מה ההבדלים בין חנות אינטרנטית למכירת מוצרים בארץ ובחו"ל?

לא מעט חנויות באינטרנט נפתחו בשנים האחרונות, בישראל וכך גם בעולם הרחב. חנות אינטרנטית, כך אפשר להניח, זו אותה חנות גם בארץ וגם בחו"ל. בסופו של דבר, בכל אתר קומרס מוכרים מוצרים כאלה או אחרים ולכן הכל אותו דבר. למעשה, למרות שיש גם היבטים זהים, הרי שיש גם לא מעט הבדלים.

 

חנות אינטרנטית בשפה העברית

אחד ההבדלים הכי משמעותיים בין חנות אינטרנטית בארץ לבין חנויות בחו"ל נעוץ בהבדלי השפות. לכאורה, לא מדובר בהבדל גדול שהרי בכל מדינה בעולם שפה משלה. למרות זאת, ההבדל בין ניהול חנות מקוונת בעברית לבין אתר בשפה לועזית איננו עניין של מה בכך.

עברית, כידוע, היא שפה שבה קוראים וכותבים הפוך מאשר מרבית שפות העולם. זו שפה שבה כותבים וקוראים מימין לשמאל, ולכן הרבה מאוד פתרונות מובנים להקמת אתרי מכירות פשוט לא עובדים בעברית.

האם ההבדל שבין ניהול חנות וירטואלית בעברית או בשפות אחרות מהווה מכשול בלתי עביר? התשובה ללא ספק שלילית, אך צריך להיות ערים לכך כאשר רוצים לתכנן ולהפעיל חנות למכירת מוצרים באינטרנט.

מי שפשוט ינסה להקים בעצמו אתר, אפילו תוך שימוש במערכות להקמת אתרים, עשוי למצוא את עצמו מול חנות שלא נראית מושכת, שהעיצוב שבה בסיסי או מכוער והרוכשים נתקלים בקשיים תפעוליים שונים. מה הפתרון לכך? הפתרון הוא פשוט – יותר מקצוענות.

פחות חובבנות – יותר מקצוענות

בשנים האחרונות עבר התחום שנקרא בניית אתר מכירות באינטרנט מהפך רבתי. אם בעבר רק “משוגעים לדבר” הקימו לעצמם אתרי מכירות או לחילופין עשו זאת רק חברות גדולות ובעלות משאבים אדירים, הרי שכיום אפשר גם אחרת. לא חייבים להקים אתר חובבני, כפי שעדיין ניתן לראות לא מעט בקרב אתרים ישראליים. בחו"ל, כבר הבינו זאת היטב – אתר מכירות אונליין חייב להיות מוקם ומתופעל באופן מקצועי.

כיצד ניתן גם בארץ להדביק את הפער הקיים מול חו"ל? כיצד ניתן להביא למצב שגם כאן עוברים יותר אנשים לטרנד הרכישה באינטרנט? ניתן לעשות זאת באמצעות הקמת חנויות מקוונות בליווי של חברות מקצועיות.

חברות מקצועיות יכולות לתכנן ולעצב חנות אינטרנטית לעיצוב הבית או אתר למכירת זרי פרחים, לשיווק מוצרי אופנה, מוצרים לבית ועוד. חברות מקצועיות להקמת אתרי מכירות שהחלו לפעול גם בישראל מתכננות קונספט, מספקות ממשק משתמש, מספקות חווית לקוח מהשורה הראשונה.

בזכות קיומן של חברות לבניית חנויות וירטואליות כמו קונימבו, אפשר לצמצם את הפעם שבין רכישה מקוונת בארץ לבין רכישה מקוונת בחו"ל. כך, ניתן בהחלט להביא בשורה צרכנית של מחירים נמוכים יותר והזמנת מוצרים מכל הסוגים מהמחשב או מהמכשיר הנייד.

 

המרדף אחר חידושים

אם נרצה להציג עוד כמה הבדלים בין אתרי מכירות בארץ לבין אתרים בחו"ל נוכל להצביע גם על הבדלי הגודל. אתר מכירות באינטרנט שפועל בישראל לא יוכל להיות גדול בדומה לאתרי המכירות המובילים של חו"ל.

לא מדובר בחיסרון גדול כל כך, שכן בישראל מספר הצרכנים מצומצם יותר וקהל הלקוחות יותר שמרני מאשר בחו"ל. בעלי חנויות מקוונות בחו"ל גם יותר עסוקים במרדף אחר חידושים ביחס לפעילות דומה בישראל. מדובר, כמובן, בשוק הרבה יותר תחרותי וגדול, כך שתופעה זו מובנת.

בחו"ל ניתן למצוא חנויות שמציגות מציאות ווירטואלית שבה הלקוח הולך בתוך מעין קניון.

בחו"ל ניתן למצוא יותר אתרים המשולבים במציאות מרובדת או בטכנולוגיות וירטואליות. גם לישראל החידושים הגדולים עוד יגיעו, אולם כמו תמיד, באיחור מה ביחס לעולם. על כל פנים, גם כאן עולם הרכישות בחנויות האינטרנטיות בהחלט משגשג, מצליח ורווחי.