קידום חנות וירטואלית בגוגל - המדריך השלם של קונימבו 2019

קידום חנויות וירטואליות בגוגל הוא בהחלט אתגר לא פשוט. מצד אחד מדובר באתרים יחסית גדולים, בעלי מספר רב של עמודים שנגישים למנועי חיפוש; אבל מצד שני זה בדיוק מה שעלול לגרום לסיבוכים בהמשך הדרך.

 

במדריך שלפניכם ריכזנו את מיטב טקטיקות ה-SEO לקידום אתרי איקומרס, בהתאם לטרנדים המעודכנים ביותר. המדריך מתייחס רק לפעולות On-page המבוצעות באתר, ולא נוגע בנושאי Off-page כגון קישורים ואזכורים במקורות חיצוניים, כמו כן – נתנו לכם הדגמה מתוך מערכת קונימבו לכל אחת מטקטיקות הקידום הקיימות במאמר. 

 

קידום חנות וירטואלית

תוכן עניינים

  1. מחקר מילים נישתי

 

  1. קטגוריות ומבנה היררכי

2.1 תכנון היררכיה

2.2 תוכן ייחודי בעמודי קטגוריות

2.3 קישורים פנימיים

 

  1. אופטימיזציית מוצרים

3.1 תיאורי מוצרי ייחודיים

3.2 ביקורות מוצר

3.3 אופטימיזציית תמונות

3.4 סרטוני מוצר

3.5 מניעת תוכן כפול במוצרים זהים

3.6 מוצרים משלימים

 

  1. נושאים רוחביים

4.1 בלוג / מגזין

4.2 תגיות מטא

4.3 פירורי לחם

4.4 כתובות URL ידידותיות

4.5 מהירות טעינה

4.6 התאמה למובייל

4.7 אתר מאובטח

 

  1. מחקר מילים נישתי

מכיוון שבדרך כלל חנות אינטרנטית עוסקת בתחום מאוד מסוים, יש לבצע את מחקר המילים בנישה ספציפית (או מקסימום בכמה נישות מקבילות). נדיר יותר למצוא אתרי איקומרס שמוכרים הכול, אבל יש גם כאלה כמובן. מעבר לכלים הברורים והידועים מאליהם למחקר מילים (מתכנן המילים של גוגל, Ubersuggest וכן הלאה), אנו ממליצים להשתמש גם באתר אמזון.

 

מעל 56% מחיפושי המוצרים בחו"ל מתרחשים כיום באמזון ולא בגוגל. מהבחינה הזו, אמזון הפך למנוע החיפוש השני בגודלו בעולם, אם נחשיב את יוטיוב כחלק מגוגל. תיבת החיפוש של אמזון מציעה ביטויים ואפשרויות לכל סוג מוצר עלי אדמות.

 

במקום לשבור את הראש פשוט הקלידו שמות מוצר, והתחילו לאסוף את כל הביטויים הרלוונטיים עבורם. לאחר מכן העבירו את הביטויים במתכנן המילים של גוגל, רק כדי לקבל תחושה לגבי נפח החיפוש, ולבסוף ארגנו אותם בטבלאות לפי סוגי מוצרים וקטגוריות. זה יהיה השלד לפיו תיצרו את ההיררכיה באתר.

 

 

  1. קטגוריות ומבנה היררכי

המבנה הארכיטקטוני / היררכי של האתר, הוא אחד הפרמטרים החשובים ביותר בקידום אורגני של חנות וירטאולית וקידום אורגני באופן כללי. לא משנה אם מדובר באתר חדש בהקמה או באתר קיים – יש לבדוק את מצב ההיררכיה, ולבצע שינויים בהתאם לדרוש.

 

 

2.1 תכנון היררכיה

לפי מחקר המילים שבוצע קודם לכן, ראשית נקבע אילו קטגוריות נחוצות לנו, לצד עמודים משלימים כגון אודות, צור קשר, תקנון וכן הלאה. למשל, אם יש לנו חנות תכשיטים – האם מספיק לקבוע קטגוריה ראשית אחת שנקראת “טבעות”, ואז להציב תחתיה את כל סוגי הטבעות שלנו? או שיש צורך לפרק גם את הקטגוריה הזו לתת-קטגוריות נוספות כגון טבעות אירוסין, נישואין וכן הלאה?


מחקר המילים יגיד לנו לאיזה ביטויים יש יותר חיפושים, ולפי ההיגיון הזה נקבע אילו קטגוריות חובה להקים. אם יש יותר חיפושים לביטוי “טבעות אירוסין” מאשר לביטוי “טבעות”, מן הסתם ההבדל הזה משליך על סדר העדיפויות שלנו בתכנון ההיררכיה.

היררכית קטגוריות באתרי קונימבו

כל עמוד באתר – ולא משנה אם מדובר בקטגוריה, תת-קטגוריה, עמוד מוצר או עמוד תוכן – חייב להיות במרחק של לא יותר מ-3 עד 4 קליקים מעמוד הבית. ככל שעמוד מסוים מתרחק מעמוד הבית, ודרושים יותר קליקים כדי להגיע אליו, כך הנראות האורגנית שלו עלולה להצטמצם בהתאם (עד כדי היעלמות מוחלטת מהאינדקס האורגני).

 

לפיכך יש לזכור שלתפריט הראשי יש השפעה דרסטית על נראות הקטגוריה/העמוד בתוצאות האורגניות. אם יש לנו קטגוריה של טבעות אירוסין, אבל היא לא מופיעה בתפריט הראשי – רוב הסיכויים שנחבל בנראות האורגנית שלה. הקטגוריה חייבת להופיע בתפריט הראשי, וכן בגוף התוכן עצמו באמצעות קישורים פנימיים.

 

מכיוון שהחיפושים והמכירות ממריאים בימי חג ומועד, מומלץ מאוד להכין מראש גם עמודי קטגוריה בהתאם. חפשו בכלי מילות מפתח את הביטויים הרלוונטיים לתחום שלכם – תכשיטים לוולנטיין, בגדים בבלאק פריידי, אייפון במבצע  וכן הלאה. הקימו את העמודים הרלוונטיים באתר, והציבו בהם את המוצרים / שירותים הרלוונטיים בכל שנה מחדש.

כמו, תכננו את מוצרי האב והבן שלכם בחכמה, דאגו ליצור מוצר אב אחד שיאגד תחתיו מוצרי בן שהם בעצם פרמטרים שוליים כגוון: צבע, מידה, גודל, אורך, עובי וכו’ – מוצרי הבן לא יהיו קליקבליים (לחיצים) ויוצגו בתור דרופאון הניתן לבחירה על ידי הגולש. כך לא תיצרו מצב של תוכן משוכפל באתר על ידי יצירת עמודים דומים בעלי תוכן זהה. (הרחבה על כך בסעיף 3.5). 

 

 

2.2 תוכן ייחודי בעמודי קטגוריות

קטגוריה שעומדת ריקה, אך ורק עם מוצרים באמתחתה, לא תמיד תצליח להמריא בתוצאות האורגניות. במצב כזה אין שום תוכן שמייחד את העמוד, ונותן ערך נוסף מעבר להיותו ארכיון מוצרים. לפיכך חובה להוסיף תוכן רלוונטי ושיווקי לכל עמוד קטגוריה ותת-קטגוריה באתר.

הזנת תיאור קטגוריה באתר קונימבו: 

הוספת תיאור קטגוריה

מומלץ מאוד לחלק את התוכן לשני חלקים עיקריים – בראש הקטגוריה, מעל למוצרים, נכתוב את הפסקה הכי אטרקטיבית ושיווקית שלנו.

מתחת למוצרים נמשיך את שאר הטקסט (אם ניתן), ונרחיב כמה שאפשר מבלי להעיק ולעייף.

תיאור קטגוריות באתרי קונימבו

על מנת לגרום לגרום לתיאור הקטגוריה להופיע בתחילת העמוד ולא בחלק העליון יש להוריד פלאגין קונימבו ייחודי – קישור בלינק זה.
כמה מלל נוסיף בראש הקטגוריה? המבחן הוא לבדוק את התוצאה במובייל – אם הטקסט דוחף את המוצרים מתחת לקו הגלילה, עדיף לקצץ במלל. המשתמשים חייבים לראות מיידית שיש גם מוצרים בעמוד, ולא רק מאמר שעלול להרתיע.

 

אם סך המלל יחסית ארוך, חלקו אותו לפסקאות קצרות ומובנות עם כותרות משנה בולטות. זה יקל על הקריאה ועל חוויית השימוש באופן כללי.

 

 

2.3 קישורים פנימיים

לאחר שהצבתם את הטקסטים בעמוד/י הקטגוריה, הוסיפו בהם קישורים פנימיים לתתי-קטגוריה רלוונטיים, למאמרי עומק ו/או מדריכים או לעמוד הבית תחת הביטוי הרלוונטי לקידום. בכך תגדילו את תקציב הזחילה של גוגל, ותאפשרו אינדוקס מהיר ויעיל יותר של האתר, כמו גם שיפור בנראותו האורגנית.


אל תקשרו מתוך טקסט הקטגוריה אל מוצרים ספציפיים. בשביל זה כבר יש מוצרים בתוך הקטגוריה עצמה.

במערכת קונימבו, נוצרים לכם קישורים פנימיים בצורה אוטומטית מהקטגוריה הראשית אל תתי הקטגוריות כמו שתוכלו לראות בתמונה:

קישורים פנימיים

 

 

  1. אופטימיזציית מוצרים

השלב הבא לאחר תכנון והכנה של הקטגוריות ומבנה האתר הכללי, הוא הוספת המוצרים הרלוונטיים לכל קטגוריה. הנה כמה כללים מומלצים ליישום.

 

3.1 תיאורי מוצרי ייחודיים

תוכן ייחודי הוא מה שתורם הן לשיווקיות והן לנראות בתוצאות החיפוש האורגניות. אם יש לנו מאות מוצרים שהתוכן שלהם מועתק מקטלוג אחר או שהתיאורים חוזרים על עצמם, אנו מקטינים הן את סיכויי הרכישה והן את הסיכוי לקבלת חשיפה טובה יותר במנועי החיפוש.

 

אין ספק שמדובר פה בעבודה לא פשוטה שעלולה להימשך זמן רב. יש לעבור מוצר-מוצר ולכתוב בכל אחד תיאור שיווקי ככל האפשר, ששונה ממאות המוצרים האחרים באתר. זה הופך להיות קשה יותר אם מדובר במוצרים דומים בעלי הבדלים קטנים בלבד, אבל אם יש באפשרותכם לעשות זאת – אל תוותרו. ככל שתיאורי המוצרים יהיו אטרקטיביים וייחודיים יותר, כך תגדילו הן את סיכויי הרכישה והן את הנראות האורגנית שלהם במנועי החיפוש.

 

מכל פסקת תיאור בעמוד מוצר, הקפידו להוסיף קישור פנימי לקטגוריה הראשית של המוצר. כך תחזקו את הקטגוריה הזו, ותתרמו לשיפור מיקומיה בתוצאות החיפוש.

 

 

3.2 ביקורות מוצר

למרות תעשיית הביקורות המזויפות שמשתלטת לאיטה על הדיגיטל, חוות דעת אונליין עדיין משמשות צרכנים לקבלת החלטות. אפקט העדר מספיק גדול כדי שלביקורות תהיה השפעה כלשהי על הצרכן הממוצע. בכל עמוד מוצר ודאו שתהיה אפשרות לכתוב ביקורת / חוות דעת, כולל הצגת הכוכביות והניקוד בתוצאות מנועי החיפוש (באמצעות קוד schema).

 

תצוגת מוצר עשירה נראית הרבה יותר טוב מתוצאת חיפוש רגילה, ובהתאם לכך גם אחוז ההקלקות האורגני שלכם ישתפר. ככל שהמוצרים באתר יצברו יותר ביקורות ויותר ניקוד – גם אם מדובר בביקורות שליליות מדי פעם – הדבר יעיד על אותנטיות ויתרום למכירות בסופו של דבר.

לאלו מכם המשווקים את המוצרים שלכם גם באתר זאפ, תוכלו לייבא את הביקורות והתגובות על המוצרים והשירות שלכם למערכת קונימבו 

תגובות זאפ

 

 

3.3 אופטימיזציית תמונות

בנושא הזה אין צורך להכביר מילים, אבל כדי שהדברים יהיו ברורים נכביר – התמונות חייבות להיות איכותיות ומעלה; כאלו שמציגות את המוצר ברמת החדות הטובה ביותר שיש. אם יש צורך היעזרו במעצבים, וכמובן לא לשכוח שכל תמונת מוצר לא תעבור את ה-70KB ותכיל גם אלט טקסט תיאורי. כמו כן גם הטקסט מסביב לתמונה תורם רבות, כמו גם שם התמונה תחת הנתיב בו היא נמצאת (תיאור רלוונטי באנגלית בלבד, כגון: red-flower.jpg).

תמונות במערכת קונימבו

אם האתר משתמש בשירות CDN (שמאיץ את מהירות הטעינה ומשפר את האבטחה), לעיתים התמונות עשויות לשבת תחת דומיין נפרד מהאתר הראשי. מצב כזה עלול למנוע מהן להיות משויכות לאתר שלכם, ובכך אתם עלולים להפסיד טראפיק אורגני מגוגל תמונות. לצורך פתרון הבעיה יש ליצור מפת XML של התמונות, ולהציב את הקישור הישיר שלה הן בדומיין הראשי שלנו והן בדומיין הנפרד של ה-CDN.

 

 

3.4 סרטוני מוצר / הדרכה

אם תמונה שווה אלף מילים, אז סרטון כנראה שווה אלף תמונות. וידאו הוא תחום חזק מאוד בדיגיטל, ואסור לכם לפספס את ההזדמנויות שהוא מציע. אחת התחזיות טוענת שעד שנת 2020, כמעט 80% מהטראפיק באינטרנט יהיה תוצר של וידאו. לאחרונה אף פורסם שסרטונים בני פחות מ-10 שניות בפייסבוק הם בעלי השפעה מכירתית חזקה.


במצב האידיאלי, יש לכם סרטוני מוצר עבור כל אחד מהמוצרים באתר; לכן השקיעו את הזמן הדרוש והטמיעו את הסרטון הרלוונטי בכל עמוד מוצר. מכיוון שבדרך כלל זה לא המצב, ואפילו רחוק מאוד ממנו, לעיתים תיאלצו להסתפק בכמה סרטונים בודדים, שיוטמעו שוב ושוב בעמודי מוצרים רלוונטיים.

הוספת סרטון במערכת קונימבו:

 

אם אתם יכולים להרשות לעצמכם ליצור סרטוני מוצר חדשים, ברמה של הדרכה נוסח “איך משתמשים” – הרווח יהיה כולו שלכם. העליתם סרטון לסטורי באינסטגרם או בפייסבוק? העלו אותו גם ליוטיוב, והטמיעו בעמוד המוצר הרלוונטי. גם 6 שניות של סרטון יכולות להשפיע על קבלת ההחלטה לרכוש מכם. יש לכם סרטון של ממליץ על מוצר מסוים? הטמיעו בעמוד המוצר… וכן הלאה.

 

3.5 מניעת תוכן כפול במוצרים זהים

כאשר יש לנו אותו מוצר בדיוק שמגיע בווריאציות שונות, עלולה להיווצר כפילות תוכן פנימית באתר. נניח שיש לנו בחנות חולצות מסוג פולו. כל חולצת פולו בודדת יכולה להגיע בחמישה צבעים שונים ובתשע מידות שונות. משמע שכל חולצה מקבלת 45 מופעים שונים באתר – כל מופע הוא שילוב אחר של צבע ומידה.

 

הבעיה שנוצרת בדרך כלל, היא שאותו תוכן עלול להופיע בכל 45 הגרסאות לחולצת הפולו הזו: הטייטל, המטא תיאור והטקסט בעמוד המוצר משתכפלים 45 פעמים. פועל יוצא מכך הוא שנוצרים עמודים כפולים וזהים שלא תורמים דבר למשתמש, ועלולים להדיח את האתר בתוצאות החיפוש.

 

לכך יכולים להיות 3 פתרונות עיקריים, מהטוב פחות לטוב יותר:

 

פתרון א’ – לכל שילוב של צבע ומידה, ניצור עמוד מוצר חדש עם טקסט שונה. זהו הפתרון הטוב ביותר מבחינת SEO, אבל מבחינת עבודה טכנית הוא עלול להיות הסיזיפי והלא משתלם ביותר. אם יש מאות או אלפי מוצרים באתר, ולכל אחד מהם עשרות פרמטרים שונים – לא נצליח ליצור תוכן שונה עבור כל אחד בזמן עבודה סביר.

 

פתרון ב’ – מכיוון שהווריאציות עצמן פחות חשובות בדרך כלל (מידה, צבע), אלא המוצר עצמו הוא זה שחשוב – נוודא שבכל וריאציה יש תגית קנוניקל עם ה-URL של המוצר הבסיסי. למשל, בכל העמודים של חולצת פולו במידות ובצבעים שונים, יהיה קנוניקל לעמוד חולצת פולו עיקרי שעליו נחליט מראש. אם יש תחלופת מוצרים תדירה, הקנוניקל יוכל אף להיות עמוד הקטגורייה הראשית של כל חולצות הפולו. זה הפתרון המהיר והאמין ביותר, מבלי לפגוע בנראות האורגנית של האתר.


פתרון ג’ (מומלץ) – כל מוצר מופיע בווריאציה אחת בלבד, עם URL וקנוניקל קבועים. אם המשתמש ירצה להחליף מידה או צבע (או כל פרמטר אחר), הוא יוכל לעשות זאת בעמוד המוצר – בלי להשפיע על התוכן, ה-URL והקנוניקל. כל אלו יישארו קיימים וישמשו כעמוד המוצר שמוצג בתוצאות. כך נימנע לחלוטין מבעיית הכפילות. את מצב זה תגדירו על ידי הגדרת אבות ובנים כבר במסמך האקסל הראשוני אותו תקבלו מקונימבו עם תחילת העבודה על האתר. 

 

 

3.6 מוצרים משלימים

אם המשתמש יגיע לעמוד מוצר, אבל יחליט שלא לרכוש באותו רגע – אתם עלולים לאבד אותו. כדי למנוע מזה לקרות, כל עמוד מוצר צריך להכיל גם מוצרים משלימים / אנשים קנו גם את / וכן הלאה.

 

האפשרות להקליק הלאה לתוך האתר, תצמצם את אחוזי הנטישה והיציאה ותגדיל את זמן השהייה באתר. בתוך כך נוכל לסייע למשתמש לקבל החלטה מה לקנות.

 

מעבר לכך מוצרים משלימים נותנים ללקוח המשוטט תחושה שהגיע לחנות שמציעה לו עוד אפשרויות, ולא סוגרת אותו במרחב צר ומצומצם. בעידן חוסר הסבלנות והקפיצה בין נכסים ומכשירים, אנחנו אוהבים שנותנים לנו כמה שיותר אפשרויות, ומשאירים לנו את ההחלטה.
במערכת קונימבו, ניתן להגדיר מוצרים משלימים על ידי מוצרים נלווים

 

 

  1. נושאים רוחביים

עד כה נגענו בנקודות ספציפיות הקשורות אך ורק לסוגים מסוימים של מבנים, כגון קטגוריות ומוצרים. כעת ניגע גם בנקודות רוחב המשפיעות על כלל האתר.

 

4.1 בלוג / מגזין

בעולם ה-SEO לא תמיד הכי הרבה הוא גם הכי טוב. ייתכן שיש לכם אתר איקומרס עם מאות ואלפי מוצרים, אבל זה לא עוזר לכם להתברג בעשירייה הראשונה של תוצאות החיפוש. לצורך כך נדרשים מאמרי עומק במגוון נושאים הקשורים לתחום האתר, ובעיקר כאלו שנותנים מענה לצורכי קהל היעד.

 

במחקר המילים שביצענו (ראו סעיף 1), ודאי נתגלו לא מעט ביטויי זנב ארוך ושאילתות נוספות שלא תמיד ברור מה נפח החיפוש שלהן. כמו כן תמיד נוכל למצוא עוד ביטויים וחיפושים שלא היינו מודעים לקיומם, באמצעות ההשלמות בגוגל וכן כלים נוספים כגון Answer The Public ואחרים.

בעוד שבפרסום הממומן, שאילתות ארוכות שכאלה עלולות לקבל ציון איכות נמוך ולדרדר את קבוצת המודעות, בקידום אורגני הן בגדר ברכה. כל שאילתה ארוכת זנב יכולה לשמש ליצירת מאמר מעמיק בנושא, או לפחות ליצירת עמודי שאלות ותשובות.

 

כמעט כל דבר יכול לשמש כרעיון ליצירת תכנים רלוונטיים לקהל היעד, וזו גדולתו של הקידום האורגני. השתמשו בכל המידע הזמין לכם כדי למצוא נושאים ראויים, וצרו מגוון תכנים שעונים לצרכים המשתנים של המשתמשים שלכם.

גם בעמודי הבלוג חובה להציב קישורים פנימיים בגוף הטקסט – בחזרה אל קטגוריות, תת קטגוריות ואפילו מוצרים שאנו מקדמים בצורה אקטיבית. הקישורים הפנימיים מסייעים ביצירת ההיררכיה הדרושה, מגדילים את תקציב הזחילה של גוגל ומשפרים מיקומים וטראפיק בטווח הרחוק.

 

 



 

4.2 תגיות מטא

אומנם תגיות מטא הן רכיב רוחבי שנמצא בכל עמוד באתר, אבל הטיפול בהן צריך להיות נקודתי. במצב האידיאלי, לכל עמוד צריך להיות טייטל ומטא תיאור ייחודיים ואטרקטיביים, כמו כותרת ותקציר בעיתון שמטרתם למשוך את הקורא פנימה.


אם מדובר באתר של מאות ואלפי מוצרים, מן הסתם לא תוכלו לכתוב טייטל ותיאור ייחודיים לכולם בזמן סביר. אז או שתעשו זאת רק עבור העמודים החשובים ואת השאר עזבו בצד, אז שתחליטו שאתם עושים זאת עבור כולם וקחו בחשבון שזה ייקח זמן רב. במצב של אלפי עמודים – כל עוד לעמודים העיקריים יש תגיות, העמודים המשניים פחות חשובים. בנוסף, באתר קונימבו ניתן להגדיר תגיות מטא רוחביות לסוגים מסוימים עמודים כמו עמודי מוצר או עמודי סינון:


תגיות מטא חשובות נוספות הן כותרות H. בכל עמוד חייבת להיות כותרת אחת בלבד מסוג H1, וזה דבר שאסור לפספס. כל כותרת H חייבת להכיל את הביטוי המקודם, או לפחות וריאציה שלו. שאר הכותרות בעמוד יהיו במדרג נמוך יותר – החל מכותרת H2 וכלה ב-H6. בדרך כלל אין צורך להרחיק לכת מעבר ל-H2 או H3, אלא רק במקרים בהם אתם באמת מחלקים את הטקסט לתתי-נושאים.

 

 

4.3 פירורי לחם

פירורי לחם (Bread Crumbs) הם אלמנט ניווט, המאפשר לנו ולמנועי החיפוש להבין באיזה עמוד אנו נמצאים, תחת אילו קטגוריות הוא מסווג וכמה רחוק הוא נמצא בהיררכיית האתר.

 

הנה דוגמה לפירורי לחם בתת קטגוריה “שעוני גברים” באתר אימפרס:

חשוב שכל רכיב בפירורי הלחם יכיל את מילת המפתח המדויקת שלו, ואם אפשר לעשות זאת גם בעמוד הבית – רצוי (אבל לא חובה). כמו כן, כל רכיב צריך להיות קישור ישיר לעמוד הרלוונטי (דף הבית > שעונים), למעט הרכיב האחרון שאמור להיות לא לחיץ (שעוני גברים).

 

מומלץ מאוד שפירורי הלחם יתויגו בקוד Schema, שיאפשר למנועי החיפוש להבין אותם טוב יותר.

 

4.4 כתובות URL ידידותיות

כדי להבין את הרציונל מאחורי הסעיף הזה, בואו נביט בשתי כתובות עמודים:

www.konimbo.co.il/?1234

www.konimbo.co.il/product/sunglasses

איזה עמוד משדר בבהירות הגדולה ביותר את מהותו? כמובן שהעמוד הידידותי למשתמש, שמציג הכול בכתב ולא במספרים בלבד. אין שום בעיה לשלב בין מספרים ופונטים, ובתנאי שיהיה ברור כבר במבט ראשון במה עוסק העמוד.


מה שטוב עבור המשתמשים טוב גם עבור מנועי החיפוש. זה לא אומר שאי אפשר לקדם עמודים עם URL לא ידידותי; אבל רצוי להימנע מכך במידת האפשר (הרציונל כבר הוסבר). כתובות העמודים בקונימבו משלבות בין תיקייה מספרית קבועה המוקצית לכל אתר, ובין כתובת ידידותית שניתנת לקביעה על ידי מנהל האתר:

 

https://www.impress-stores.co.il/140589-engagement-rings

 

4.5 התאמה למובייל

זה אולי נשמע הנושא הכי נדוש ונטחן בדיגיטל, אבל לא כל האתרים בעולם מותאמים למכשירים ניידים. חסכו לעצמכם את הסטטיסטיקות לפיהן רוב הפעילות שלנו בדיגיטל מתבצעת בנייד – ופשוט ודאו מראש שהאתר מותאם קודם כל למכשירים ניידים (ורק אחר כך לדסקטופ). הדרישה של גוגל להתאמה למובייל, קובעת שמה שמוצג במובייל צריך להיות מוצג גם בדסקטופ. אין להציג גרסאות שונות למשתמשים שונים.

 

בניגוד לנהוג לחשוב, זה לא מתחיל ונגמר רק ברספונסיביות. אומנם אתר רספונסיבי הוא ההתאמה המועדפת למובייל, אבל יש לבדוק בפועל כיצד נראה האתר במכשירים ניידים, האם תמונות לא זזו וחרגו ממקומן בצורה קיצונית, האם תהליך הרכישה אונליין נשאר תקין גם בנייד וכן הלאה.