסק שלכם מוכר הפיתרון האופטימלי הוא אתר מכירות רספונסיבי (אתר שמתאים עצמו לממדי המסך שבו משתמש הגולש), כשגם התכנים מותאמים לגלישה סלולרית, ובפרט נטענים במהירות ומוצגים בתמציתיות.